• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:03
Mijn telefoontik komt weer boven drijven. Mijn iPhone 4 is inmiddels 1 jaar oud en ik ben weer toe aan iets nieuws.
Voorheen kocht ik om de 2 maanden een nieuwe telefoon, dus dit geeft wel aan dat ik heel tevreden ben over de iPhone.
Waarom wil ik dan toch mijn iPhone wegdoen? Ik wil graag widgets op mijn homescreens (RSS/Weer/Agenda) en daarnaast wil ik aanpassingen kunnen doen.
Ik wil graag een ouderwets numpad (HTC biedt deze bijvoorbeeld) om mee te typen. Op de diverse Android toestellen die ik in het verleden heb ik gebruikt gooide ik het toetsenbord van HTC erop.

Mijn iPhone heeft nog een aanzienlijke waarde zodat ik in principe elk Android toestel wel kan kopen. Ik koop een toestel nieuw in doos via Marktplaats.
Er zijn genoeg mensen die een toestel kiezen om dit toestel vervolgens direct aan te bieden via Marktplaats.

Inmiddels ben ik al een tijdje aan het zoeken. Eerst wilde ik de Sony Ericsson Xperia Mini Pro. Deze schijnt echter doffe/vervormde stemmen weer te geven van diegene waarmee je belt.
Uiteindelijk blijft de essentie het bellen en smsen. Vervolgens zijn de HTC Sensation (XE/XL) + de Samsung Galaxy S2 + de Galaxy Nexus de toptoestellen.
Tijdens een videoreview op YouTube werd ook aangegeven dat de stemmen van diegene waarmee je belt dof/vervormd klinken. Dit terwijl het de smartphone van 2011 is geworden.
Graag eerlijke reacties hierover.

Wat hoop ik met dit topic te bereiken? Eigenlijk gebruikerservaringen van personen die overgestapt zijn van de iPhone naar Android.
Welk toestel maakt niet uit. Ik ben niet uitdrukkelijk op zoek naar 1 van de 3 bovenstaande toestellen!
Ik denk dat veel meer mensen voor deze keuze staan. Ik wil nu een keuze maken en hier niet over 2 maanden op terug komen en weer een nieuwe telefoon kopen.
Dan wordt mijn vrouw ook gek :p

Hopelijk blijft dit topic open. iOS heeft zijn voordelen en Android ook. Ieder zijn ding. Ik vind beide super!
Alleen na 1 jaar iOS is het tijd om terug te gaan naar Android. Dus dat Android me bevalt weet ik wel zeker.
Puur de keuze voor het juiste toestel is van belang.

Pluspunten iPhone 4:
+ gesprekskwaliteit is goed
+ batterijduur is uitstekend (1 ~ 1,5 dag)
+ uiterlijk
+ apps zijn geweldig afgewerkt

Ik heb een Android tablet en weet dat de apps niet zo goed zijn afgewerkt als op iOS. Geen probleem.
Apps zijn leuk, maar na 1 jaar de iPhone te hebben gebruikt merk ik dat ik hooguit 10 apps veel gebruik. De rest neemt nutteloos ruimte in beslag.
De vermelde 3 toptoestellen draaiend op Android vind ik allemaal ook mooi. Vooral die 2 van Samsung.
Qua batterijduur lees ik verschillende verhalen, maar vooral de S2 is vrij snel leeg als ik het topic doorlees.
Gesprekskwaliteit is belangrijk. Hierover lees ik wisselende verhalen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken ook weer de SGS2, en kwam van een iPhone 4 af.
De batterijduur van de SGS2 valt me alles mee, een volle dag doe ik er echt wel mee. En dan staat WiFi, 3G, automatische helderheid, sync (5 accounts), Twitter, Facebook & WhatsApp constant aan.
Met een custom rom is hij nog veel zuiniger :)
Daarnaast vind ik niet dat stemmen vervormd of dof klinken. Juist niet :) Klinkt erg goed!

