Modem Router

Pagina: 1
Acties:

• mansour
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-07-2024
Beste tweakers,

Ik heb een vraag over modem routers. Mij probleem is dat ik slechte verbinding heb
met mijn modem router (verbinding valt weg, langzaam). Nu wil ik een andere modem router
kopen. Het liefst wil ik een dual band modem router om zo ook goed te gamen op de ps3 en
kan downloaden via mijn computer. Ik heb een groot huis dus een sterke router is mij een belangrijk punt.
Mijn internetverbindig is een analoge ADLS 2 denk ik, ik weet wel zeker dat het een analoog is.
Weet iemand van jullie zo'n router?

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:30
Als je een groot huis heb vraag ik me af of dual-band zin heeft.
5Ghz heeft minder ver bereik dan 2.4 en kan ook minder goed door obstakels heen.

Verder als je gaat downloaden en gamen tegelijk heeft dual-band ook geen zin want beide verkeer moet nog steeds over je dsl lijn heen. Je gaat zeker lag krijgen.

Weet je ook waarom je op dit moment slechte verbinding hebt? Als je nu ook draadloos bezig bent zou ik kijken op welk kanaal je zit en welke kanalen er in de buurt gebruikt worden. Of een repeater of AP erbij nemen.

Edit vermeld dus ook even wat voor modem/router je nu heb en hoe je alles heb aangesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door Bazvv op 15-12-2011 18:06 ]

• mansour
Mijn computer staat dicht bij de desktop en kan dus wel op 5 Ghz werken, mijn ps3 staat in twee verdiepingen hoger. Mijn ps3 kan alleen maar op 2.4 Ghz werken. Ik zal ook niet helemaal constant aan het downloaden zijn, de desktop zal tijdens het gamen gebruikt worden ( niet per se down.). Ik heb het op de meest gunstige kanaal gezet. Dat is in mij buurt kanaal 11. Ik heb een standaard modemrouter van Online die direct is aangesloten is bij de meterkast.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Wat zijn naast je genoemde wensen de anderen (o.a. wat moet die router allemaal kunnen, tweaken, etc.) en wat is je budget hiervoor?

• mansour
Mijn budget is rond de 150 euro en ik wil gewoon dat er twee computer en een ps3 normaal naast elkaar gebruikt kunnen worden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Leuk topic...mist wat info

Welke provider (waarschijnlijk bedoel je ADSL)?
Wat is je huidig modem/router?
Hoe definieer je "slechte verbinding"?
Wat is langzaam (en treedt het alleen met Internet of ook op je lokale netwerk op)?
Is alles momenteel draadloos?
Zijn er veel draadloze netwerken bij je in de buurt?
Heb je een (relatief) leeg kanaal gekozen?
Melk welke snelheid zijn je computers verbonden?
Wat verwacht je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mansour
Provider is Online en heb een Thomson TG712. Met slechte verbinding bedoel ik dat de signaal wegvalt. Met langzaam bedoel ik dat ik geen hd filmpjes op youtube kan bekijken terwijl als ik mijn laptop op de modemrouter aansluit dat wel kan. Ik gebruik een laptop, een desktop, ps3 en smartphones draadloos. Niet allemaal te gelijk. Ik woon in een flat, waarbij ik 3 verdiepingen heb en het gebouw is 15 verdiepingen hoog. Als ik met zo'n programmatje kijk naar hoeveel wireless verbindingen zijn en welke kanalen zie ik dat er ongeveer 15 verbindingen zijn die storen neem ik aan. Ik heb het meest lege kanaal gekozen, wat kanaal 12 was. Alhoewel deze ook behoorlijk in gebruik zijn. Mijn laptop heeft een 300mbp antenne en mijn dektop een 54mbp. Ik haal op de desktop tussen de 3mbp en 20 mbp. Bij de laptop krijg ik ong. 45mbp. Dit ivm dat ik de laptop op dezelfde verdieping gebruik als de router. Mijn ps3 haalt ong. 25mbp. Ik wil een router waarvan de signaal niet uitvalt een kwalitatieve filmpjes op internet bekijken zonder happeringen. En kan gamen met een niet al te hoge lag.
Pagina: 1