Toon posts:

Ergonomische Pen Muis

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views

Onderwerpen

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:57
Beste Tweakers,

Ik heb echt mega last van mijn hand, niet van mijn vingers maar van de bovenkant (volgens mij heet het de rug van je hand). Teveel achter de computer dus. Aangezien ik een macbook pro gebruik, dacht ik met de magic trackpad het antwoord gevonden te hebben, maar dat is dus niet zo, omdat ik dan boven de trackpad hang met mijn hand is het nog erger!

Ik dacht er over om zoiets te kopen:
http://www.easy-ergonomic...Of5i5yqgq0CFUQm3godP3VTFA

heeft iemand hier ervaring mee?
Of weet een andere optie, behalve niet achter de computer zitten :)

Begin ook trouwens last te krijgven van mijn linkerhand met typen, zelfde plek, gebruik een apple toetsenbord, aluminium met numpad

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 17:50

Swordlord

Act first, think never

pricewatch: Wacom Bamboo Pen v3

Dit lijkt me een betere optie... Wacom Bamboo tablets met pen, Bewezen techniek en zeer fijn om mee te werken. Ook in Pen + touch variant te krijgen.

[Voor 28% gewijzigd door Swordlord op 14-12-2011 21:07]

• Michael van S
Ik heb een magic track pad en daar krijg ik dus ook pijn van dus van deze ook :P

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Magic Track pad is alleen met de hand...

Bamboo tablet is met een Pen.. dus opzicht precies zoals de oplossing die jij al voordroeg.

• Michael van S
Ja maar dan hang ik nog steeds boven het track pad gedeelte alleen dan met een pen in mijn hand :P ik moet mijn pols omhoog doen, anders click ik opeens met mijn pols snap je

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 14:24
Waar ik werk gebruiken een aantal mensen een muis die op een joystick lijkt tegen dergelijke klachten en die zijn daar aardig tevreden over. Je hand rust dan eigenlijk altijd en je pols heeft een meer natuurlijk positie... want als ik het goed begrijp komt die pijn vooral voort door spanning op de pols, niet perse de hand zelf maar dat 'straalt' door ofzoiets. Ik hoor daar vaak genoeg over want ik heb zo'n collega die er expert in is :) die heeft alle rsi-klachten die er bestaan en vertelt en klaagt daar heel graag over. (velen zullen 'hem/haar' vast ook wel kennen bij hun op de werkvloer)

pricewatch: 3M EM500GPS

of voor grote handen:

pricewatch: 3M EM500GPL

[Voor 44% gewijzigd door MicGlou op 14-12-2011 21:16]

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Michael van S schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:10:
Ja maar dan hang ik nog steeds boven het track pad gedeelte alleen dan met een pen in mijn hand :P ik moet mijn pols omhoog doen, anders click ik opeens met mijn pols snap je
Als je alleen de Pen variant pakt, heb je geen touch ondersteuning. Daarbij is bij de Pen & touch te switchen tussen pen mode and touchpad mode.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 09:09
Zit je vaak op dezelfde plek? Wellicht is je houding of de verhouding bureau/stoel niet goed?
Hierdoor komen sommige spieren al in een spanning te staan, waardoor je sneller last hebt van bv jouw probleem.

[Voor 37% gewijzigd door mouzetc op 14-12-2011 21:13]

Signature

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 14:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb geen idee hoe het zit met die pen muis, maar dit staat erbij:
Bent u niet zeker of deze muis uw klachten gaat verhelpen of wilt u ervaren hoe deze muis aanvoelt? Vraag dan een proefplaatsing aan! Bestel eenvoudig via de website en geef aan dat het om een proefplaatsing gaat. U kunt dit aangeven in het vrije tekstveld bij stap 4 van het bestelproces. U heeft vervolgens het recht op een verlengd retourrecht van 14 dagen. Test de muis dus uitvoerig en ervaar zelf of de muis geschikt is voor u. (Ook voor particulieren. Bedrijven kunnen op rekening bestellen. Particulieren betalen vooraf.) Lees eerst de voorwaarden onder "Klantenservice".
Misschien een goed idee?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Michael van S
Mhh dat klinkt wel goed ja, had ik nog niet gezien! Proefplaatsing :)

Ik heb ook nog deze gevonden, in nederland ontwikkeld:
http://www.handshoemouse.com/nl/

die wacom lijkt me nog steeds niks :P

• Michael van S
Proefplaatsing kan alleen als je een bedrijf hebt.
wat een onzin

• Michael van S
Mhh dit bedrijf doet ook aan proefplaatsingen

Backshop.nl

Heb ze een email gestuurd, ik hoop dat het mogelijk is :)

Anoniem: 634781

kijk anders bij ergowerken.nl daar kan je altijd gewoon op een proefplaatsing vragen met een goede service ik heb zelf de evoluent muis en ben daar zeer tevreden over 8)7 altijd bereikbaar en ze nemen echt de tijd voor je.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)
Ik denk dat de vraag na bijna 3 jaar wel opgelost zal zijn ;)
Mental note voor de volgende keer: even naar de datum van de laatste post kijken voor je reageert ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee