Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden.

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv.
Nu is mijn oog gevallen op een van de volgende modellen.

Panasonic TX-P55VT30E (plasma) 2095,-
Sony KDL-55HX920F (LED) 2699,-

Aangezien dit nogal grote bedragen zijn wil ik 100% achter mijn aankoop staan.
Vandaar dat ik ook graag jullie mening over deze toestellen wil horen.

De tv gaat voornamelijk gebruikt worden voor:
Games
Films
Digitale tv (Ziggo)

Het gehele internet gebeuren op de apparaten vind ik minder belangrijk.
Op beide zit youtube en dat vind ik voldoende.

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
De meest belangrijke informatie die je niet geeft is waar ga je kijken? Heb je veel licht of juist weinig? Hoe groot is de kijkhoek? Heb je licht wat op het scherm valt? Dit zijn heel belangrijke gegevens, omdat het bepalend is voor de keuze. LCD doet het namelijk beter als er veel omgevingslicht is, plasma is beter met grote kijkhoeken.

Overigens is het feitelijke verschil tussen de Panasonic VT30 en GT30 minimaal en m.i. nauwelijks het geld waard. Als je een surround set hebt zal je toch waarschijnlijk weinig of geen gebruik maken van de ingebouwde speakers waardoor het grootste voordeel voor de VT30 weg valt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad wel een lichte kamer en de kijkhoek is niet groot.

Wat is dan het verschil tussen de GT en de VT?
Is dit alleen het geluid?

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

Ik kom op de website van Panasonic geen TXL55GT30 tegen. Ik ga er dan ook vanuit dat in de 55 inch je dan terecht komt in de VT serie.

Belangrijk bij Panasonic is dat je een Nederlands Panasonic toestel komt ( als je in Nederland woont tenminste ) als je in de toekomst aanspraak wilt maken op de garantie.
Heb het al heel vaak mee gemaakt dat een Panasonic toestel via internet was gekocht en dat Panasonic Nederland dit toestel niet accepteert voor reparatie gezien het feit dat dit toestel niet door Panasonic Nederland was geleverd. Dergelijke toestellen moesten toen naar Polen of Portugal worden gezonden ( op kosten van de klant ) om aanspraak te maken op de fabrieksgarantie.

Wees dus gewaarschuwd bij het bestellen van Panasonic via internet. Er is een reden dat een dergelijk toestel soms via internet goedkoper te leveren is als via een gewone winkel.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Garantie verloopt niet via Panasonic maar via de winkel. Als Panasonic zelf garantie aanbiedt richting jou, dan is dat een extra service.

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

Moet een dergelijke winkel nog wel bestaan ;)

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:32

FeaR

In GoT we trust

Toevallig zat ik net wat verontrustends te lezen over de 55" en grotere modellen van Panasonic, en dan met name de VT30. Zo schijnt de voeding in deze modellen eigenlijk onderbemeten te zijn waardoor het paneel niet goed aan kan worden gestuurd. Met als gevolg dat het plaatje niet helemaal is zoals het zou moeten zijn.

Vond het redelijk jammer, want de VT30 staat ook op mijn lijstje. En dan met name de 55", maar twijfel nu om niet gewoon de 50" te nemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:33:
Het is inderdaad wel een lichte kamer en de kijkhoek is niet groot.

Wat is dan het verschil tussen de GT en de VT?
Is dit alleen het geluid?
Eigenlijk wel ja, het is wel zo dat er bij de VT30 2 brillen zitten en de GT30 geen. De GT30 is maximaal 50" terwijl de VT30 ook 55" en 65" modellen kennen. Maar 2 brillen is het premium van 500 euro niet waard. Als 55" een vereiste is kan het niet anders.

Maar als iedereen er vrijwel recht voor zit en er veel omgevingslicht is lijkt de keuze in het voordeel van de Sony te gaan. Als je de mogelijkheid hebt zou een vergelijk in de winkel met allebei in cinema mode uitsluitsel kunnen geven. Als ze toelaten met eigen bronmateriaal wat je goed kent.

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Vergelijk de 55 inch Sony anders met de 65 inch Panasonic VT30; die is al te koop voor EUR 2899. De keuze is dan snel gemaakt ...

