Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn laptop wordt te warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een vraagje aan jullie, ik heb een hp Pavilion dv7 AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL 2.1 GHz staan.
sinds enige tijd wordt hij te warm dan eerste, de fan is zo druk bezig met het afkoelen! dat ik gewoon nergens stil op laptop kan. hij maakt veel lawaai hierdoor!

hij word niet zwaar belast,zeg maar ik doe niets zwaars mee ik hoef maar even te googlen en msn aan. dan is dat voldoende om helemaal warm te worden. als ik de laptop op mijn schoot zet, dan brand hij mijn been door dat hij zo warm wordt.
en soms word hij zo warm dat de beeldscherm zwart word! en dan moet ik op aan/uit knopje indrukken en dan opnieuw opstarten!

Er is geen driver op geinstalleerd dat niet compatible is windows 7 64bit. alles is gewoon zelfde gebleven, ik heb nieuwe installatie uitgevoerd. Maar geen resultaat! schoon gepoets ook geen resultaat!

iemand nog enige idee?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Wat heb je schoongepoetst? Het ventilatierooster binnen/koelribben dien je even schoon te maken. Eventueel kan je nieuwe koelpasta op je processor doen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de fan schoon gepoets, ik zelf denk aan nieuwe koelpaste. maar zat te twijvelen of dat werkelijk daar door kwam!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Toen je laptop uit viel ("beeldscherm zwart"), was het gevolg van voerverhitting. Dit is een hardware-probleem, dus dan helpt Windows opnieuw installeren echt niet.
Als je 'm openschroeft, zie je dan één grote dikke stofbende? (let op: openmaken van laptops heeft wat nauwkeurigheid nodig, geheel op eigen risico)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem eerder helemaal geopend, en helemaal van a tot z schoongemaakt. ik ben erg handig wat dat betreft. Maar geen resultaat, misschien door nieuwe koelpasta?

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
zou je kunnen proberen.
weet je hoe je met koelpasta om moet gaan?(in de zin van niet te veel/weinig er op doen:P)

het geeft daarintegen geen garantie dat 'ie gaat werken!

[ Voor 20% gewijzigd door w4v3g0d op 14-12-2011 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat wel! maar ik had twijfels er over, ik dacht eerste jullie mening weten alvorens dat proberen!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Download eerst even HWinfo, dan kun je kijken hoe warm je laptop echt wordt. En mocht dit niet helpen, dan is nieuwe koelpasta inderdaad een optie. Maar eigenlijk verwacht ik dat er toch nog een flinke lading stof in je lappy zit :)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt jongens voor de tips. ik zal kijken wanneer ik tijd er voor heb, maar eerste moet ik een koelpaste kopen! misschien in het weekend! fijne avond

Verwijderd

Zou je niet zo verschrikkelijk veel uitroeptekens willen gebruiken? Zo'n teken is bedoeld om extra nadruk ergens op te leggen. Ik mag hopen dat dat niet voor elke 2e zin van toepassing is..

Standaardlijst:
hoe oud is deze laptop?
Heeft hij het *ooit* goed gedaan?

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 15:23
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 01:02:

Standaardlijst:
Heeft hij het *ooit* goed gedaan?
vast niet, het is een dv7, vid kaart / mobo gaat nog wel stuk :P

waarschijnlijk zal er toch eerst te veel stof in zitten.
Pagina: 1