Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Artikel/Feat] Breder/Dieper comment-cascading.

Pagina: 1
Acties:

• Yezpahr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Lieve Devvers,

Hier heb ik al langer over na zitten te denken, maar het valt me steeds meer op dat mensen niet gewend zijn om hun post nog te refereren naar de post waar ze op reageren.
Er word weinig gebruik gemaakt van @<User> wanneer het cascading effect van comments ophoudt.
Dit steekt mij vaak en dan is het niet meer nuttig het nog te volgen.

Dit geeft mij 2 ideeën die misschien in de praktijk kunnen functioneren.
1. Wanneer het stapel effect stopt: Een automagische toevoeging van het apenstaartje plus de originalposter variabele en een return carriage-teken :P. (à la YouTube)
Op deze manier worden gebruikers aangespoord hun post te refereren.

2. Of gewoon het limiet van stapelen wat opkrikken, misschien 3 niveau's extra.
Deze aanpassing kan gebruikers ook aan het denken zetten voor het nieuwe limiet en hoe ze dan nog hun post logisch kunnen overbrengen aan gewenst persoon.

Idee #1 is in mijn opinie het meest gangbaar.
Wanneer het limiet van het cascadingeffect is bereikt, dat dan een automatisch @<gebruiker> verschijnt.

Screenshots maken om dit uit te leggen was voor mij op dit moment moeilijker te bereiken dan het met woorden uit leggen. Mocht mijn idee niet goed overgekomen zijn of als er vraag naar is, dan maak ik alsnog even een paint kunstwerk voor jullie. (wel op de pro manier natuurlijk, ik ga geen honderden lijntjes zelf trekken, maar ik pas een screenshot aan)
Aanpassingen aan deze ideeën laat ik geheel aan jullie (de devvers) en de mensen die willen reageren over.
Just my two cents.

*edit*
Voorbeeldlinkje waar het definitief mis ging:
nieuws: Telenet wil half miljoen 'homespots' van klanten openstellen

[ Voor 7% gewijzigd door Yezpahr op 15-12-2011 17:03 ]

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

crisp

Devver

Pixelated

Allereerst: het 'cascadingeffect' (of stapeldiepte, of hoe je het ook wilt noemen :P) heeft technisch geen limiet; de limiet is enkel visueel en wordt gevormd door de breedte van de beschikbare kolom.

Dat gezegd hebbende voorzie ik al dat er gezegd gaat worden dat die volledige breedte nu niet gebruikt wordt; dat klopt :) Vroeger moesten we nog ruimte vrijhouden naast de reacties voor zogenaamde 'skyscraper' ads. Nu zijn die al een tijdje uit de roulatie en tot dusver is daar niets voor teruggekomen om die ruimte te vullen.

Dus in principe is er op dit moment geen echte belemmering om het maximale niveau ook visueel wat op te hogen, behalve dat dat toch nog wel iets tijd zal kosten. Ware het niet dat we al werken aan een nieuwe layout waar de ruimte voor de reacties al beter benut zal gaan worden en het aantal niveaus ook al hoger zal liggen (ik meen 2 extra niveaus) :)

De vraag of we daar nu in de huidige layout nog in moeten gaan voorzien is een afweging die ons productteam zal moeten maken. Feit is wel dat de huidige situatie natuurlijk al een aantal jaar zo is, dus de nood niet echt hoog is (en de redding dus al relatief nabij :P).

Het automatisch toevoegen van @user wanneer een reactie te ver van z'n parent dreigt te geraken is op zich wel aardig, maar de nieuwe layout zal ook al voorzien in betere visuele aanduidingen met betrekking tot de relaties tussen reacties.

Wat je zelf nu zou kunnen doen is deze CSS toepassen als custom CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
/* reset maximale nesting = 8 levels */
#reacties .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie {
    padding-left: inherit;
    background: inherit;
}
/* maximale nesting = 14 levels */
#reacties .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie .reactie {
    padding-left: 0;
    background: none;
}

:)

Intentionally left blank

• Yezpahr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
de limiet is enkel visueel en wordt gevormd door de breedte van de beschikbare kolom.
Dit is mooi om te horen, dan kan ik in nood gewoon mijn browser uitrekken over 2 schermen en dan refreshen en klaar.
En dat maakt voor mij de code gelijk overbodig :) .Wellicht hebben anderen hier wel wat aan.

Inderdaad, het @user-idee is compleet overbodig wanneer het afhangt van de breedte van een monitor.
Ik ben blij dat jullie al een oplossing hadden voor het hele probleem.

Prettig kerst en een gelukkig nieuw jaar iedereen!

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB