[GTX560 & X4500HD] Triple screen setup.

Pagina: 1
Acties:

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-02 13:46
Beste Tweakers,

Ik heb vorige week mijn oude setup geupgrade naar een Intel i7 2600k,
Op dit moment zit alles op een Intel DG45FC bordje. en in de bios kwam ik de optie tegen om de 'onboard' videokaart tegelijk met de nvidia te activeren. En toen had ik de mogelijkheid om 3/4 schermen tegelijk te gebruiken.

Mijn hoofd monitor is natief 16:10 1600x1200, maar met nvidia's custom resolution kan ik hem forceren op 1920x1201 (Bij 1920x1200 geeft hij de melding dat mijn monitor dit niet ondersteund). Dit werkt uitstekend, alleen zit ik nu met het volgende probleem:

Zodra ik de custom resolutie forceer knalt mijn derde monitor(Op de intel VGA) eruit , en zodra ik hem weer activeer via windows 7's screen resolution schakelt mijn hoofd monitor weer terug naar 1600x1200.

Waarom dit is kan ik maar niet uitvogelen, diversen zoek opdrachten gedaan op google, en uitendelijk geprobeerd met Powerstrip een custom driver te maken, maar dat mocht ook niet baten. Dus mijn hoop is dat iemand hier een oplossing weet, of iig mij in de goeden richting kan sturen.

Mijn tweede vraag is overigens, zodra ik een Directx3D venster (Bv Skyrim) naar mijn 3de scherm sleep blijft de FPS nagenoeg gelijk. Dus vroeg ik me af, word dit nou ook door de nvidia kaart gerenderd?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Mijn hoofd monitor is natief 16:10 1600x1200, maar met nvidia's custom resolution kan ik hem forceren op 1920x1201 (Bij 1920x1200 geeft hij de melding dat mijn monitor dit niet ondersteund). Dit werkt uitstekend,...
Als ik het goed begrijp forceer je je scherm op een resolutie die niet native is? Als dat het geval is zou ik gewoon terugswitchen naar je normale resolutie. (1600*1200 is overigens 4:3) Sowieso moet je een monitor niet forcen op een resolutie als 1920*1201, want die ene pixel zorgt waarschijnlijk voor een vreemde onscherpheid door stukken van je scherm.

Je videokaart rendert voorzover ik weet het geen wat jij opstart op je videokaart, het maakt daarna niet uit in welke andere graphics driver je hem douwt (dus van scherm switched), hij blijft gewoon je videokaart draaien. Dit kan overigens ook gewoon een kenmerk van de driver die die triplescreen-setup mogelijk maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Liveshort op 15-12-2011 07:21 ]

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Nahata
Als ik het goed begrijp forceer je je scherm op een resolutie die niet native is? Als dat het geval is zou ik gewoon terugswitchen naar je normale resolutie. (1600*1200 is overigens 4:3) Sowieso moet je een monitor niet forcen op een resolutie als 1920*1201, want die ene pixel zorgt waarschijnlijk voor een vreemde onscherpheid door stukken van je scherm.
Ah, ik bedoelde 1650x1050. ik zie overigens geen ongelijkheden. Het ziet er gewoon uit alsof het natief is.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/aGXE
Je videokaart rendert voorzover ik weet het geen wat jij opstart op je videokaart, het maakt daarna niet uit in welke andere graphics driver je hem douwt (dus van scherm switched), hij blijft gewoon je videokaart draaien. Dit kan overigens ook gewoon een kenmerk van de driver die die triplescreen-setup mogelijk maakt.
Zo'n vermoeden had ik inderdaad ook al, dit is ook hoogstwaarschijnlijk waar het de mist in gaat bij de custom resolution. Nvidia ziet de resolutie, en windows 7 niet meer zodra ik het derde scherm activeer. Overigens heb ik wel de Intel control panel zodra ik het derde scherm activeer. En kan ik het scherm ook niet instellen via de Nvidia control panel. Dus tot zoveren zijn ze weer wel onafhankelijk.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Dan nog. Als ik zo je kaart opzoek in de PW (pricewatch: Samsung Syncmaster 226BW) geeft hij aan dat je scherm natice 1650*1050 is. Dat is dus je resolutie. Zet je scherm daar op en het zou naar behoren moeten werken. Je moet je schermen einfach niet forcen op een resolutie die ze toch niet kunnen draaien, omdat je niks aan de extra pixels hebt die het ding toch niet heeft.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-02 14:28
Even de twaalfde pin uit je vga kabel trekken met een tang. Kan geen kwaad, de twaalfde pin zorgt voor het edid signaal dat je monitor doorstuurd, dit signaal zorgt er denk ik voor dat je monitor weer terug springt naar 1600.1050.

[ Voor 13% gewijzigd door japps op 16-12-2011 00:57 ]

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
japps schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:54:
Even de twaalfde pin uit je vga kabel trekken met een tang. Kan geen kwaad, de twaalfde pin zorgt voor het edid signaal dat je monitor doorstuurd, dit signaal zorgt er denk ik voor dat je monitor weer terug springt naar 1600.1050.
'denk ik'? da's niet echt hoopgevend als je het tegelijk post met de boodschap om 'even de twaalfde pin eruit te trekken'...

• Nahata
japps schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:54:
Dit zorgt er helaas voor dat de scaling niet correct meer uitgevoerd word, tevens blijft windows stubborn en geeft hij geen resoluties hoger dan 16080x1050 weer. Als ik hem op me netbook(ati) aansluit heb ik wel de mogelijkheid om via windows een hogere resolutie te selecteren.

Heb nog niet getest of dit daadwerkelijk het triplescreen probleem zou oplossen, iig, zonder pin 12 word er niet goed gescaled.
Haribo112 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:15:
[...]

'denk ik'? da's niet echt hoopgevend als je het tegelijk post met de boodschap om 'even de twaalfde pin eruit te trekken'...
Het was dat ik weet wat edid is, en ik heb nog wat research er na gedaan alvorens de pin uit de vga kabel te trekken. anders had ik het idd niet uitgevoerd. (Artikel dat ik overigens tegen kwam was meer op CRT gericht) maar het klonkt als een oplossing.
Liveshort schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:28:
Dan nog. Als ik zo je kaart opzoek in de PW (pricewatch: Samsung Syncmaster 226BW) geeft hij aan dat je scherm natice 1650*1050 is. Dat is dus je resolutie. Zet je scherm daar op en het zou naar behoren moeten werken. Je moet je schermen einfach niet forcen op een resolutie die ze toch niet kunnen draaien, omdat je niks aan de extra pixels hebt die het ding toch niet heeft.
Het beeld is kleiner, wat mij meer werk ruimte geeft. En het lijkt erop dat de videokaart het loopt te scalen. Ik vind het fijner werken zo. Dus waarom niet? :9

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-02 14:28
Heb zelf een soortgelijk probleem gehad en het verwijderen van de 12de pin loste het op, waarom weet ik niet, alleen dat het geen kwaad kan. Vandaar mij reactie.
Btw dat je windows die resolutie niet weer geeft heb ik ook maar via nvidia config scherm kan ik zelf een resolutie maken, als ik dat doe dan komt die gemaakte resolutie er wel bij te staan

[ Voor 37% gewijzigd door japps op 16-12-2011 23:50 ]

Pagina: 1