Poort 5060 forwards voor VOIP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een tweede hands VOIP toestel gekocht (Linksys SPA942) en wil deze gaan gebruiken in combinatie met een prepaid VOIP nummer. Om dit aan het werken te krijgen heb ik allereerst het Linksys toestel ingesteld en vervolgens de poort 5060 geforward naar het interne IP van de Linksys.

Ik krijg het echter niet aan de praat en het lijkt alsof poort 5060 ondanks dat ik hem heb geforward alsnog dicht zit. Mijn vraag is eigenlijk als ik een poort forward en de service (bv. http poort 80) is niet aanwezig op het apparaat waar de poort naar wordt doorverwezen. Geeft hij dan ook aan dat de poort niet open staat?

Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/KsrviSM/Schermafbeelding+2011-12-13+om+15.32.55.png
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/nXjeFiW/Schermafbeelding+2011-12-13+om+15.32.47.png

Wat zou ik nog kunnen proberen? Kan het zijn dat het toestel defect is of kan dat hier niet aan liggen?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:55
Heb je geen NAT oid? Heb hier verscheidene IP telefoons aangesloten, werken allemaal plug-and-play zonder te klooien met poorten in m'n router :)

zet hem eens in DMZ, om te kijken of het dan wel werkt.

wat gaat er fout op de telefoon? krijg je een melding oid? Kan je hem bereiken via de webinterface? Welke poort heb je ingesteld op de telefoon? ook 5060?

[ Voor 43% gewijzigd door maarud op 15-12-2011 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie:

- Instellen als DMZ host heb ik geprobeerd zonder resultaat
- De telefoon geeft aan: Error (400)
- De webinterface is bereikbaar en is ingesteld zoals aangegeven door de leverancier van mijn VOIP nummer

• maarud
Kan je de logs napluizen? Wat de reden is van Error 400 (Bad Request). Of je dialplans zijn niet goed en je probeert een nummer te bellen wat niet klopt, of er is iets anders niet helemaal pluis. Logs helpen je vast verder :)

Probeer ook eens met een andere voip-aanbieder, misschien Voipbuster oid. Maar de logs bekijken is altijd handig.

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 15-12-2011 13:41 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:53
wat voor modem heb je?

Zit daar geen ingebouwde ATA toevallig in die poort 5060 blokkeerd? (Zoals bv een Speedtouch)

Ondersteunt je sip provider ook andere poorten? Probeer dat eens?

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Moet je ook niet de RTP poorten forwarden? Default TCP 16384-16482. En misschien een paar SIP poorten meer, dit toestel ondersteunt meerdere lijnen, bijvoorbeeld TCP/UDP 5060-5070

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De simpelste test is altijd of je uit kan bellen met je SIP telefoon.
Voor uitbellen is geen port forwarding nodig. Dat moet pas als je ook gebeld wilt worden.
Dan weet je in ieder geval of de telefoon werkt en je VOIP account ook actief is.

[ Voor 20% gewijzigd door cornfed99111 op 15-12-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@maarud Welke logs bedoel je? De logs op de router of op de Linksys? Geen idee waar ik die kan vinden maar ik ga gelijk even zoeken!

@DJSmiley Ik gebruik een kabel modem van Caiway in combinatie met een Time Capsule en Airport Extreme. Poorten forwards is nooit een probleem geweest en volgens Caiway zijn alle poorten vrij voor gebruik. Ik heb echter wel tegenstrijdige geluiden gehoord over gebruik van VOIP over de kabel ipv ADSL. Volgens mijn SIP moest dit geen probleem zijn.

@comfedd Ik kan ook niet uitbellen ik krijg helemaal geen verbinding met de server. Ik heb het zojuist ook met X-Lite geprobeerd een softphone programma. Ik krijg daar de melding: error 476 problem at thé server.

Ik ga het nu eens proberen over een andere poort!

Over een andere poort is helaas niet gelukt! :( Ik VOIPbuster wel prima op het toestel kunnen instellen en uitgaan bellen is prima mogelijk. Ik kan inmiddels ook uitgaand bellen via mijn SIP provider. Ik krijg alleen bij mijn eigen SIP provider een foutmelding dat hij niet kan registreren en bij VOIPbuster staat er gewoon dat hij geregistreerd is.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ah, als het met VOIPbuster goed werkt (helaas kan je dan niet het inbound verkeer testen) dan is óf je SIP-provider down (heeeeeeel toevallig) of je hebt niet de juiste poorten te pakken. Even dubbelchecken dus.

Als het uitgaand verkeer maar werkt, kunnen we ons concentreren op het inkomend verkeer. En dan heb je wel met poorten te maken als het via NAT al niet meteen goed gaat.
Pagina: 1