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 15-12-2011 08:46 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Roodey
DennusB schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:45:
Ik heb sinds een paar weken ook weer de SGS2, en kwam van een iPhone 4 af.
De batterijduur van de SGS2 valt me alles mee, een volle dag doe ik er echt wel mee. En dan staat WiFi, 3G, automatische helderheid, sync (5 accounts), Twitter, Facebook & WhatsApp constant aan.
Met een custom rom is hij nog veel zuiniger :)
Daarnaast vind ik niet dat stemmen vervormd of dof klinken. Juist niet :) Klinkt erg goed in mijn oren !
Hoe bevalt het bellen? Klink jij en die persoon waarmee je belt goed?

EDIT:
Als ik dit lees valt de SGS2 eigenlijk al af. Dit kan toch niet voor een toptoestel?
Link:
woekele in "Het Galaxy S II topic - Deel 6"

[ Voor 12% gewijzigd door Roodey op 15-12-2011 08:48 . Reden: linkje toegevoegd ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Roodey schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:46:
[...]

Hoe bevalt het bellen? Klink jij en die persoon waarmee je belt goed?
Ja, ik krijg eigenlijk nooit klachten over mensen die me niet verstaan! :) Komt denk ik mede ook omdat hij omgevingsgeluiden wegfiltert, dus harde wind ofzo hoor je niet zo erg meer !
Mensen die ik hoor klinken ook prima, geen gekke vervormingen ofzo.
Roodey schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:46:
EDIT:
Als ik dit lees valt de SGS2 eigenlijk al af. Dit kan toch niet voor een toptoestel?
Link:
woekele in "Het Galaxy S II topic - Deel 6"
Maarja, zo heeft elk toestel wel dingen die mensen shit vinden. Ik ervaar het niet zoals daar beschreven staat.
De iPhone4 had toch ook slecht bereik als je hem in 1 hand vasthield, dat vind ik nog vager. Maar toch kopen genoeg mensen dat ding en valt het probleem uiteindelijk erg mee!

[ Voor 39% gewijzigd door DennusB op 15-12-2011 08:50 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
lees eerst de topics van de bestreffende toestellen eens door, en 1 negatieve ervaring (woekele) kan ook duiden op een defect toestel.

ik heb norgens last van met mijn sgs2, na 8 uur werken (met een aantal emailaccounts syncen, af en toe internet, paar telefoontjes/sms) hou ik nog ongeveer 85% over (met je scherm aan gaat het ding in een uurtje of 4 leeg). geluid klinkt goed tijdens gesprekken.

[ Voor 8% gewijzigd door reyals op 15-12-2011 09:01 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ik had een X10 Mini pro en ben overgestapt naar Galaxy S2.
Wereld van verschil.

De toestellen van Sony Ericsson lopen in mijn beleving hopeloos achter. Zowel de hardware als de software.
Daarnaast is het scherm van de Mini Pro dermate klein, dat er weinig mee te beginnen valt.

Het klinkt misschien als onwijze promotie, maar ik weet zo niet echt een nadeel van de S2 te noemen.
Batterijduur is minder dan telefoons die ik in het verleden had, maar een volle dag is goed te halen.

iRacing Profiel

• Roodey
reyals schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:59:
lees eerst de topics van de bestreffende toestellen eens door, en 1 negatieve ervaring (woekele) kan ook duiden op een defect toestel.

ik heb norgens last van met mijn sgs2, na 8 uur werken (met een aantal emailaccounts syncen, af en toe internet, paar telefoontjes/sms) hou ik nog ongeveer 85% over (met je scherm aan gaat het ding in een uurtje of 4 leeg). geluid klinkt goed tijdens gesprekken.
Het feit dat er zoveel over dit te vinden is op het internet zegt wel iets.
Ook dat er zoveel mogelijke oplossingen zijn. Dan is er echt wel iets aan de hand.
Maar ik zal hier door heen kijken. En verder zoeken.
Wel ben ik het al vaker tegengekomen.

Bedankt voor jullie bijdrage. Keep 'm coming!
Leerzaam :)

• Roodey
frankivo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:07:
Ik had een X10 Mini pro en ben overgestapt naar Galaxy S2.
Wereld van verschil.

