Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Paar vraagjes over een officiele website

Pagina: 1
Acties:
  • 1.212 views

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
hey, ik ben vrij nieuw in het leren van html/css, en ik heb al wel redelijk wat basis kennis.
Maar nu heb ik een paar vragen,
1. Als ik in HTML/CSS een soort layoutje wil maken, dan ziet het er vrij simpel en eenvoudig uit. Dit wil ik graag verbeteren. Ik heb dan alles samen een beetje ok heb gemaakt met paddings, margins, en kleuren enzo, dan ziet dit er vrij lelijk uit. De layout niet zozeer, maar de kleuren enzo. Hoe word zo'n officiele site gemaakt? qua layout? Photoshop/Flash achtige programma's of gaat dit wat dieper dan html/css?

en nu 2. :P
Buttons, hoe worden die gemaakt? Met flash kan ik wel een button maken waar ik een hyperlink aan vast kan zetten, maar is dit ook goed?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:20
LikeAKing schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:26:
1. Als ik in HTML/CSS een soort layoutje wil maken, dan ziet het er vrij simpel en eenvoudig uit. Dit wil ik graag verbeteren. Ik heb dan alles samen een beetje ok heb gemaakt met paddings, margins, en kleuren enzo, dan ziet dit er vrij lelijk uit. De layout niet zozeer, maar de kleuren enzo. Hoe word zo'n officiele site gemaakt? qua layout? Photoshop/Flash achtige programma's of gaat dit wat dieper dan html/css?
Je moet inderdaad een lay-out maken. Dit hoeft niet per se met Photoshop hoor. Je kan mooie lay-outs maken met CSS (en HTML) enkel, maar je moet een beetje design gevoel hebben. Het is deels een kwestie van goed positioneren van elementen en de juiste kleuren kiezen.

Design is (gedeeltelijk) een artistieke bezigheid. Als je er zelf absoluut niet goed in bent, laat dat dan over aan iemand die kan designen. Waar je je dan wel kan op focussen, is om een design om te zetten in goede HTML en CSS.
LikeAKing schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:26:
Buttons, hoe worden die gemaakt? Met flash kan ik wel een button maken waar ik een hyperlink aan vast kan zetten, maar is dit ook goed?
Input type button / submit / ... Ik raad je aan om toch eens een iets diepgaandere cursus te nemen.

• LikeAKing
Naaah, ik ben 16 en doe nu een opleiding richting "media vormgeving" dus ik ben nog een beginner in het html/css vak. Mijn portfolio om op deze school te komen ging voornamelijk over Photoshop, dus gevoel voor design heb ik wel. ;)
Maar met Photoshop is een layout simpeler in elkaar te zetten dan html/css (of in elk geval minder werk), is het niet?

• Styxxy
Photoshop en HTML/CSS zijn niet te vergelijken. Ze hebben beiden een totaal ander doel. Bijvoorbeeld: je ontwerpt grafisch een lay-out in Photoshop, dat je daarna in HTML/CSS giet (en dus de juiste afbeeldingen uit Photoshop haalt) (de "technische" term is slicing (bestaan ook varianten van, maar dat is een aparte discussie die hier niet nodig is)).

Hoe dit het best gedaan wordt: zelf de HTML en CSS schrijven en gewoon bepaalde afbeeldingen exporteren uit Photoshop (pls niet de standaard slicing tool gebruiken van PS, die zuigt hard).

[ Voor 40% gewijzigd door Styxxy op 14-12-2011 22:45 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat is een officiele site? :+

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

moderne websites zijn meer opgebouwd rond div's.
Mooie kleurenschema's kan je maken met programma's zoals: http://kuler.adobe.com/

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:46
Slicing is leuk en aardig, maar om een site een beetje behapbaar te houden qua benodigde bandbreedte en de dus ook de laadtijd zou ik meer kijken naar CSS met minimaal gebruik van plaatjes voor iconen, buttons of repeterende achtergrondplaatjes (1 of slecht een paar pixels hoog of breed voor resp afbeeldingen die verticaal of horizontaal herhaald worden) met een gradiënt of herhalend patroon.

Layout van een simpele site kan met tables, maar dit is eigenlijk de 'oude' en minder flexibele manier. Frames hebben we het maar beter helemaal niet meer over. Eigenlijk wil je je vooral inlezen in het juiste gebruik van div elementen in de content (php/html) en het gebruik van losse CSS voor de opmaak.

Over CSS zijn genoeg tutorial en voorbeeldsites te vinden, van simpel tot de meer geavanceerde trucs.

• Styxxy
Propheticus schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:08:
Slicing is leuk en aardig, maar om een site een beetje behapbaar te houden qua benodigde bandbreedte en de dus ook de laadtijd zou ik meer kijken naar CSS met minimaal gebruik van plaatjes voor iconen, buttons of repeterende achtergrondplaatjes (1 of slecht een paar pixels hoog of breed voor resp afbeeldingen die verticaal of horizontaal herhaald worden) met een gradiënt of herhalend patroon.
"Slicing is leuk en aardig, maar ..." <-- Bullshit, excuse my words.

Dat is nu net de kunst van goed slicen ... :X 8)7 (Zoals ik al zei, als je de standaard slicing tools gebruikt, ga je inderdaad niet ver komen.) Je kan het best de HTML en CSS zelf goed schrijven en mooi optimaal maken (en de images ook zo maken dat ze optimaal zijn).

Overigens is 1px height/width niet altijd verstandig. Je kan soms beter 10px height/width gebruiken aangezien het waarschijnlijk qua bytes amper zal uitmaken, maar qua rendering voor de browser maakt dat al veel uit (moet hij 10 keer minder "uitrekenen").

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:02
gradients helpen tegen lelijke basic gekleurde vlakken, ik denk dat je dat zoekt.

• Propheticus
  • Laatst online: 20:46
@styxxy
Ligt ook wel aan het soort website dat je maakt. Is het een site zoals tweakers met heel veel traffic en een informatief karakter of meer een reclame (landing)site of visitekaartje idee. De eerste zal zo veel mogelijk met CSS willen doen. De tweede categorie heeft misschien minder baat bij besparen in MB's en zoekt meer naar uniek/mooi/apart design wat met slicing/flash weer goed kan.

• Styxxy
Propheticus schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:22:
@styxxy
[...] uniek/mooi/apart design wat met slicing/flash weer goed kan.
Jij spreekt over slicing tools zoals dat in PS zelf al zit. Ik bedoel met slicing het proces om van een design HTML/CSS te maken. Als je mijn definitie volgt, dan kan je wel inzien dat jouw uitleg ivm slicing op weinig slaat (maar binnen jouw definitie klopt het wel wat je zegt).

Kwestie van even duidelijk te zeggen welke definitie ik handhaaf.
apokalypse schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:18:
gradients helpen tegen lelijke basic gekleurde vlakken, ik denk dat je dat zoekt.
Hoeft niet per se hoor.

[ Voor 17% gewijzigd door Styxxy op 14-12-2011 23:36 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Ik zou zeggen, zoek wat sites op waarvan jij denkt "Wow, dat vind ik een mooi design."
En ga dan heel goed bij jezelf na wát je er mooi aan vind. Kijk per element (achtergrond, tekst, button, etc) hoe het eruit ziet.
Kijk naar kleurstelling, positionering, vorm, fonts (niet te onderschatten!). Al dit soort dingen maken samen een ontwerp.
En kijk vervolgens in de code hoe de ontwerpers en developers ervoor gezorgd hebben dat dit er zo uitziet.

Hóe je dat design maakt is de tweede stap. Dat kan op allerlei manieren. Ik heb tegenwoordig de instelling dat ik het liefst zoveel mogelijk "teken" met html/css, en dus zo min mogelijk images gebruik.

Als je leergierig bent, ga je vooral eens verdiepen in kleurschema's en fonts :). Lijkt me een mooi uitgangspunt.

/edit:
Buttons maak je doorgaans met <input type="submit"> of <input type="button">. Deze kun je vervolgens stijlen met css.
Maar in feite kun je zo goed als ieder block-element zo stijlen dat het eruit ziet als een "button". Dus ook a's, span's en div's kun je eruit laten zien als een button. En voor een menu-balk wordt doorgaans een unorderd list (ul) gebruikt met li's die je stijlt zoals jij wilt.

