Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetproviders met bridged modems?

Pagina: 1
Acties:

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
Hallo,

a.s. Februari wordt eindelijk mijn nieuwbouw appartement opgeleverd. Nu ben ik dus druk op zoek naar providers die het volgende bieden:

- Alles in 1 pakket met TV, Telefonie en internet
- Modem dient bridged te zijn, oftewel extern ipadres moet doorgegeven worden naar apparaat aangesloten op LAN poort van het modem

- Bij voorkeur een vast ipadres.

Alle noemenswaardige providers op het gebied van VDSL/ADSL/SDSL zijn leverbaar op mijn adres. Eveneens als UPC.

Deze heb ik al verder onderzocht, maar alleen de 25 mbit abbo + alles in 1 TV heeft naar mijn weten een modem wat een bridged ipadres uitgeeft.

Heeft iemand anders nog ervaring met providers die bridged modems leveren?

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Providers die via glasvezel leveren als XMS, Lijbrandt, Concepts. KPN glas krijg je een experiabox bij, dus heb je niks aan.
Telfort modems, zowel ADSL als VDSL kun je btw ook bridgen.

[ Voor 19% gewijzigd door pieterrr op 15-12-2011 11:18 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Newjersey schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:54:
Hallo,

a.s. Februari wordt eindelijk mijn nieuwbouw appartement opgeleverd. Nu ben ik dus druk op zoek naar providers die het volgende bieden:

- Alles in 1 pakket met TV, Telefonie en internet
- Modem dient bridged te zijn, oftewel extern ipadres moet doorgegeven worden naar apparaat aangesloten op LAN poort van het modem

- Bij voorkeur een vast ipadres.

Alle noemenswaardige providers op het gebied van VDSL/ADSL/SDSL zijn leverbaar op mijn adres. Eveneens als UPC.

Deze heb ik al verder onderzocht, maar alleen de 25 mbit abbo + alles in 1 TV heeft naar mijn weten een modem wat een bridged ipadres uitgeeft.

Heeft iemand anders nog ervaring met providers die bridged modems leveren?
Ik heb 120Mbit UPC, telefonie & HD TV en ik heb een modem wat standaard in bridge modus staat :) Heb er een Buffalo router achter!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Newjersey
Helaas niet, dat moet nog even op zich laten wachten in het gat wat Apeldoorn heet :)

Maar ik kan eventueel ook een ander modem kopen. Deze dan zo instellen dat het een bridged modem is. Alleen dan heb je dan vaak niet te beschikking over de telefonie.

Iemand anders nog suggesties?
DennusB schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:18:
[...]

Ik heb 120Mbit UPC, telefonie & HD TV en ik heb een modem wat standaard in bridge modus staat :) Heb er een Buffalo router achter!
Ik dacht dat deze aansluitingen standaard geleverd werden met zo'n draadloos modem?

[ Voor 37% gewijzigd door Newjersey op 15-12-2011 11:19 ]

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Newjersey schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:18:
Helaas niet, dat moet nog even op zich laten wachten in het gat wat Apeldoorn heet :)
[...]
http://eindelijkglasvezel.nl/apeldoorn/

Als je telefonie wilt, heb je idd een probleem weet ik uit ervaring bij Telfort. Je zou wel een eigen modem kunnen neerzetten. De instellingen voor Telfort zijn wel op internet te vinden.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Newjersey schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:18:

[...]

Ik dacht dat deze aansluitingen standaard geleverd werden met zo'n draadloos modem?
Blijkbaar niet :) Bij m'n 60Mbit abo had ik ook een bridged modem :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Je kan ook altijd kijken naar een NAT achter NAT - achter het modem hang je nog een router / firewall, en op het modem stel je gewoon port forwarding in om alles door te sturen naar je router / firewall. Dit heb ik ook gedaan toen ik nog bij Online zat, en het werkte prima. Zelfs de site-to-site VPN werkte zonder problemen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Newjersey
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk toch dat ik voor UPC ga, of voor een VDSL, zal nog uitzoeken welke dat gaat worden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Newjersey schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:33:
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk toch dat ik voor UPC ga, of voor een VDSL, zal nog uitzoeken welke dat gaat worden.
Let wel op dat UPC zowat iedere week lijkt te veranderen welke modem je bij welke abo krijgt. Ze hebben iig wel bridged modems, momenteel iirc de Cisco EPC3208. De WiFi-meuk is ofwel Thomson TWG-870 danwel Cisco EPC3925. Bij Ziggo is het mogelijk de EPC3925 in bridged mode te laten zetten, bij UPC kan dat niet :'( Als je telefonisch bestelt is het alleen mogelijk om via enorme kronkels een bepaalde modem geleverd te krijgen (lees voor recent voorbeeld hier). Het is vaak een stuk makkelijker om in de UPC winkels in persoon de boel aan te vragen, dan krijg je gelijk je modem mee. Verkeerde modem=no deal ;)

Kunnen zij je ook niet helpen, dan kun je op bijv www.chelloo.com de UPC webcare een berichtje sturen. Bijna iedereen die ik ken die daar contact mee heeft gehad zijn erover te spreken, als iemand de gewenste modem kan regelen zijn zij het wel.

Oslik blyat! Oslik!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
Dat van UPC is wel interessant; ga naar een UPC gebied verhuizen per 1 juni en was al bang dat ik dan geen bridged connectie meer zou kunnen hebben (zoals nu met Ziggo).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1