[WNDR3700] Een MAC adres de toegang blokkeren.

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12 00:27

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoi. :)

Vroeger, toen ik nog een WRT-54G had kon ik heel gemakkelijk apparaten uitsluiten van verbinding met mijn router. Dit kon dan met behulp van het I.P. en MAC adres.
Ik heb nu echter een Netgear WNDR3700 gehaald, en kan zo'n optie nergens vinden. :? Heb heel de menu al doorgebladert.

Ook op Google kom ik er vrijwel niets over te weten. :X

Kan dat uberhaupt wel op een N600 met stock Firmware? Of moet ik echt upgraden naar DD-WRT?

Gulfstream G650

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
MAC Adressen blokkeren heeft geen tot weinig zin. De reden waarom je dat doet is om dat je mensen buiten de deur wil houden. Maar stel dat iemand toch verbinding wil maken en bijvoorbeeld begint met je wachtwoord te achterhalen, dan gaat die echt niet denken "ojee! MAC filter! nu kan ik niet verder!"... die kijkt gewoon welke clients geassocieerd zijn met de AP en dan doet ie gewoon even MAC clonen en klaar. Daarna heb je kans dat ie je admin wachtwoord achterhaalt en dan jouw MAC adressen filtert.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ow, maar het gaat hier eignelijk om mijn zusje..

Ik wil haar de internettoegang verbieden. :)

Gulfstream G650

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Dan zet je MAC filtering aan voor al je apparaten die wel op internet mogen. De rest sluit je dan automatisch uit.

Er1c (die eigenlijk wel benieuwd is waarom je je zusje niet wil laten internetten)

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
SalimRMAF schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:14:
Ow, maar het gaat hier eignelijk om mijn zusje..

Ik wil haar de internettoegang verbieden. :)
Gezellige broer ben je dan :'( .

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ja, ze zit van alles te printen, en ze heeft toegang tot mijn NASSEN, ze gaat alles zomaar ineens verwijderen hoor! :r }:|

Maar de WNDR3700 heeft geen MAC filtering...

Gulfstream G650

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50

chromeeh

the Gnome

SalimRMAF schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:59:
Ja, ze zit van alles te printen, en ze heeft toegang tot mijn NASSEN, ze gaat alles zomaar ineens verwijderen hoor! :r }:|
Uhmmm.... Dan zou ik eerder wat gaan doen aan het security level op je shares / NAS ipv klakkeloos MAC adressen gaan blocken ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:54

lier

MikroTik nerd

Inderdaad zit je nu helemaal de verkeerde stappen te overwegen, dit heeft niets met je zus maar met een gebrek aan beveiliging op je NAS te maken.

Daarnaast...gaat het om een wireless client (oftewel, is je zus verbonden via WiFi)? Dan henb je nog de mogelijkheid om te blokkeren, bedraad zal ze dan alsnog op je NAS kunnen.

Tot slot zou ik je willen adviseren om eens te zoeken op Google.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Idd, beveilig je nas eens dan! En die printer: waarom heb je die dan op haar laptop geinstalleerd?? Maar check die link van lier maar eens en lees maar eens een avondje of 2... ;)

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
SalimRMAF schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:59:

Maar de WNDR3700 heeft geen MAC filtering...
Zeg je haar dat toch niet te doen, of geen write permissions etc... Blijf het een vreemde oplossing vinden en lier heeft dan ook wel eigenlijk gelijk. Heb je wel wireless beveiliging overigens?

Naja soort van MAC filtering vind je onder advanced wireless settings - wireless card acces list. Of maak een guest wireless network voor haar, daarmee verbonden clients kun je zo instellen dat ze niet op het lokaal netwerk kunnen.
Pagina: 1