De toestellen van Sony Ericsson lopen in mijn beleving hopeloos achter. Zowel de hardware als de software.
Daarnaast is het scherm van de Mini Pro dermate klein, dat er weinig mee te beginnen valt.

Het klinkt misschien als onwijze promotie, maar ik weet zo niet echt een nadeel van de S2 te noemen.
Batterijduur is minder dan telefoons die ik in het verleden had, maar een volle dag is goed te halen.
De Xperia Mini Pro is de opvolger van de X10 Mini Pro.
Het scherm is flink geupgrade, alsook de resolutie.
Wel is het amoled scherm van de S2 geweldig!

• frankivo
Roodey schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:17:
[...]

De Xperia Mini Pro is de opvolger van de X10 Mini Pro.
Het scherm is flink geupgrade, alsook de resolutie.
Wel is het amoled scherm van de S2 geweldig!
De X10 (Mini Pro) is ook een Xperia. :P
Het toestel dat jij bedoeld heeft vast een ander nummertje meegekregen.

iRacing Profiel

• Roodey
frankivo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:23:
[...]

De X10 (Mini Pro) is ook een Xperia. :P
Het toestel dat jij bedoeld heeft vast een ander nummertje meegekregen.
Klopt het is idd een Xperia. X10 is weggehaald.

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Je moet ook rekening houden met hoe belangrijk je de premium feel en look van de Iphone vind. Als je graag de combinatie had van glas en metaal en niet zo voor plastiek bent (zoals ik :p) kan je mss eens kijken naar de pricewatch: Motorola Razr XT910 Zwart. Deze is ongeveer even krachtig als de SGSII, maar heeft wel een metalen behuizing met een roestvrij stalen chassis en een kevlar achterkant. Daarnaast is hij nog iets dunner dan de Iphone 4 en de SGSII.
Ik ga er zelf ook om met kerst, als je er zoveel geld tegenaan smijt, vind ik het zonde om een plastic smartphone te hebben als de SGSII, dat voelt gewoon niet lekker in de hand vind ik, ook al is het ook stevig.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 22:55
Bellen is uitstekend op de SGS2, klinkt beter dan op de Nokia en 3GS die ik hiervoor had en nog nooit klachten over mijn stem gehad. Als er al mensen zijn die problemen ervaren, dan heeft dat met het microfoontje te maken, daar zit heel soms een defect. Ook zijn sommige goedkope hoesjes niet goed, die vallen dan bijv. over een deel van het microfoontje heen.

Ik ervaar ook het goedkope gevoel niet. In de eerste plaats is deze hoge kwaliteit plastic niet of nauwelijks goedkoper. Het is echter wel steviger, lichter en dunner dan alternatieve materialen, alleen maar pluspunten dus. En je kijkt eigenlijk toch alleen maar naar het schitterende scherm :9. Ik zou niet anders meer willen, alleen het scherm zou voor mij wel net een heel klein beetje kleiner mogen. Dat is echter persoonlijke voorkeur.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou echt wel de SGS2 aanraden.
Die Xperia Mini Pro is misschien leuk, maar hij is echt klein, vooral als je van een phone komt met een groot aanraakscherm.
Velen zijn van mening dat de SGS2 de beste smartphone is op het moment, en dat wil dus wel degelijk iets zeggen. Tip: Ga eens naar media markt en probeer wat toestellen. Bevalt het, dan koop je hem op marktplaats! :Y

Android developer & dürüm-liefhebber

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
ph4ge schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:31:
Bellen is uitstekend op de SGS2, klinkt beter dan op de Nokia die ik hiervoor had en nog nooit klachten over mijn stem gehad. Als er al mensen zijn die problemen ervaren, dan heeft dat met het microfoontje te maken, daar zit heel soms een defect. Ook zijn sommige goedkope hoesjes niet goed, die vallen dan bijv. over een deel van het microfoontje heen.

