Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[chrome] vergroot adresbalk en tabs

Pagina: 1
Acties:

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Geachte medetweakers.

Woord vooraf, ik dacht dat opics waarin ik om hulp vraag ver achter mij lagen. Maar zo zie je maar, je bent nooit te oud om om hulp te vragen.

Ik heb mijn laptop op mijn TV aangesloten. Nu kan ik lekker vanaf de bank surfen en series/films kijken. Permanente lazy modus dus. Recentelijk ben ik van firefox naar chrome overgestapt. In firefox kon ik in about:config het een en ander aan de look van firefox veranderen. De resolutie op mijn tv is 1920x1080 hierdoor zijn de tabs en adresbalk behoorlijk klein. Met name de letters zijn veel te klein. Ik moet de hele tijd helemaal naar voren hangen om deze kleine letters te kunnen lezen. Dit kan natuurlijk niet.

Weten jullie een plugin of manier om de fontsize van de adresbalk en tabs te vergroten? Ik heb natuurlijk al behoorlijk wat gegoogled maar kan geen sluitend antwoord vinden op deze vraag. Sommige sources vermelden dat het lettertype gelinked is aan windows settings. Maar aangezien ik kubuntu draai kan ik hier niet zo heel veel mee.

Alvast bedankt!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Even snel kort door de bocht, heb je al de standaard lettergrootte in Windows zelf aangepast?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/awyesz.jpg

edit:

Ok, ik lees nu pas dat je ubuntu draait sorry :)

lijkt lastig inderdaad:

link 1

link 2

[ Voor 73% gewijzigd door Agent-X op 15-12-2011 23:31 ]

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Thanks voor de reply maar beide hebben helaas niets opgeleverd.
In Mijn preference bestand staat niet waarnaar hier gerefereerd wordt. De link is ook alweer uit 2009 dus er kan het een en ander verandert zijn.

Maar ook bij Chromium voor Linux is de fontsize blijkbaar rechtstreeks gekoppeld aan de system font settings. Door die een puntje omhoog te zetten is de adresbalk prima leesbaar.
Jammer genoeg geldt dit niet voor de tabs. Die zijn nog steeds onleesbaar en veels te klein. Ben nu in de source opzoek naar verschillende tab variabelen.. Ik zal het melden als het me gelukt is.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan de DPI instellingen van je Wayland of X-windowserver aanpassen :)