CMS voor informatieverziening

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben bezig met een onderzoek naar het bouwen van een informatievoorziening. En ga het daarna ook maken.
Nu is mijn vraag welk opensource systeem kan ik hier het best voor gebruiken.

Hoofddoel:
De bedoeling is dat er een systeem komt waarin foto's, video's, artikelen en presentaties etc. worden opgeslagen. En deze gemakkelijk te vinden zijn op naam,datum, tags etc.

Verder is het noodzakelijk dat er minimaal 3 gebruikersgroepen zijn met de volgende eigenschappen:
1 Iedereen, kunnen alle open bestanden zien.
2 Ingelogde gebruiker, die ook beveiligde bestanden kan zien en hoge resolutie foto's etc.
3 Beheerder, die alles kan bewerken, en als enige nieuwe gegevens kan toevoegen.

Het is dus ook van belang dat bestanden aan een bepaalde groep gekoppeld kunnen worden, zodat niet iedereen alles kan zien.

Ik ben benieuwd naar meningen van deze forum gebruikers. Zodat ik uiteindelijk de juiste keuze kan maken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Klinkt als iets waar Drupal voor gemaakt is, al noem je verder geen systeemeisen (PHP/.NET/Java/Ruby/etc)

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 14-12-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ja het hoeft niet perse in een bepaalde taal geschreven te zijn.
Het belangrijkste is dat het :
- gratis is
- vrij snel te maken is

En dat het mogelijk is om een overzichtelijke "website" te krijgen, waarin de homepage bestaat uit een zoekmachine en 3 blokken in categorien: Afbeeldingen, video's, artikelen. Waardoor je hierdoorheen kan bladeren.
En dus een soor tvan media gallerij met rechten.
Deze moeten op verschillende eigenschappen te vinden zijn

Verder is het zeer belangrijk dat er bepaalde foto's/ video's etc alleen te bekijken zijn met bepaalde rechten.

Ik hoor het wel bedankt!
Ik ga me in ieder geval even in lezen in Drupal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar vind ik...?
Zoeken kun je prima zelf, zéker als je een site als deze gebruikt.

Ik mis nogal wat eigen inzet (zoals wat je zelf al gezocht/gevonden had, wat daar je bevindingen van waren etc. etc. zoals ook beschreven in onze Quickstart).

Mocht je er met bovenstaand nog niet uit komen, open dan gerust een nieuw topic maar zorg dan wel dat je onze voorgenoemde Quickstart hanteert a.u.b. ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.