Ik ervaar ook het goedkope gevoel niet. In de eerste plaats is deze hoge kwaliteit plastic niet of nauwelijks goedkoper. Het is echter wel steviger, lichter en dunner dan alternatieve materialen, alleen maar pluspunten dus. En je kijkt eigenlijk toch alleen maar naar het schitterende scherm :9. Ik zou niet anders meer willen, alleen het scherm zou voor mij wel net een heel klein beetje kleiner mogen. Dat is echter persoonlijke voorkeur.
Ik betwijfel toch of die plastiek steviger en dunner is dan de materialen die gebruikt worden bij de Razr, kevlar roestvrij staal en aluminium zijn mijns inziens toch steviger als dat plastiek. Over het goedkope gevoel, heb je er al eens een metalen unibody HTC/Razr of een Iphone naast gehouden? Dan voelt het mijns inziens toch minder luxe aan. Ook als je handen beginnen te zweten is plastiek lastiger. Ik weet ook niet hoe goed dat blinkend plastiek rond het scherm bestand is tegen krasjes? De blinkende plastic rand rond mijn laptopscherm staat al vol met kleine haarkrasjes (enkel zichtbaar in de zon).

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-08 08:52
Ik ben een ontzettende draaikont kwa toestellen. Heb een Nokia (N8) in gebruik, maar ook een Samsung Galaxy S en een iPhone 3GS in bezit. Twijfel nu ook voor een opvolger. Ontzettend luxe probleem, ik weet het.

Waar ik me nu vooral zorgen over maak zijn de berichten over malware in de market. Ik gebruik mijn toestel ook zakelijk. Bij de iPhone lijkt het allemaal veel veiliger. Natuurlijk is een en ander wel op te lossen, maar dat betekent dus wel goed opletten en eventueel beveiligingssoftware installeren. Omslachtig , maar de vrijheid van Android spreekt me wel aan. De SG II blijft dus ook voor mij een optie. Is mijn zorg terecht?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja, zolang je alleen apps installeert van de Market en weet wat je installeert dan is er weinig aan de hand.

iOS is echt niet zo veilig als iedereen denkt. In het verleden is het meerdere malen mogelijk geweest om je toestel te jailbreaken via een website in Safari.

[ Voor 42% gewijzigd door magnifor op 15-12-2011 10:48 ]

• coenox
magnifor schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:46:
Tja, zolang je alleen apps installeert van de Market en weet wat je installeert dan is er weinig aan de hand.
Snap ik, maar dit bericht http://www.mobilecowboys.nl/fungames/15732 geeft aan dat er ook malware in de Market staat. En dat vind ik wel zorgelijk. Nou ben ik iemand die zijn toestel niet vol wil hebben staan met zo veel mogelijk apps en zorgevuldig een keuze maak. Maar toch.

[ Voor 14% gewijzigd door coenox op 15-12-2011 11:14 ]

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
coenox schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:45:
Ik ben een ontzettende draaikont kwa toestellen. Heb een Nokia (N8) in gebruik, maar ook een Samsung Galaxy S en een iPhone 3GS in bezit. Twijfel nu ook voor een opvolger. Ontzettend luxe probleem, ik weet het.
Ik heb momenteel ook een Galaxy S en ik had ook de keuze om mijn abo te verlengen met een nieuw toestel. Maar aangezien ik enorm tevreden ben met de SGS en er momenteel niet echt een toestel is dat mij kan overtuigen om over te stappen, heb ik gekozen voor een half jaar verlenging zonder toestel (wel korting).
Ik hoop dat er tegen april/mei wat meer interessants op de markt is.

PSN id: NL_SToRM

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat is inderdaad een zwakke punt van de Market, maar zolang je apps download van ontwikkelaars met een bepaalde reputatie is er niks aan de hand.

Je moet gewoon weten wat je download, that's all.

