[WIN7] map hernoemen op een share. soms wel soms niet?

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 18:50
we hebben een server met shares er op.

in een van de mappen waar ik lees shijf etc rechten heb kopieer ik een .zip bestand van wetratnsfer.
alles uitpakken.
naam wijzigen.
nu komt het leuke. dat doet ie de ene keer wel, de andere keer niet.
dan moet je een tijdje wachten of zo, en weer proberen, en dan doet ie het wederom soms wel en soms niet.

de foutmelding die je krijgt:
De bewerking kan inet worden voltoooid omdat de map of een bestand in de map in een ander programma is geopend

Sluit de map of het bestand en probeer het opnieuw.

ik vind het prima als dat ook daadwerkelijk zo zijn, maar de map of bestanden erin zijn niet in gebruik, ik kan niks sluiten. ik wordt er een beetje moe van dat dit dan een soort bezigheidstherapie wordt, waarbij je makkelijk vergeet die map tehernoemen.

e.e.a is erg iritant wand WE#fj384 zegt zo weinig als mapnaam. en omdat ik die zooi vaak voor een ander ergens neer moet zetten zou een duidelijke naam heeel erg wenselijk zijn.

iemand een idee waar het door komt, en belangrijker nog. hoe ik dit oplos?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je pakt het uit naar een share, waarom geef je dan niet de naam al aan bij het uitpakken? Of verander je de mapnaam in het zip bestand als er een is?
En over het 'in gebruik zijn' van de map/bestanden, is er geen virusscanner aanwezig op de machine waar de share staat? Die zou zomaar bezig kunnen zijn de boel te scannen met de on-access scanner.

Heb je zelf al verder gekeken dan alleen dit constateren en direct vragen? Enige inzet wordt op prijs gesteld hier.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 18:50
ik download en plaats de documenten vaak voor collegas op het netwerk. en heb dan vaak vooraf geen idee wat er in staat. om een duidelijke naam van de map te krijgen waar je tenminste iets aan hebt, verander ik de naam. in iedergeval moet er vaak een datum worden toegevoegd, en dan de datum van de revisie van de bestanden in de map. en niet de datum van inpakken/uitpakken of zo.

ik heb de bestanden dan dus vaak ook een keer geopend, maar voor de zekerheid ( dat ze niet meer geopend zijn) sluit ik de bestanden weer, en ga ik uit de map die ik wil hernoemen.

wat ik zelf al gedaan heb. tja
verschillende dingen geporbeerd om er achter te komen waarom de bestanden als geopend beschouwd worden.

als het willen hernoemen van een map er juist voor zou zorgen dat een virusscanner de map "in gebruik" heeft,m dan zou het permanent onmogelijk moeten zijn een map te hernoemen ( we hebben uiteraard een virusscanner met on-acces scanner) en na een tijdje kun je de map vaak wel hernoemen. echter is het zeer lastig, want zoals ik zei, heb ik soms geen idee wat voor bestanden het zijn, en moet ik dan zo lang onthouden hoe ik de map wil gaan noemen ( of de map weer openen, en de bestanden bekijken, met het zelfde probleem als wat ik al had. de bestanden worden als geopend aangemerkt)

Ik kan mij ook niet herinneren dat ik hier last van had toen ik nog windows XP gebruikte ipv indows 7.

het stoort mij dus behoorlijk, want het stoort mijn andere normale werkzaamheden, en zorgt er voor dat ik het wel eens vergeet te hernoemen. en dat maakt de duidelijkheid en doorzoekbaarheid in de structuur van opslaan er niet echt beter op, waar mijn collegas dan last van hebben.

ik heb wel een s gegoogeld, maar daar kwam niet een duidelijk resultaat uit dat overeenkwam met wat ik ervaar. dus daarom dacht ik, laat ik het eens op GoT vragen, hier zijn vast mensen met soortgelijke ervaringen, en zo niet, dan is het blijkbaar toch iets zeer specifieks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarschijnlijk ken je het niet, maar heb je ook niet gedacht om met Process Explorer de mapnaam te gaan zoeken zodat je ziet welke proces het eventueel vast houd? Je kan dan ook de 'handle' sluiten zodat je het wel kan hernoemen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:14
Ik heb dit ook gehad op mijn WHS server en Win7. Het heeft te maken met een caching setting van Windows 7. Geen idee waar je dit ook alweer uit kon zetten, maar dat was het probleem iig.

Had het met het hernoemen van video, foto en muziek bestanden ook namelijk.`

Bedenk me net dat je ook iets hebt voor het cachen van thumb nails (was ook een error bij mij). Dit ook uitzetten. Volgens mij allemaal op Windows 7.

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 16-12-2011 14:25 ]