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat FeaR zegt zou wel heel erg slecht zijn als dat waar is.
Waar heb je dit gelezen?

Ik ben bij de sony bang voor de reactie snelheid ivm het gamen.
En bij de panasonic ben ik nog steeds bang voor het erg grote stroomverbruik aangezien ik heel veel verschilende verhalen hoor over het verbruik van plasma.

@m_w_mol heb jij deze 2 al vergeleken? zo ja wat zijn jouw bevindingen?

@patrick ik ben bang dat 50" net te klein is ivm 3D.
ik zit tegen de 5 meter van de tv af.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:13

Bever!

3

FeaR schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:54:
Toevallig zat ik net wat verontrustends te lezen over de 55" en grotere modellen van Panasonic, en dan met name de VT30. Zo schijnt de voeding in deze modellen eigenlijk onderbemeten te zijn waardoor het paneel niet goed aan kan worden gestuurd. Met als gevolg dat het plaatje niet helemaal is zoals het zou moeten zijn.

Vond het redelijk jammer, want de VT30 staat ook op mijn lijstje. En dan met name de 55", maar twijfel nu om niet gewoon de 50" te nemen.
Bron hiervan? Lijkt me dat zoiets wel in een review naar buiten zou komen. Heb nooit verschil gezien tussen de 50 en 65 kwa PQ
JordyOnrust schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:06:
Ik kom op de website van Panasonic geen TXL55GT30 tegen. Ik ga er dan ook vanuit dat in de 55 inch je dan terecht komt in de VT serie.

Belangrijk bij Panasonic is dat je een Nederlands Panasonic toestel komt ( als je in Nederland woont tenminste ) als je in de toekomst aanspraak wilt maken op de garantie.
Heb het al heel vaak mee gemaakt dat een Panasonic toestel via internet was gekocht en dat Panasonic Nederland dit toestel niet accepteert voor reparatie gezien het feit dat dit toestel niet door Panasonic Nederland was geleverd. Dergelijke toestellen moesten toen naar Polen of Portugal worden gezonden ( op kosten van de klant ) om aanspraak te maken op de fabrieksgarantie.

Wees dus gewaarschuwd bij het bestellen van Panasonic via internet. Er is een reden dat een dergelijk toestel soms via internet goedkoper te leveren is als via een gewone winkel.
Dit is van de tijd dat het nog Haagtechno was, inmiddels gewoon europese garantie. _/-\o_

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:21:
Waar heb je dit gelezen?

Ik ben bij de sony bang voor de reactie snelheid ivm het gamen.
En bij de panasonic ben ik nog steeds bang voor het erg grote stroomverbruik aangezien ik heel veel verschilende verhalen hoor over het verbruik van plasma.

@m_w_mol heb jij deze 2 al vergeleken? zo ja wat zijn jouw bevindingen?

@patrick ik ben bang dat 50" net te klein is ivm 3D.
ik zit tegen de 5 meter van de tv af.
Ik zal eerder bang zijn voor inbranding... Dat heb ik al een paar terug zien komen de afgelopen werkdagen.

Ik denk dat je echt niet bang hoeft zijn met reactie snelheid bij de hx920 die is dik in orde...
Wat wel een probleem is bij deze tv is dat je niet een model neemt uit de eerste productie serie maar vanaf productie serie september... De eerst genoemde heeft namelijk...uhmm... een foutje :p

reviews: CES: Hands-on met Sony Bravia HX929
Lees dit eens door. Ik ben overigens niet bekend met de panasonic maar ik zie de hx920 als de beste led van het moment.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:32

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:21:
Waar heb je dit gelezen?
Staat een stuk van op HT Forum. Maar twijfel zelf ook een beetje aan hoe erg je het merkt. Het komt niet vaak naar voren in tests. Wellicht dat je het ziet als je een 50" en > 55" naast elkaar hangt, maar dat ga je thuis toch niet doen. Ik Google nog even wat verder :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd wat daar uit komt FeaR
Ik heb dit nog niet eerder gelezen.

Buiten dat of je het alleen ziet als je de 50" en de 55" langs elkaar hangt zou dit wel heel erg slecht zijn van Panasonic.
Pagina: 1