Ik vind wel dat Google strenger mag controleren in de Market en de App Store beleid mag voeren. Want op Android kan je apps buiten de Market installeren.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18
magnifor schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:46:

iOS is echt niet zo veilig als iedereen denkt. In het verleden is het meerdere malen mogelijk geweest om je toestel te jailbreaken via een website in Safari.
Tja malware, dit is ook dankzij de propaganda van Microsoft die 5 telefoons weggeeft als iedereen massaal gaat klagen over Android om hun marktaandeel te vergroten. Je download toch ook niet alles op je (windows?) PC? Waarom zou je dat wel op je Android telefoon doen, je moet zelf akkoord gaan met waar de app. toegang toe wilt hebben. Ik download en installeer geen zaklamp app. die toegang wilt tot alles op mijn telefoon.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 15-12-2011 11:37 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Roodey
LaurentS schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:53:
Je moet ook rekening houden met hoe belangrijk je de premium feel en look van de Iphone vind. Als je graag de combinatie had van glas en metaal en niet zo voor plastiek bent (zoals ik :p) kan je mss eens kijken naar de pricewatch: Motorola Razr XT910 Zwart. Deze is ongeveer even krachtig als de SGSII, maar heeft wel een metalen behuizing met een roestvrij stalen chassis en een kevlar achterkant. Daarnaast is hij nog iets dunner dan de Iphone 4 en de SGSII.
Ik ga er zelf ook om met kerst, als je er zoveel geld tegenaan smijt, vind ik het zonde om een plastic smartphone te hebben als de SGSII, dat voelt gewoon niet lekker in de hand vind ik, ook al is het ook stevig.
Geweldig mooie telefoon. Ook goede review gelezen van CLB.
Alleen is een Motorola hier slecht te krijgen, dus kopen via Marktplaats wordt lastig.
Net gekeken en in mijn omgeving (straal 75KM) geen enkele.

• coenox
jongetje schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:28:
[...]

Tja malware, dit is ook dankzij de propaganda van Microsoft die 5 telefoons weggeeft als iedereen massaal gaat klagen over Android om hun marktaandeel te vergroten. Je download toch ook niet alles op je (windows?) PC? Waarom zou je dat wel op je Android telefoon doen, je moet zelf akkoord gaan met waar de app. toegang toe wilt hebben. Ik download en installeer geen zaklamp app. die toegang wilt tot alles op mijn telefoon.
Je hebt gelijk. Mijn zorgen zijn toegenomen sinds Microsoft er nogal aandacht aan besteed. Ook niet goed om me zo te laten beïvloeden. En met gebruik van gezond verstand valt het inderdaad wel mee.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mwah, malware in android is overroepen hoor.
In de market staat in het algemeen geen malware. Denk gewoon logisch na, en let een beetje op met welke permissies een app vraagt. Je moet natuurlijk niet een van de duizenden "japanese xxx girls" apps gaan downloaden die de permissie "Telefoongegevens opvragen" en "volledige internettoegang" eisen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
de enige partijen die roepen dat er last is van malware, zijn degenen die eraan verdienen: de makers van beveiligingssoftware. (en nu microsoft omdat ze dan wat klanten binnen kunnen halen)

[ Voor 3% gewijzigd door reyals op 15-12-2011 14:56 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 22:55
LaurentS schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:38:Ik betwijfel toch of die plastiek steviger en dunner is dan de materialen die gebruikt worden bij de Razr, kevlar roestvrij staal en aluminium zijn mijns inziens toch steviger als dat plastiek. Over het goedkope gevoel, heb je er al eens een metalen unibody HTC/Razr of een Iphone naast gehouden? Dan voelt het mijns inziens toch minder luxe aan. Ook als je handen beginnen te zweten is plastiek lastiger. Ik weet ook niet hoe goed dat blinkend plastiek rond het scherm bestand is tegen krasjes? De blinkende plastic rand rond mijn laptopscherm staat al vol met kleine haarkrasjes (enkel zichtbaar in de zon).
Plastic is buigzaam en kan dus goed klappen opvangen. In normale omstandigheden kan het niet stuk. Ja, met Kevlar kan je er misschien een kogel mee stoppen, dat gaat met plastic inderdaad niet, maar het is bijna niet stuk te krijgen. In tegenstelling tot bijv. het glas van de iPhone. Zijn veel (vergelijkende) Youtube filmpjes te vinden waaruit blijkt dat de S2 zeer stevig is. Daar blijkt ook uit dat het gebruikte glas op de S2 erg moeilijk te krassen is. Ik heb iig nog geen enkele kras op de voorkant, hij ziet er nog als nieuw uit na een half jaar intensief gebruik. Overigens kan je ook een metalen achterkantje kopen als je dat echt prettig vindt.

En goedkoop voelen, gevoel is persoonlijk denk ik. Ik vind het goedkoop voelen als een toestel zwaar en dik is, dan denk ik, dat kan toch beter? Met mijn 3GS en iPad heb ik zoveel problemen gehad, waardoor het gevoel bij Apple voor mij persoonlijk al bij voorbaat negatief is, ongeacht het gebruikte materiaal. En mn Nokia zag er heel mooi uit, totdat je hem aan zette :P. Ik heb verder echt enorme zweethanden (ik zweet erg veel, moet ook speciale deo gebruiken), maar nog nooit last van gehad in het gebruik van mn S2. Weleens vette vingers op het scherm, maar als ik het scherm even langs mn shirt haal is hij weer schoon.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 15-12-2011 16:58 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb ook een SGS II en je kan je inderdaad heel sterk op de personen die een probleem ervaren (met een bepaald hoesje, en drie berichten latet niet meer btw!) focussen. Dan ben je volgens mij naar redenen aan het zoeken om het niet te doen.

Puur technisch is een SGS II gewoon een top toestel. Snel, groot scherm, gaaf scherm, customizable, gewoon helemaal heerlijk. Het is ook gewoon een stevig ding.

Alleen is het wel zo dat hij niet de 'premium feel' heeft die een iPhone 4 wel heeft. Ik had dat gevoel ook met mijn Nokia E71 en met de HTC unibody van mijn vriendin. Een Nokia Lumen 800 heeft het schijnbaar ook/ Het 'gevoel' is gewoon lekker. Dat heeft een SGS2 niet. Hij is wel stevig en briljant, maar hij 'voelt' niet lekker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Ook een sgs 2,batterij met wifi,wat smsn,soms eens navigeren en bellen,meestal +2dagen.
Bellen is kwaliteit gwn goed. Al paar keer gevallen,gn beschadigingen. de iphonekwetsbaarheid imo

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Roodey schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:35:
Geweldig mooie telefoon. Ook goede review gelezen van CLB. Alleen is een Motorola hier slecht te krijgen, dus kopen via Marktplaats wordt lastig. Net gekeken en in mijn omgeving, geen enkele.
Uhm waarom zou je een Motorola Razr via Marktplaats.nl moeten binnentrekken?
Ding is inmiddels bij maar liefst 15 (online) shops te verkrijgen hoor: pricewatch: Motorola Razr XT910 Zwart