[ Voor 37% gewijzigd door HyperioN op 14-12-2011 23:56 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 01:11

Acid_Burn

uhuh

En gebruik alstublieft geen flash voor buttons!

Eigenlijk.. het liefst helemaal geen flash gebruiken :P Tenzij het echt absoluut niet anders mogelijk is.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

We kunnen nu wel, voor de zoveelste keer, onze "tips" en "werkwijze" posten; zonder specifieke vraag van de topic-starter is het vrij doelloos, imho.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Het is heel simpel:
1. Schets je site op papier
2. Werk hem uit in bijv. Photoshop
3. Bouw hem op in HTML/CSS/JS met de benodigde afbeeldingen uit je Photoshop ontwerp

Zijn de kleuren lelijk? Dan moet je andere kleuren kiezen.

Oja en een button voor een hyperlink maken met input? Waar hebben jullie dat geleerd? Gewoon je a tag stylen.

• LikeAKing
Poeh al die reacties opeens :)
Nou kijk, als ik een gradient achtergrond wil, dan weet ik dit alleen te maken met Photoshop omdat ik nog niet zo ver ben.
Met div bestanden werken snap ik, maar is het mogelijk om een "hele" layout in Photoshop te maken? of is dat niet slim?
Ik maak wel even snel een voorbeeld:
http://imageshack.us/photo/my-images/851/layoutqp.png/

snel en afgeraffeld, maar zoiets simpels zoek ik nou. Kan dat niet beter in Photoshop zelf met de juiste afmetingen? ;)

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:23:
Het is heel simpel:
1. Schets je site op papier
2. Werk hem uit in bijv. Photoshop
3. Bouw hem op in HTML/CSS/JS met de benodigde afbeeldingen uit je Photoshop ontwerp
Ook niks mis mee om stap 2 over te slaan. Hangt van je ontwerp af...
Oja en een button voor een hyperlink maken met input? Waar hebben jullie dat geleerd? Gewoon je a tag stylen.
Inderdaad juiste elementen gebruiken; voor een link gebruik je <a> geen input of button.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

LikeAKing schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:26:
Poeh al die reacties opeens :)
Nou kijk, als ik een gradient achtergrond wil, dan weet ik dit alleen te maken met Photoshop omdat ik nog niet zo ver ben.
Met div bestanden werken snap ik, maar is het mogelijk om een "hele" layout in Photoshop te maken? of is dat niet slim?
Ik maak wel even snel een voorbeeld:
http://imageshack.us/photo/my-images/851/layoutqp.png/

snel en afgeraffeld, maar zoiets simpels zoek ik nou. Kan dat niet beter in Photoshop zelf met de juiste afmetingen? ;)
Tuurlijk mag je je "hele" layout in Photoshop maken. Maar je hele site maak je met HTML/CSS en zo min mogelijk afbeeldingen.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Bouw eerst een functionele website voordat je al het grafische werk gaat doen. Ik heb al zo vaak gehad dat ik alles tegelijk ga doen en dan alsnog niet tevreden ben met het eindresultaat.

Voorkom trouwens ook dat je flash gaat gebruiken, als jij wilt dat je website word bezocht door bedrijven moet je uitgaan van een zeer minimalistische en verouderde browser (Soms zelfs IE6 :X ).

En inderdaad: Schets op papier wat je in gedachten hebt, ik heb dit zelf altijd prettiger gevonden als dat ik een design in PS of Gimp maak ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 15-12-2011 09:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• LikeAKing
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:34:
[...]

Tuurlijk mag je je "hele" layout in Photoshop maken. Maar je hele site maak je met HTML/CSS en zo min mogelijk afbeeldingen.
Dus waar ik me in moet verdiepen is het opmaak van de site? Die vierkantjes maak ik met Paddings/Margins enzo,
moet dat op dezelfde manier als op een grote website, of is dit slechts de basis?

