USB Stick emuleren

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:12
Beste Tweakers,

Ik vraag me af of het mogelijk is om met bepaalde (partitioning) software een gedeelte van je schijf te reserveren die dan gebruikt kan worden als 'USB' stick. d.w.z., dat de USB poort van de PC gebruikt wordt als Client.

Situatie is namelijk als volgt; Ik heb een Samsung TV staan, met een HTPC ernaast. De Samsung TV kan opnemen op USB. Ik zou het prachtig vinden als ik een USB <--> USB kabeltje tussen de HTPC en de Samsung TV kan hangen, zodat de Samsung denkt dat er een USB-stick geconnect is, en de PC weet dat alle ontvangen data naar een bepaalde partitie moet.

Vraag ik wat onmogelijks, of is hier software voor? :) Heb het zelf helaas nog niet kunnen vinden.. :/

Bedankt alvast!
Torrentus

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het kan, als je een USB controller hebt die ook device mode ondersteund. En er is software voor, alleen voor zover ik weet alleen voor Linux. Je hebt de USB file storage gadget nodig, en de device mode driver van de USB controller.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:22
Weet er niet het fijne van, maar is het wel aan te bevelen om 2 electrische apparaten via USB op elkaar aan te sluiten met een normaal kabeltje?? Normaliter is het een passief (stick) gedeelte en een "actief" (PC) gedeelte, waarvan het actieve het passieve deel voorziet van stroom.. (beetje raar uitgelegd, maar je snapt het wel denk ik?)

Wat je nu dus gaat doen is 2 actieve gedeeltes op elkaar aansluiten... ?! (het voelt een beetje alsof je je telefoonlader in het stopcontact en in een USB poort van je PC steekt... lijkt me niet handig/goed/gezond ;-).. )

Ook zou ik oppassen met eventuele aardlussen die je zo gaat creëeren... ?!

Nogmaals, misschien kan het prima zonder problemen, maar het voelt niet goed.

kijk eens aan.. Na wat zoeken blijken er inderdaad wel kabeltjes te zijn om 2 PC's aan elkaar te koppelen via USB voor filetransfer/dedicated netwerk mogelijkheden. Dit is echter wel iets met een soort adapter/stukje electronica in de kabel zo te zien... Of het ook met je TV werkt weet ik niet, maar het lijkt erop alsof je dus gewoon een soort netwerk maakt met verschillende devices ?

http://www.hardwaresecret...Using-a-USB-USB-Cable/248