Zelf ken ik iOS ook vrij goed... iPod Touch, mn meisje heeft 'n iPod Touch en een iPhone 4S... Waarom zou je voor een iPhone moeten gaan imho? Resolutie en pixeldensity van het scherm, dat is nogal logisch met zoveel pixels en zo'n 'klein' schermpje natuurlijk, maar man man man, wat is dat beeld toch strak.. Applicaties in de AppStore, dat zijn er 3x zoveel als bij Android en tevens is de kwaliteit ervan toch wel heel erg goed afgewerkt, zoals je zelf al aanmerkte.. Tevens zei je ook dat je bijna nooit apps gebruikt, dus dan valt de AppStore al af imho.. Dan heb je Android.. Android is 'open', je kunt gebruik maken van verschillende soorten software, bijvoorbeeld toetsenborden, iets heel simpels, maar een iPhone kan het niet. Je kan bij Android gebruik maken van verschillende soorten widgets, iets waar iOS echt zeker wat van kan leren imho. Door het gesloten karakter van iOS en het matige tot geen gebruik kunnen maken van widgets viel dat voor mij af... Dan nog het toestel met Android.. Tsjaa dat is natuurlijk zeer persoonlijk en daarvoor moet je toch echt alle topics afgaan, reviews lezen, vergelijkingen zoeken, youtube-reviews bekijken.. Persoonlijk ben ik ook geen fan van Samsung en dat komt mede door de plasticness van hun toestellen. De hardware daarentegen is natuurlijk subliem en daar kan een HTC of SE niet aan tippen... Zelf heb ik dus zoals gezegd een Motorola Razr XT910... Waarom? Nou hierom:
  • Design vind ik heel chique, mooi en afgewerkt
  • Kevlar / stalen body, Gorilla Glass en spatwaterdicht
  • Hardwarecombi van CPU, GPU, RAM en ROM
  • 8MP fotocamera en 1080P filmmogelijkheden
  • Geoptimaliseerde software voor accuverbruik
  • HDMI-output en geen vaag MHL of PDMI iets
  • Update naar Android Ice Cream Sandwich
  • Super Amoled scherm... wel erg benieuwd naar
  • 4,3'' scherm wat echt de max voor mij is qua grootte
  • Merkaffiniteit met Motorola, wat ik een mooi merk vind
  • Out of the box Swype-invoer en Swype-licentie
  • Notificatie-LED in verschillende kleuren, I'm addicted
  • MotoCast software, waarbij je allerlei media kunt streamen
  • Blijft denk erg exclusieve phone in telefoonland
Voor de rest stop ik met anti-Apple, pro-Android, anti-Samsung & pro-Razr, het is toch echt je eigen keuze =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 11:53
En als je android gewoon uit wilt proberen, kun je ook een ZTE Blade voor €100,- kopen, waarbij je toch een hi-res scherm hebt(800x480). Met een custom rom erop draait 'ie perfect, en je kunt hem altijd voor een paar tientjes minder weer doorverkopen als je naar een ander toestel wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Lorem_Ipsum schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:26:
En als je android gewoon uit wilt proberen, kun je ook een ZTE Blade voor €100,- kopen, waarbij je toch een hi-res scherm hebt(800x480). Met een custom rom erop draait 'ie perfect, en je kunt hem altijd voor een paar tientjes minder weer doorverkopen als je naar een ander toestel wilt :)
Uit de TS:
Op de diverse Android toestellen die ik in het verleden heb ik gebruikt gooide ik het toetsenbord van HTC erop.
Hij heeft dus al ervaring met Android :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ook ik ben een maand of drie geleden overgestapt van 3GS naar Desire Hd. Bewust dit toestel gekozen omdat het bijna dezelfde specs als de Sensation heeft en ik de extra specs van de Sensation toch niet gebruik. Tevens een beetje huiverig over Android en wilde daarom niet direct een enorm duur toestel aanschaffen.

HTC heeft Sense, waardoor de UI afwijkt van het kale Android en dit ervaarde ik de eerste weken als voordeel. Samengevat ben ik zeer blij met de overstap en biedt Android mij veel meer mogelijkheden dan iOS. Hier voor mij de voordelen tegenover iOS:

- Custom ROM's installeren (tweakgehalte ligt erg hoor; undervolten, overclocken etc.)
- Homescreens met widgets
- Batterijduur (DHD redt makkelijk 2 dagen, 3GS maar 1)
- SD kaart via USB direct benaderbaar op je pc
- Flash
- Rooten (systeembackups maken, wireless FTP-server, file explorer)
- Instellingen (iedere ROM heeft veel meer instellingen dan iOS)
- Geen iTunes meer (vrijheid systeembestanden, zelf meerdere backups maken ipv iTunes bepaalt)

Voordelen iOS ten opzichte van Android voor mij

- Compatibiliteit (sommige, slechts enkele apps geven een force close op mijn toestel, iOS werkt altijd)
- Market (standaard apps zijn op Android prima, maar iOS heeft een leuker totaalaanbod)

Voor mij is Android interessanter omdat het open is en er veel meer te tweaken is. Voor het dagelijks gebruik van je tel is Android imo dusdanig volwassen geworden dat er weinig verschil meer is met iOS. Ik zeg doen!
Pagina: 1