Samsung HT-D5200 vs Sony BDVL600

Pagina: 1
Acties:

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 10:51
Ik wil graag een 2.1 home cinema kopen, en heb deze 2 op het oog.
De Sony heeft een draadloze actieve subwoofer, 350 watt en de blu-ray set is erg klein,
De Samsung heeft geen draadloze woofer (maar wel 500 watt) en heeft een grotere (lompere) speler.
En de Samsung is ongeveer 80 euro goedkoper dan de Sony. Bij de BCC (hadden ze alleen de Samsung) zei de verkoper dat Samsung wel een degelijk merk was en dit een goede set. Bij de MM zei de verkoper (ze hadden allebei de sets) dat de functies wel ongeveer hetzelfde waren maar dat Sony gewoon een veel beter merk is voor audio. Welk apparaat zouden jullie me aanraden. De Sony of toch de goedkopere Samsung. En wat zijn de precies de voor en nadelen van deze 2 sets?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

Als ze bij de Mediamarkt beide stonden, kon je dan niet beide naast elkaar zetten en vergelijken? Dat is een stuk betrouwbaarder dan naar specificaties kijken. Want 350 Watt en 500 Watt zegt namelijk niet zo veel. Meer klinkt leuker, maar bij een subwoofer gelden nog wel meer cijfertjes waar je beter naar kan kijken. Sowieso zou ik niet al te veel verwachten van de kant en klare setjes met betrekking tot de subwoofer. Het is namelijk een verkapte middentoner. De satellieten die bij beide sets zitten kunnen namelijk niet laag, daarom zal de subwoofer een deel van het bereik meepakken. Op zich een leuke oplossing, maar vanaf een bepaalde frequentie kan je wel aanwijzen waar het laag vandaan komt. En dat is iets wat je niet wilt hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.