Zou ik misschien iets hebben aan deze site om jullie tijd te besparen? :7

http://computerfaq.be/layouts-leren-slicen-met-photoshop/

schetsen komt ook wel goed ;)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Een goed gelikte website maken vraagt om creativiteit. Als dat bij je ontbreekt zal je nooit een goede website kunnen maken.

Creativiteit kun je wel leren overigens, maar het is wel iets waar je open voor moet staan. Kijk veel naar kunst en foto's en probeer te begrijpen wat die afbeeldingen je vertellen. Dat is al een hele belangrijke stap. Als je dat snapt kun je die ervaring ook gaan toepassen in je werk, in dit geval websites.

Kijk bijv ook eens op templates sites, bijv. www.hypertemplates.com.
Dan kun je ook een beetje zien hoe grote professionele websites in elkaar zitten.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• LikeAKing
Zerora schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:41:
Een goed gelikte website maken vraagt om creativiteit. Als dat bij ontbreekt zal je nooit een goede website kunnen maken.

Creativiteit kun je wel leren overigens, maar het is wel iets waar je open voor moet staan. Kijk veel naar kunst en foto's en probeer te begrijpen wat die afbeeldingen je vertellen. Dat is al een hele belangrijke stap. Als je dat stap kun je die ervaring ook gaan toepassen in je werk, in dit geval websites.

Dan kun je ook een beetje zien hoe grote professionele websites in elkaar zitten.
Danku, tja creativiteit heb ik wel genoeg, en ik vind het ook leuk om te doen, maar kunst (schilderijen enzo) vind ik wat minder interessant maar goed. ;)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

LikeAKing schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:43:
[...]

Danku, tja creativiteit heb ik wel genoeg, en ik vind het ook leuk om te doen, maar kunst (schilderijen enzo) vind ik wat minder interessant maar goed. ;)
Kunst staat eigenlijk wel gelijk aan creativiteit ondanks dat het soms erg saai is. Maar door er goed naar te kijken leer je wel weer dingen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

LikeAKing schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:39:
[...]

Dus waar ik me in moet verdiepen is het opmaak van de site? Die vierkantjes maak ik met Paddings/Margins enzo,
moet dat op dezelfde manier als op een grote website, of is dit slechts de basis?

Zou ik misschien iets hebben aan deze site om jullie tijd te besparen? :7

http://computerfaq.be/layouts-leren-slicen-met-photoshop/

schetsen komt ook wel goed ;)
Ik zou zeggen ga heel goed leren HTML-en en CSS-en. Als je dat goed kunt ga je websites beter begrijpen en zul je zien dat je vaak niet zoveel afbeeldingen nodig hebt als dat je denkt.
Ik gebruik de slicetool zelf nooit maar het is een begin, maar nogmaals zou ik je eerder aanraden om eerst HTML/CSS te leren.
Zerora schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:41:

[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon kijken naar professionele websites.

• LikeAKing
Maar bijvoorbeeld kunstschilderen en websites maken zit wel verschil in, voor webdesign moet je creatief zijn en dat valt aan te leren, terwijl je voor kunstschilderen wel een klein beetje talent nodig hebt. ;)
maar daarom doe ik ook een multi media opleiding. Omdat ik creativeit interessanter vind om het op een computer uit te werken.

@Nyce, maar ik probeer alvast een basis layout uit te schrijven, iets simpels wat ik later misschien kan uitbreiden. Die layout die ik als voorbeeld heb gemaakt (1 seconde werk geweest) zo'n idee wil ik proberen te schrijven, ik kom wel ver, maar alles is qua kleur zo standaard en de hoeken zijn niet rond, uiteindelijk is dat wat ik zoek.
Een banner/logo moet uiteraard wel met Photoshop worden gemaakt :P

[ Voor 37% gewijzigd door LikeAKing op 15-12-2011 09:56 ]

Verwijderd

LikeAKing schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:53:
Maar bijvoorbeeld kunstschilderen en websites maken zit wel verschil in, voor webdesign moet je creatief zijn en dat valt aan te leren, terwijl je voor kunstschilderen wel een klein beetje talent nodig hebt. ;)
maar daarom doe ik ook een multi media opleiding. Omdat ik creativeit interessanter vind om het op een computer uit te werken.

