Toon posts:

Fysiek onderscheid kunnen maken sata 2.0 vs 3.0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 334465

Topicstarter
Ha gasten van Tweak, ik google me helemaal gek.
Ik heb bijv de hele sata wiki gelezen. maar ik kan nergens terug vinden hoe ik fysiek onderscheid kan maken tussen sata 2.0 en 3.0.

Stel ik heb 2 sata kabels in mijn handen. hoe kan ik dan zien welke 2.0(3gbs) is en welke 3.0 (6gbs)

Ik wil namelijk binnenkort mijn eerste ssd schijf gaan kopen.
Die crucial die overal in de testen opduiken.

Ik heb hier op mijn werk een bak met honderden sata kabels, en ik wil weten of ik de goeie mee naar huis neem :P

Hoop dat iemand een duidelijk antwoord op mijn vraag kan geven.
Alvast hartelijk bedankt.

• CiPHER
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04-2017

CiPHER

Brute Force

Kabels zijn gelijk voor SATA/150, SATA/300 en SATA/600. Alleen de transceivers aan beide zijden zijn verschillend. Er bestaan dus geen specifieke SATA/600 of SATA 3 kabels.

Bij USB is het iets anders. USB 1.0, 1.1 en 2.0 zijn de kabels gelijk, maar bij USB 3.0 zijn ze verschillend. Ook eSATA heeft iets andere kabels om 3 meter lengte mogelijk te maken.

Wanneer ga jij jouw data beschermen? Kies voor ZFS!

Topicstarter
Wat je dus zegt is dat ik het niet kan zien? dat het gokken word?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:52

Swordlord

Act first, think never

Je heb een SATA-600 moederbord neem ik aan? Daar zitten meestal kabels bij. Gebruik deze, dan hoef je ook niet te twijfelen of je een slechte kwaliteit kabel hebt.

Voor de rest, als je toch uit die doos graait op je werk, dan graai maar wat, over et algemeen zou alles moeten werken behalve als het een echt brakke kabel is.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-12 12:14
Anoniem: 334465 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:41:
Wat je dus zegt is dat ik het niet kan zien? dat het gokken word?
Nee. Er is simpelweg geen verschil. Althans geen fysiek verschil.

Topicstarter
Nein ik heb een wat ouder mb.
http://www.asus.com/Mothe...el_Socket_775/P5N32E_SLI/

Maar ik koop de asrock 3.0 card controller.

Het is dus een beetje het zelfde principe als de hdmi kabels. dat het onzin is voor een duurdere prijs te gaan?
Jammer dat het niet wegens een code op de kabel te onderscheiden is..

In iedergeval bedankt mensen!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Die controller wil je niet kopen.
Ik kan veel dingen opsommen, maar ik begin simpel bij punt 1 dat alle andere argumenten overbodig maakt.

punt 1:

Jouw moederbord heeft PCI-Express 1.0, de kaart gaat uit van PCI-E 2.0.

PCI-E VS PCI-E 2.0 is 250MB/s VS 500 MB/s voor een 1x lane. Die kaart gebruikt maar 1 PCI-E lane
Je hebt dus maar 250 MB/s doorvoer snelheid. TRAGER dan je eigen chipset controller...

Topicstarter
de specificaties zeggen: 2 x PCI 2.2

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

jah... PCI... niet PCI-express...

Bovenste 4 slots zijn PCI-E
Onderste slot is "antiek" PCI

[Voor 74% gewijzigd door Swordlord op 16-12-2011 10:13]

Topicstarter
k je hebt ind gelijk, had de mainboard layout uit de handleiding er effu bij getovert.
nah dan gaat ut over :P
bedankt!

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 334465 op 16-12-2011 10:17]

• CiPHER
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04-2017

CiPHER

Brute Force

Gewoon SATA/300 doen met een mooie Intel 320 SSD ofzo. :)

Crucial M4 kan ook, en is ook iets sneller zelfs al heb je 'maar' SATA/300.

Wanneer ga jij jouw data beschermen? Kies voor ZFS!

Topicstarter
nah ik w8 dan liever tot volgend jaar. koop ik wel gelijk een nieuwe mb en processor :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee