Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iscsi disconnects na reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een oplossing voor het volgende;

Ik gebruik een ISCSI verbinding vanaf een Windows 2008 R2 machine, naar mijn NAS.
Alles werkt perfect.

Als de server moet rebooten omdat hij Windows-updates heeft gedraait, gebeurd het geregeld dat de ISCSI niet meer automatisch reconnect, ondanks dat ik dat wel heb opgegeven in de ISCSI Adapter van Windows.

Heeft iemand anders ook datzelfde probleem ?
Is er een oplossing voor??

Op internet kom ik alleen maar tot de conclusie dat ik "automatically reconnect" moet aanzetten maar dat staat aan, en bij de setting "connect using" heb ik alles specifiek opgegeven om dus het "zoeken" te voorkomen.

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Staan je targets wel onder "persistent targets"?
Anders maakt hij wel verbinding met je iSCSI device maar zal hij de disks niet mounten.

Als je echt geen verbinding meer hebt (dus je ziet ook geen targets) dan lijkt het me eerder iets met jouw apparaat...

mookie

Verwijderd

Topicstarter
Bij de iSCSI zie ik dat het Reconnecting..... is en verder niet. Disconnecten en dan weer connecten gaat niet altijd goed. moet dan op de NAS de disk ook offline zetten, online zetten en dan lukt het wel vaak weer

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat klinkt dan eerder als een probleem met je NAS... Welk type nas heb je, en hoe staat alles ingesteld?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:25
Is het niet zo dat hij probeert te verbinden met iSCSi als hij nog geen netwerkverbinding heeft?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Als je een QNAP hebt, dan kan ik melden dat ik sinds de een na laatste firmware dit zelfde probleem heb. Soms wel, soms niet. Voorheen geen enkel probleem.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 21:17
xares schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:23:
Is het niet zo dat hij probeert te verbinden met iSCSi als hij nog geen netwerkverbinding heeft?
idd. Ik weet niet of het in jou geval relevant is maar ik moet op mijn fileservers de "Server" service afhankelijk maken van de "MS iSCSI Initiator" service.

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb toevallig hier hetzelfde probleem gehad met een multipath aansluiting naar een Equalogic PS4100X SAN vanaf een Windows Server 2008 R2 Enterprise Core server. Ik was aan het testen of 1 van de 2 netwerk verbindingen weg kon vallen en hoe Windows daar dan mee omging.

Long story short, nadat de verbinding weer opkwam bleef in iSCSI de target op Reconnecting staan. Ook na een reboot en dergelijke. Oplossing (na lang zoeken) bleek te zitten in het feit dat zowel IPv4 als IPv6 gekoppeld zijn aan de netwerk adapter waarmee je de verbinding maakt naar de storage. IPv6 verwijderen bij de netwerk kaart en een reboot en ik heb het probleem niet meer gehad.

Voor zover ik heb begrepen van het verhaal op de webpagina waar ik de oplossing vondt raakt de iSCSI initiator in de war als hij 2 protocolen gekoppeld heeft en pakt hij default IPv6 ipv de IPv4 die je normaal gesproken gebruikt. Ben helaas alleen de link kwijt dus ik kan hem hier niet posten.
Pagina: 1