Vorige week heb ik een nieuwe macbook gekocht omdat mijn oude naar de herrie was (beeldscherm was kapot o.i.d., kreeg geen beeld meer. Brightness kon nog wel omhoog/omlaag. Minidisplay deed t ook nog).
Maar goed, nu vertoont mijn nieuwe MBP een 'klein' probleempje. Hij loopt de laatste tijd vaak vast. De niet zo geliefde strandbal begint dan op te spelen, en vervolgens loopt het ene na het andere programma vast (force quit, shutdown, logout werken dan ook niet meer). Uiteindelijk bevriest mijn hele MBP, en ben ik genoodzaakt de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Nu heb ik eerst het een en ander aan research gedaan, maar ook deze oplossingen mochten niet baten. Ik heb m'n PRAM en SMC gereset, maar dat leverde niks op.
Extra informatie
- Na aankoop oude back-up via time machine terug gezet
- specs: 13', 2.4 Core i5, 8GB memory
- programma's open: Safari (of Firefox), text edit, pages, itunes, preview.
- programma's op de achtergrond: bowtie, dropbox
Valt me wel op dat het veelal een van de twee browsers is als ie vast loopt. Althans, ik werk in een van de twee.
Hebben jullie enig idee wat ik hier mee moet?
Maar goed, nu vertoont mijn nieuwe MBP een 'klein' probleempje. Hij loopt de laatste tijd vaak vast. De niet zo geliefde strandbal begint dan op te spelen, en vervolgens loopt het ene na het andere programma vast (force quit, shutdown, logout werken dan ook niet meer). Uiteindelijk bevriest mijn hele MBP, en ben ik genoodzaakt de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Nu heb ik eerst het een en ander aan research gedaan, maar ook deze oplossingen mochten niet baten. Ik heb m'n PRAM en SMC gereset, maar dat leverde niks op.
Extra informatie
- Na aankoop oude back-up via time machine terug gezet
- specs: 13', 2.4 Core i5, 8GB memory
- programma's open: Safari (of Firefox), text edit, pages, itunes, preview.
- programma's op de achtergrond: bowtie, dropbox
Valt me wel op dat het veelal een van de twee browsers is als ie vast loopt. Althans, ik werk in een van de twee.
Hebben jullie enig idee wat ik hier mee moet?