@Nyce, maar ik probeer alvast een basis layout uit te schrijven, iets simpels wat ik later misschien kan uitbreiden. Die layout die ik als voorbeeld heb gemaakt (1 seconde werk geweest) zo'n idee wil ik proberen te schrijven, ik kom wel ver, maar alles is qua kleur zo standaard en de hoeken zijn niet rond, uiteindelijk is dat wat ik zoek.
Je kunt toch de kleuren gewoon uit je PS bestand halen? En van je gradient pak je een 1 pixel brede afbeelding en die herhaal je op de achtergrond.
En voor ronde hoeken heb je verschillende technieken, gewoon even Googlen.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
LikeAKing schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:53:
Creativiteit is onafhankelijk van het medium.
En voor webdesign heb je net zo goed talent nodig. Als je jezelf wilt onderscheiden van de zolderkamerhobbyisten; that is.
Ronde hoeken, gewoon even Googlen op "rounded corners"; daar zijn diverse technieken voor die je jezelf met een klein beetje moeite eigen maakt.
Qua kleuren; als je in Photoshop "mooie" kleuren kunt maken; dan kun je dit toch ook in de CSS overnemen?
Kijk ook eens hier: http://colorschemedesigner.com/
Erg handig om te kunnen inzien hoe verschillende kleuren met elkaar "werken".
Nee, een (goed) logo maak je vector-based, en dus niet met Photoshop maar met Illustrator of een ander vector-teken-programma.

• LikeAKing
Maar hoe zit dat met een banner?

[ Voor 110% gewijzigd door LikeAKing op 15-12-2011 10:32 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Als ie webbased is kan dat wel met Photoshop. Wil je hem echter ook laten afdrukken, kun je hem beter ook vectorbased maken.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Inderdaad, dan kan je teminste resizen zonder overal pixels te kunnen gaan tellen :X .

• LikeAKing
Zerora schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:19:
[...]

Als ie webbased is kan dat wel met Photoshop. Wil je hem echter ook laten afdrukken, kun je hem beter ook vectorbased maken.
Hmm, dat snap ik nog niet helemaal :p
ik ben nu met de gradient achtergrond bezig. wat is de breedte van een normale website gemaakt in dreamweaver?

• OkkE

OkkE

We kunnen nog wel 1000 tips geven, maar zonder onderbouwing en uitleg waarom heeft het nog niet zo heel veel nut...

"Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime."

LikeAKing, waarom wil je een website maken? Gewoon for fun? Een (school)opdracht? Wil je de technische kant (html/css) van websites leren? Wil je juist alleen vormgeving doen? Ben je geïnteresseerd in UX?
LikeAKing schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:33:
ik ben nu met de gradient achtergrond bezig. wat is de breedte van een normale website gemaakt in dreamweaver?
Kort: 960 tot 980 pixels.

Lang: Dat hangt er vanaf. Maak je de website voor je vrienden die allemaal een 27" iMac hebben? Vind je het belangrijk dat ook mensen met hun mobieltje de website kunnen bekijken? Heb je 3 A4-tjes tekst te vertellen of één alinea en een klein foto-tje?

[ Voor 36% gewijzigd door OkkE op 15-12-2011 10:38 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

[...]

Wikipedia: Vector graphics

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/VectorBitmapExample.svg/200px-VectorBitmapExample.svg.png

Vector afbeeldingen zijn een stuk beter te schalen en gaan niet achterlijk pixelen zoals klassieke formaten.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 15-12-2011 10:46 ]

• LikeAKing
OkkE schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:34:
We kunnen nog wel 1000 tips geven, maar zonder onderbouwing en uitleg waarom heeft het nog niet zo heel veel nut...

"Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime."

LikeAKing, waarom wil je een website maken? Gewoon for fun? Een (school)opdracht? Wil je de technische kant (html/css) van websites leren? Wil je juist alleen vormgeving doen? Ben je geïnteresseerd in UX?

[...]

Kort: 960 tot 980 pixels.

