Ik zit hier met een probleem dat hoe langer hoe storender word maar waar ik tot nu toe geen oplossing voor heb gevonden. Hopelijk heeft iemand suggesties wat ik nog kan proberen. Of nog beter een oplossing.
Het probleem is dat de pc zeer moeilijk boot. Als de powerknop ingedrukt word gaat het systeem aan, maar na een variabele periode (soms 1 sec soms 10 sec) herstart het systeem weer, zonder dat de monitor beeld geeft. Heel af en toe blijft de pc ook op het boot 1e boot scherm hangen. Voor de rest geen bios piepjes oid
Alles bij elkaar zijn er soms 20 pogingen nodig om het systeem op te starten. Eenmaal opgestart is het systeem 100% stabiel (prime 95 kan rustig 24 uur aanstaan). Restarten gaat wel altijd goed. Maar als de PC in slaapstand gaat of " warm" opgestart word is het hetzelfde gedoe
Dacht eerst dat de voeding onvoldoende power leverde maar ook een andere voeding bracht geen oplossing
Heb zo'n beetje alles wat ik kon bedenken al geprobeerd:
-bios upgrade/bios reset
-Bios settings op supersave
-ontkoppelen zoveel mogelijk hardware
-andere voeding
-andere videokaart
edit:
-uit elkaar gehaald
-met minimale hardware (geen hdd/optical 1 geheugenstick)
Specs:
Gigabyte GA-EP45-DS3R
Q6600 @ 3,6 (2,4 of lager is zelfde probleem)
ati 5770
2 x samsung 250gb in RAID 0
sata dvd
corsair 650xt psu
6GB ocz reaper 1066 (4GB kit + 2Gb kit)
Saai filmpje van niet bootende PC:
[YouTube: http://youtu.be/lFeDHjaVSGE]
Het probleem is dat de pc zeer moeilijk boot. Als de powerknop ingedrukt word gaat het systeem aan, maar na een variabele periode (soms 1 sec soms 10 sec) herstart het systeem weer, zonder dat de monitor beeld geeft. Heel af en toe blijft de pc ook op het boot 1e boot scherm hangen. Voor de rest geen bios piepjes oid
Alles bij elkaar zijn er soms 20 pogingen nodig om het systeem op te starten. Eenmaal opgestart is het systeem 100% stabiel (prime 95 kan rustig 24 uur aanstaan). Restarten gaat wel altijd goed. Maar als de PC in slaapstand gaat of " warm" opgestart word is het hetzelfde gedoe
Dacht eerst dat de voeding onvoldoende power leverde maar ook een andere voeding bracht geen oplossing
Heb zo'n beetje alles wat ik kon bedenken al geprobeerd:
-bios upgrade/bios reset
-Bios settings op supersave
-ontkoppelen zoveel mogelijk hardware
-andere voeding
-andere videokaart
edit:
-uit elkaar gehaald
-met minimale hardware (geen hdd/optical 1 geheugenstick)
Specs:
Gigabyte GA-EP45-DS3R
Q6600 @ 3,6 (2,4 of lager is zelfde probleem)
ati 5770
2 x samsung 250gb in RAID 0
sata dvd
corsair 650xt psu
6GB ocz reaper 1066 (4GB kit + 2Gb kit)
Saai filmpje van niet bootende PC:
[YouTube: http://youtu.be/lFeDHjaVSGE]
[ Voor 8% gewijzigd door -36- op 14-12-2011 21:56 ]