Nieuwe behuizing voor Dell T5500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Topicstarter
Dag medetweakers!

Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe behuizing voor mijn Dell T5500. Dit leek makkelijker gezegd dan gedaan helaas.

Foto van de binnenkant *klik* (niet mijn eigen systeem, ik heb ook geen 2e cpu)

Het probleem is namelijk de afwijkende form factor van het moederbord. Ik heb gezocht op de Dell websites en google, maar ik kan echt nergens vinden wat voor form dactor dit bord heeft. Ook kan ik geen merk of modelnaam vinden op het bord.

Ik zoek dus een nieuwe, ruime behuizing waar ik dit systeem in kan bouwen. Hierbij wil ik ook rekening houden met het bijplaatsen van een 2e cpu en geheugen met een riser board.
Goede koeling is dus essentieel.

Ik heb het systeem namelijk aangepast. Zo heb ik de harddisks boven in de kast geplaatst, onder elkaar. Dit was nodig voor het plaatsen van de (grote) ATI Radeon HD6950 videokaart. De hdd's zaten namelijk in de weg...
De kaart blaast zijn hete lucht direct naar boven de kast in. Dit is ook niet handig, want de airflow van de kast focust zich onderin, waar de passief gekoelde quadcore Xeon cpu op zit.

Ik zal vanavond een foto plaatsen van de huidige situatie.

Is hier iemand die weet wat de form factor is voor het moederbord? Of een suggestie heeft voor een nieuwe behuizing.

Als er meer info nodig is hoor ik het graag :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Ik zou zeggen dat het een E-ATX bord is, maar zonder het zien van de locaties van de verschillende schroefgaten ben ik niet 100% zeker.

Ik ben bang dat een andere kast geen mogelijkheid is, of je moet een ander moederbord nemen, maar aangezien Dell een hoop eigen standaarden heeft ben ik bang dat je dan net zo goed een ander systeem kunt kopen en de processor, videokaart en geheugen behouden

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Topicstarter
Een ander moederbord is een optie, maar liever niet... Dual socket borden zijn nogal prijzig.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Topicstarter
Ik heb even een foto gemaakt van de binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/6567/p1010429gc.th.jpg

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 09:04

-36-

Trust me. I'm an amateur

meten is weten 8)

volgens foto van moederbord: http://cgi.ebay.com/ws/eB...perSize&item=330568644937

en specs e-atx lijken de gaatjes redelijk overeen te komen:
http://www.formfactors.org/developer/specs/atx2_1.pdf.

Vraag is dan natuurlijk nog wel of de voeding en kabellengte ook past. En of het geheel nog een beetje te koelen valt ivm andere airflow

[ Voor 3% gewijzigd door -36- op 15-12-2011 22:00 ]