Lang: Dat hangt er vanaf. Maak je de website voor je vrienden die allemaal een 27" iMac hebben? Vind je het belangrijk dat ook mensen met hun mobieltje de website kunnen bekijken? Heb je 3 A4-tjes tekst te vertellen of één alinea en een klein foto-tje?
Voor kennis, altijd mooi meegenomen voor school. en mn pa wil een site hebben voor zijn muziek en optredens :') verder kan ik die kennis altijd mooi meenemen voor een volgende site. html & css vind ik beiden erg leuk, het scripten is tof, maar het vormgeven ook.

[ Voor 6% gewijzigd door LikeAKing op 15-12-2011 10:43 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

[...]

Photoshop wordt eigenlijk vrij standaard door een hoop mensen 72dpi gebruikt om afbeeldingen te maken. 72dpi is niet geschikt voor drukwerk, maar wel voor web. Als je de keuze hebt om vector te gebruiken, zoals met Illustrator, dan zou ik daar voor gaan. Heb je die keuze echter niet, kies dan in Photoshop voor 300dpi als je drukwerk wilt maken.
Als je een website goed maakt, dan maakt de breedte niet zo heel veel uit, maar van een minimale breedte van 600/700 pixels tot een maximale breedte van 960 pixels zijn vrij gangbare maten. En als je rekening wilt houden met mobiele apparaten zul je ook moeten kijken naar hoogte en de grootte van de knoppen.

[ Voor 23% gewijzigd door Zerora op 15-12-2011 10:50 ]

• OkkE

OkkE

Je zou eens in dit topic kunnen kijken voor wat advies over het leren van webdesign: Cursus HTML/CSS

Of gewoon tutorials doen die je vindt op internet, zoals die over Slicen zoals je eerder zelf poste. :) We kunnen je, zoals ik zei, wel 1000 tips geven. Het beste is het gewoon doen en met specifieke vragen of problemen op internet zoeken of hier vragen.

[ Voor 25% gewijzigd door OkkE op 15-12-2011 10:48 ]

• LikeAKing
Zerora schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:47:
[...]

Als je een website goed maakt, dan maakt de breedte niet zo heel veel uit, maar van een minimale breedte van 600/700 pixels tot een maximale breedte van 960 pixels zijn vrij gangbare maten. En als je rekening wilt houden met mobiele apparaten zul je ook moeten kijken naar hoogte en de grootte van de knoppen.
Nou, ik probeer een gradient achtergrond te maken met een 1x960 pixel plaatje, en dat lukt niet echt, want het lijntje is nog te klein.

@Okke: zal ik doen ;)

Verwijderd

LikeAKing schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:50:
[...]

Nou, ik probeer een gradient achtergrond te maken met een 1x960 pixel plaatje, en dat lukt niet echt, want het lijntje is nog te klein.

@Okke: zal ik doen ;)
Cascading Stylesheet:
1
body{background:url('gradient.gif') #000 repeat-x;}

#000 dan vervangen voor de onderste kleur van je gradient.

• LikeAKing
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:36:
[...]

Cascading Stylesheet:
1
body{background:url('gradient.gif') #000 repeat-x;}

#000 dan vervangen voor de onderste kleur van je gradient.
Die had ik dus, alleen niet de onderste kleur van mijn gradient, maar hoe kan ik dat zien? Ik weet de code niet meer, kan ik die nog achterhalen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt je gradient toch openen in bijv photoshop en met de colorpicker kijken welke kleur het is?

• LikeAKing
TERW_DAN schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:31:
Je kunt je gradient toch openen in bijv photoshop en met de colorpicker kijken welke kleur het is?
Laatste keer dat ik dat deed klopte de kleuren niet, ik zal het nog maar even proberen :p

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zouden de kleuren dan niet kloppen?
Als je de onderste pixel in je gradient pakt, dan heb je de juiste kleur.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mja; ik vind 't handjes-houden gehalte hier inmiddels tot een aardig toppunt gestegen voor GoT begrippen en het slowchat gehalte is voor Devschuur begrippen ook aardig ongekend (buiten de koffiecorner) en ik ga er dan ook maar eens een einde aan breien denk ik.

@TS: Begin gewoon eens met de nodige tutorials van wat je op dat moment wil weten / nodig hebt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.