Bij volle belasting onboard netwerkkaart piep geluid?

Pagina: 1
Acties:

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02 22:21

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Beste,

Ik heb sinds kort een vaag probleem. Of ja het is niet echt een probleem, meer een irritatie.

Het volgende is er aan de hand:

Als ik dus mijn volledige bandbreedte gebruik van 6,8 MB/s tijdens het downloaden van een bepaald bestand maakt niet uit wat, dan hoor ik een rare constante piep/hoge toon/schuur geluid.

Tijdens het surfen en msnen etc merk ik er helemaal niks van.

Ik heb verder ook geen performance problemen met de pc en alles is ook harstikke stabiel.

MIjn moederbord is een : msi h61m-e33 en gebruik Win 7 64 bit.

Ik gebruik een Linksys E2000 router.

Ik heb al wat rondgekeken op het net, maar kon hier echt iets over vinden. Misschien dat het een van jullie bekend in de oren klinkt?

Edit: Heb ook verschillende netwerkkabels gebruikt.
Edit: Andere poort op de router, geeft hetzelfde effect.

Edit: Heb iets vaags ondekt. Had met mijn oude netwerkkabel geprobeerd en dan brandt er een blauw lichtje op de linksys router. Dat zou betekenen dat die is aangesloten aan een 10/100 poort en dan geeft die dat piepje niet. Bij die andere kabels gaat het lichtje groen branden en betekent het dat die aan een 1000 poort aangesloten is en dan piept die wel bij het downloaden. Heel raar en vaag.

Alvast bedankt.

Gr

[ Voor 26% gewijzigd door H.Boss op 16-12-2011 00:05 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

is het iets als coil whine?
google daar eens achteraan.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorgen voor randaarde kan in sommige gevallen ook nog wel eens helpen (hoewel coil whine waarschijnlijker is).

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-02 22:39
Niet je videokaart?

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Fordox schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:11:
is het iets als coil whine?
google daar eens achteraan.
Ja, maar dat gaat meer richting PSU of GPU en dat is het in dit geval niet.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:14:
Zorgen voor randaarde kan in sommige gevallen ook nog wel eens helpen (hoewel coil whine waarschijnlijker is).
Hij is ook op een geaard stopcontact aangesloten, rechtstreeks aan de muur. Ook een ander stopcontact geprobeerd. Zelfde verhaal.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Nee. Ik gebruik gewoon onboard HDMI aansluiting.

Als die stopt met downloaden, dan stopt het geluid ook. Heel vreemd.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Ik heb het moederbord ook afgezocht op bolle condensatoren of andere vreemde dingen, maar alles ziet er prima uit.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
MrJoker1985 aangezien je al een tijdje meeloopt weet je neem ik aan toch ook dat je de edit knop kunt gebruiken om wat toe te voegen aan het topic. Topickicks zijn niet toegestaan binnen 24 uur.

OT: Lijkt me toch wel iets van een coil whine het zou eventueel ook nog je HDD kunnen zijn maar het lijkt me niet met deze belasting. Je zou het wel even kunnen proberen door een kopie te maken van een groot bestand op je HDD om te kijken of je dan dit geluid ook krijgt te horen.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
bobsqaud schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:27:
MrJoker1985 aangezien je al een tijdje meeloopt weet je neem ik aan toch ook dat je de edit knop kunt gebruiken om wat toe te voegen aan het topic. Topickicks zijn niet toegestaan binnen 24 uur.

OT: Lijkt me toch wel iets van een coil whine het zou eventueel ook nog je HDD kunnen zijn maar het lijkt me niet met deze belasting. Je zou het wel even kunnen proberen door een kopie te maken van een groot bestand op je HDD om te kijken of je dan dit geluid ook krijgt te horen.
Je hebt gelijk. Excuses daarvoor.

Heb nu even snel getest met een bestand van 15 GB, maar krijg dan rare piep/hoge toon. Dus de HDD is daarbij uitgesloten.

Het is echt alleen tijdens het downloaden. Netwerkbelasting.

Verwijderd

MrJoker1985 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:09:
Ik heb al wat rondgekeken op het net, maar kon hier echt iets over vinden. Misschien dat het een van jullie bekend in de oren klinkt?
Ik wel.....
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Haal er iemand bij met een goed oor die in je kast kan pinpointen waar het vandaan komt.
Ik heb zelf een ruis is de boxen zitten die verdwijnt onder belasting van de processor, maar ook toeneemt met belasting van de gpu. Het kan dus ook zijn dat je het hoort van je hardeschijf, maar alleeb als je het op een bepqalde manier belast.
Download wat verschillende benchmark progjes voor elk apart onderdeel van je pc en kijk of 1 van die programmas het toe of af laat nemen.
Probeer eens een upc speedtest voor netwerk, crystalmark voor je hdd, cinebench voor grafisch en cpu, en nog 1 voor je geheugen. Ik uad er ooit wel 1 maar kan de naam niet herinneren.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1