Toon posts:

Logilink n adaptor geeft maar +- 10kb/s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb hier een Logilink wireless N adaptor.
Deze adaptor connect ik naar mijn mijn router die n ondersteund.
Ik krijg een verbinding dieschommelt rond de 25mbit/s, dus lang niet rond de snelheden die je mag verwachten.
In de statistics is dus op te maken dat de connectie op 25mbit/s staat. Ik heb zelf een 1gbit aansluiting, maar het is maar voor mijn htpc dus die 25mbit zou prima zijn in principe, het is meer bedoeld voor youtube filmpjes, albumart en dergelijke.
Maar ik heb een probleem... Wanneer ik probeer te internetten is het gigantisch langzaam, snelheid lijkt wel een inbel verbinding.
Nu dacht ik eerst: software probleem of iets dergelijks, maar helaas een complete frisse installatie van windows gaf t zelfde probleem.
Ik heb de drivers daarna eens geupdate vanaf de website van logilink. Nog altijd geen verbetering.

Ik ben toen dieper gaan duiken.
Nu zit er een programma op het cdtje wat ook statistics weer geeft. Hierin is te zien dat de connectie tussen de adaptor en de router rond de eerder genoemde 25mbit schommelt. Maar hij maakt onderscheid tussen de connectie snelheid en de transfer rate.
Deze transfer rate schommelt om en na bij de 10kbit/s!!!

Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik heb het ook op een andere laptop geprobeerd, precies het zelfde effect...

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten Patrick

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Brakke drivers of gewoon een stickje wat ruk is?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Tja daar gooi ik het ook bijna op, enig idee hoe ik iets dieper dit kan gaan checken?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De nieuwste drivers installeren en je stickje op een ander netwerk als je eigen testen ;) .

Maaruhm, heb je je router/acces point al een keer opnieuw aangezwengeld? En heb je de laptop er al eens vlak naast gezet (gewoon om het uit te sluiten).

Ik zou dus als 1e even proberen je router/acces point opnieuw op te starten of zelfs te resetten.

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 15-12-2011 11:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken