Wifi netwerk thuis uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers

Ik zit thuis met een TP-link router waar ik heel tevreden van ben, nl de TL-WR1043N, maar mijn kamer zit een eindje van de router. Er is geen mogelijkheid om de router dichter te zetten, dus zat ik te denken aan een extender die ik ergens anders gewoon in het stopcontact steek. Mijn oog is gevallen op deze: de TL-WA701ND.

Zijn deze compatibel, en heb ik dan nog steeds dezelfde snelheid?

Ik zie dat de router 300Mbit/s aankan, terwijl de AP maar 150Mbit/s doet.

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Verder vraag ik me af hoe ik dat juist instel? Als ik een vluchtig door de software van mijn router kijk, zie ik niet meteen iets staan dat daarvoor zou kunnen dienen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 17:42 ]

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-07 23:33
Is even een kabel trekken niet optioneel? Daar zou mijn voorkeur in ieder geval naar uit gaan, scheelt toch weer wat centen en snelheid is dan gegarandeerd. Bovendien zou je voor je AP ook een kabel moeten trekken. (Al is die afstand waarschijnlijk minder ver)

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
Kabel trekken is echt geen optie. Moet voor een AP ook een kabel getrokken worden? Kan je hem niet gewoon ergens in het stopcontact steken, en gewoon het signaal van de router laten versterken, of is dat gewoon een repeater dat ik dan nodig heb?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 18:59 ]

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 22:41
@Kevinneke
Zijn die modules die bedraad internet via het stopcontact leveren niet iets voor je? Heb geen idee van de snelheid en betrouwbaarheid, maar je hoeft geen kabels te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zo'n ding (apparaatje werkend als repeater) versterkt het signaal natuurlijk niet, maar geeft het "gewoon" nog een keer door. Waarbij de repeater dus eerst verbinding moet hebben met jouw wireless AP. Is dié verbinding al slecht dan valt er logischerwijs sowieso niet veel te repeaten. Daarnaast verlies je bij iedere wireless hop natuurlijk snelheid (~helft van de maximale wireless snelheid).
Het signaal wat een wireless apparaat van de repeater ontvangt mag dan wellicht wel 901 volle "streepjes" aangeven de snelheid zal waarschijnlijk tegenvallen.
De instelling die je zoekt op de WR1043ND is WDS maar wellicht is dat niet onderling compatibel aangezien WDS geen standaard is. De TL-WA701ND kan daarnaast ook werken als Universal Repeater.
Het kan werken eventueel met wat gepruts, maar ook grandioos falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johiem schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:03:
@Kevinneke
Zijn die modules die bedraad internet via het stopcontact leveren niet iets voor je? Heb geen idee van de snelheid en betrouwbaarheid, maar je hoeft geen kabels te trekken.
Dat vind ik niet meteen een optie, heb in m'n kamer ook chronisch stopcontacten tekort.
Nivk schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:18:
Zo'n ding (apparaatje werkend als repeater) versterkt het signaal natuurlijk niet, maar geeft het "gewoon" nog een keer door. Waarbij de repeater dus eerst verbinding moet hebben met jouw wireless AP. Is dié verbinding al slecht dan valt er logischerwijs sowieso niet veel te repeaten. Daarnaast verlies je bij iedere wireless hop natuurlijk snelheid (~helft van de maximale wireless snelheid).
Het signaal wat een wireless apparaat van de repeater ontvangt mag dan wellicht wel 901 volle "streepjes" aangeven de snelheid zal waarschijnlijk tegenvallen.
De instelling die je zoekt op de WR1043ND is WDS maar wellicht is dat niet onderling compatibel aangezien WDS geen standaard is. De TL-WA701ND kan daarnaast ook werken als Universal Repeater.
Het kan werken eventueel met wat gepruts, maar ook grandioos falen.
Wat zouden jullie dan aanraden om te doen? De router is er al 1 met 3 antennes, net als mijn netwerkkaart. Tevens heb ik op de router ook van die dingen met zilverpapier. Ben ff de naam kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch echt via het stopcontact doen als je niet door het hele huis kabels wilt trekken, bouw er dan ook direct even een stekkerdoos naast zodat je nog een aantal extra stopcontacten bij hebt. Je kunt vast die stekkerdoos+kabels wel ergens netjes wegwerken op een functionele plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:27:
Ik zou toch echt via het stopcontact doen als je niet door het hele huis kabels wilt trekken, bouw er dan ook direct even een stekkerdoos naast zodat je nog een aantal extra stopcontacten bij hebt. Je kunt vast die stekkerdoos+kabels wel ergens netjes wegwerken op een functionele plek.
Probleem is dat ik in een huurappartement zit met bagger elektriciteit. Alle stopcontacten in mijn kamer komen vna 1 stopcontact naast de deur. De leidingen zitten gewoon boven de plinten, en niet in de muur. Echt bagger gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, dan kan een powerlinesetje alsnog gewoon gaan werken hoor. Test dat eens uit als je die mogelijkheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met TERW_DAN

http://www.devolo.nl/cons...twerk-powerline.html?l=nl

Zoiets dus.
Ik heb zelf 'boven' mijn ADSL modem/router. Deze is aangesloten op een Devolo powerline 200. Beneden een 2e Devolo en daarop een 2e modem/router met AP op aangesloten via 1 van de LAN poorten. Ik heb 'beneden' een perfect WiFi signaal.

Je kan prima dezelfde SSID gebruiken als je de AP's maar op een ander kanaal zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:12:
Met TERW_DAN

http://www.devolo.nl/cons...twerk-powerline.html?l=nl

Zoiets dus.
Ik heb zelf 'boven' mijn ADSL modem/router. Deze is aangesloten op een Devolo powerline 200. Beneden een 2e Devolo en daarop een 2e modem/router met AP op aangesloten via 1 van de LAN poorten. Ik heb 'beneden' een perfect WiFi signaal.

Je kan prima dezelfde SSID gebruiken als je de AP's maar op een ander kanaal zet.
Ziet er interresant uit, maakt de kwaliteit van de elektriciteits iets uit? Zoals ik al zei komen alle stopcontacten in mijn kamer van hetzelfde stopcontact naast de deur. Ik kan me dus voorstellen dat er pieken zijn bij; het licht aandoen, pc opstarten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je ook al zoiets geprobeerd/kun je zoiets proberen? http://techcrunch.com/200...into-super-wi-fi-antenna/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:50
Deze werkt hier prima en makkelijk in combinatie met mijn TL-WR1043N pricewatch: TP-Link TL-WA730RE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al iets op mijn antennes zitten van de router. Zoiets., en ik moet eerlijk zijn dat het goed werkt, maar nog niet goed genoeg.
bas-r schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:01:
Deze werkt hier prima en makkelijk in combinatie met mijn TL-WR1043N pricewatch: TP-Link TL-WA730RE
En welke snelheid haal je dan nog als je met die extender verbonden bent? Mijn internet is 30 mbps , via de kabel haal ik er 27 uit, maar op mijn pc hier geraak ik niet boven de 11. Om er wat geld in te steken zou ik toch zeker nog aan 20 willen geraken.
Pagina: 1