Microstutter bij afspelen video

Pagina: 1
Acties:

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06-2025
Ik heb sinds kort een Ati HD6850 die al zijn werk prima doet, behalve het afspelen van video. Flashfilmpjes werken prima, maar zodra ik in vlc, media player, plex of een andere applicatie videobestanden (Avi met divx, MKV's, dvd's etc) afspeel heb ik willekeurige microstutter sessies in mijn video playback. Ik kan niet vinden waar het probleem zit. Met een oude ati x800 heb ik hier GEEN last van, vandaar dat ik een setting vermoed.

Is er iemand die dezelfde ervaring gehad heeft en weet hoe dit opgelost wordt? Kan er over google weinig over vinden (behalve andere met het probleem).

Aan de processor zal het ook niet liggen (Phenom 2 x6 @3,4Ghertz)

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-02 14:50

-36-

Trust me. I'm an amateur

Catalyst Drivers al geinstalleerd? (van ati site, dus niet de windows driver)

• Eduardboon
-36- schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:02:
Catalyst Drivers al geinstalleerd? (van ati site, dus niet de windows driver)
Uiteraard, heb van augustus tot december geprobeerd, windows herinstalleert, maar mocht niet baten.

Edit: Heb even de framerate bijgehouden, die wijzigt niet.. Dus een constante 25. toch heb je om de paar minuten een zichtbare "stotter" het geluid stottert niet. Het probleem doet zich voor op een VGA monitor, en op de TV via HDMI en DVI.. ben al bijna zover dat ik de build in videochip ga gebruiken omdat deze geen problemen geeft. (al is het beeld wel naar met VGA op 1080p)

[ Voor 39% gewijzigd door Eduardboon op 15-12-2011 22:39 ]

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-02 14:50

-36-

Trust me. I'm an amateur

:) je weet maar nooit. Neem aan dat je ook de goede codec gebruikt. mischien dat andere interlacing oplossing bied?

• Eduardboon
Na wa instellingen omzetten in het bios doet het probleem zich nog enkel via HDMI voor. refresh rate maakt weer niets uit, instellingen tv --> default