Computerloos beheer iDevices

Pagina: 1
Acties:

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 10:37
mensen,

help me out. Wat doe ik verkeerd.

Ik blijf maar de iMac nodig hebben voor diverse activiteiten. Vermoedde dat na upgrade dat draadloos synchroniseren, benaderen data, muziek en foto's zonder de mac zou moeten kunnen. Foto's synchroniseren niet, iMac moet aan blijven staan om films te kunnen kijken of muziek te kunnen luisteren.Wat heb ik over het hoofd gezien?

Ben in het bezit van een NAS Synology DS210J en diverse iDevices. iPad, 3 iPhones ook van andere familieleden en een Apple tv. iMac staat in de slaapkamer. De Sonos werkt naar behoren. bibliotheek is apart te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:14
Oke, geef iets meer informatie. Welke 'upgrade'? Ik neem aan dat je iOS 5 bedoeld?

Verder speel je dan muziek af vanaf je iMac of vanaf de Sonos (dus welke Library/Bibliotheek benader je)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bedoel je nou draadloos of computerloos?

Computerloos: je hebt met iOS 5 geen computer meer nodig om je iDevice te activeren, iOS updates te installeren of zaken die je in iTunes gekocht hebt op je device te krijgen.

Draadloos: je kunt draadloos syncen met een machine die iTunes draait. Hiervoor moet je wel een keer bedraad syncen (of in elk geval je iDevice aan de computer hangen) en dan in iTunes instellen dat je dit device draadloos wil syncen. Dit geldt dan voor alle data die je normaal gesproken ook met iTunes synct. Je kunt de sync triggeren vanuit iTunes of vanaf de iDevice. Uiteraard moeten beide apparaten hiervoor aan staan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 12:52
Verder kun je in je syno aanzetten dat ie een DLNA mediaserver speelt. Dan kan je op je iPod / iPad / iPhone Airplayer downloaden, en gewoon streamen. Zonder PC, zonder iTunes.
Nou heb ik geen Sonos, maar een Squeezebox; en ook daarvoor bestaan gewoon bedieningsprogrammaatjes voor IOS.... Ook dan heb je geen PC nodig

[ Voor 28% gewijzigd door tpas op 16-12-2011 12:40 ]