[Excel 2010] uitschakelen foutmelding query vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb in excel een query met parameters die op internet gegevens verzameld. Ik zit echter vaak met het probleem dat excel de melding geeft dat een query geen resultaten heeft opgeleverd. Excel stopt dan onmiddellijk met alles te vernieuwen en gaat pas naar de volgende query als ik op "ok" klik.

Het resultaat is dan dat ik continu in de buurt van mijn computer moet blijven om regelmatig op "ok" te klikken en te zeggen dat hij moet verder vernieuwen.

Weet er iemand een manier hoe je die foutmelding kan uitschakelen?

Ik heb zelf reeds zitten zoeken in excel en op google maar niets gevonden hierover.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tsja, web query is sowieso wat fragiel en ik zou waarschijnlijk een geheel andere oplossing gebruiken (een andere oplossing dan excel of een vba-macro die request doet). Werkt Application.DisplayAlerts = False ? Wat is de exacte foutmelding?

Sowieso lijkt me dit een probleem dat je niet zomaar kan negeren, aangezien je met onjuiste data zit. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nockelyk
Bedankt voor uw antwoord.

De precieze foutmelding die ik krijg is:
" Deze webquery heeft geen gegevens opgeleverd. Als u de query wilt bewerken, klikt u op OK, klikt u op de pijl op het naamvak in de formulebalk, klikt u op de naam van het exerne gegevensbereik voor de webquery, klikt u met de rechtermuisknop op de selectie en klikt u op de query bewerken."

Ik zit niet echt met onjuiste data. Het probleem is gewoon dat hij in sommige gevallen geen resultaat kan vinden. Dan moet hij gewoon automatisch naar de volgende webquery gaan zonder een foutmelding te geven.

Ik kan eigenlijk geen VBA (tenzij een heel klein beetje de absolute basis). Ik heb dan ook alles gedaan via het menu in excel en zo een parameter gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Iemand met hetzelfde probleem zonder oplossing: http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=359634

Maar er is wel een oplossing. Volgens mij krijgt een macro error 1004 terug als je niet in de background refreshed. Dus iets als het volgende zou moeten werken:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Public Sub RefreshQueries()
    Dim ws As Worksheet
    Dim qt As QueryTable

For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
        For Each qt In ws.QueryTables
            On Error Resume Next
            qt.Refresh BackgroundQuery:=False
            On Error GoTo 0
        Next qt
    Next ws
End Sub

Met Application.OnTime zou je dit ook kunnen schedulen net als een normale web query die wel foutenmeldingen geeft. Zonder macro's zie ik geen oplossing.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nockelyk
Bedankt voor uw moeite, dit werkt inderdaad!