• JCG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 12:34

JCG

PA1JCG

Topicstarter
Ik heb een computer in elkaar gezet, maar toen ik hem aanzette kreeg ik geen beeld. Ik heb al een andere monitor geprobeerd en de DVI en VGA poort. Maar ik krijg op geen enkele manier beeld. Zelf niet van het BIOS. Wat toch best lastig is als je iets met de computer wilt doen. Heeft iemand enige idee of ik iets stom ben vergeten, of is het een gevalletje RMA?

CPU: Intel Pentium G620
Moederbord: Asrock h61m-gs
RAM: Kingston KVR1333D3N9 4GB, een enkele module dus.
Beeldscherm: iiyama prolite e2410HDSD

edit: Vergeten te melden dat er op het moment geen buzzer in zit, de enige buzzers die ik heb zijn voor 5 volt en zover als ik kan vinden werken die in een PC op 12 V. Maar ik kan dus niet luisteren of er naar me gepiept wordt

edit: :$ is er een manier om dit thread te laten verdwijnen. Ik schaam me kapot wat de reden was, blijkbaar zat de RAM reep niet goed in de socket. Want nadat ik deze eruit heb gehad en er weer instak startte de computer perfect op. Hij laadde zelf de oude xp installatie die nog op de harde schijf stond 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door JCG op 17-12-2011 13:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Dat je geen beeld hebt is waarschijnlijk niet de oorzaak, maar het gevolg van iets dat niet werkt.

Dus begin eens met troubleshooten om te achterhalen welk onderdeel roet in 't eten gooit.

Verwijderd

check de kabels. vooral de kleine kabeltjes die je moet aansluiten op de moederbord. en heb je bios update gedaan? via qflash?

• JCG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 12:34

JCG

PA1JCG

Topicstarter
Voedingsspanningen zijn binnen de specs, fan van de CPU gaat draaien, ik hoor de HDD opspinnen. Maar nog steeds geen beeld, morgen maar eens een 12v buzzer vinden en luisteren of het moederbord me wat te vertellen heeft.
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:34:
check de kabels. vooral de kleine kabeltjes die je moet aansluiten op de moederbord. en heb je bios update gedaan? via qflash?
Heb een Asrock mobo, maar het probleem is dat ik helemaal geen beeld heb, en dus zou ik de BIOS update blind moeten uitvoeren.

[ Voor 46% gewijzigd door JCG op 16-12-2011 00:36 ]

Verwijderd

JCG schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:31:
edit: Vergeten te melden dat er op het moment geen buzzer in zit, de enige buzzers die ik heb zijn voor 5 volt en zover als ik kan vinden werken die in een PC op 12 V. Maar ik kan dus niet luisteren of er naar me gepiept wordt
Volgens de manual werkt de speaker gewoon (net als alle borden die ik ken) op 5V

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JCG schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:31:
Voedingsspanningen zijn binnen de specs, fan van de CPU gaat draaien, ik hoor de HDD opspinnen. Maar nog steeds geen beeld, morgen maar eens een 12v buzzer vinden en luisteren of het moederbord me wat te vertellen heeft.
Dat wil zeggen dat het systeem stroom krijgt, maar niet meer dan dat.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 14:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Maak je gebruik van je onboard grafische kaart, of gebruik je een losse? In het geval van onboard: heb je de mogelijkheid er een losse kaart bij te steken om te zien wat er dan gebeurd?

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:16
Van de Asrock site, laatste kolom is de bios versie.

1155 Pentium G620(Q0) Sandy Bridge 2.6GHz BLK 100MHz 3MB 65W P1.10

Als jouw bios versie lager is krijg je waarschijnlijk niets goeds uit dit mobo. Terug naar de winkel en zorgen dat ze hem flashen met de nieuwste bios versie.
Pagina: 1