Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste ...,

Ik heb al enige tijd een probleem. Mijn dvd-r driver doet het namelijk niet. Volgens de software werkt het aparaat perfect. Maar dat is niet zo. Zelf denk ik dat het een software probleem is. maar ik kan nergens de software vinden.

Probleem:
Als ik een dvd of een cd er in doe. Gaat hij naar de dvd/cd zoeken maar vind hem niet.
Ga ik naar dvd station via deze computer en klik er op dan zegt hij geen cd/dvd.

Info:

Acer Aspire 6930G
Windows business service pack 2
32 bits

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

MVG,

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Kan je wel opstarten vanaf cd? Probeer anders eens een een live cd te starten vanaf een usb stick en van daar uit te kijken of hij het dan wel doet. Als hij het daar ook niet doet is er echt wat mis met de speler, als hij het daar wel doet zou ik denken aan een software probleem en zou ik beginnen met het opnieuw installeren van windows.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik kan hem niet van cd opstarten, want ik heb geen Windows cd. (Windows zat er al standaard op). Ik kan hem dus ook niet opnieuw opstarten.

MVG,

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rupie geeft ook aan om via een USB stick op te starten. Je zet dus een Linux Live CD op een USB stick en start daar van op. Dan kan je de CD ook testen. Je start dus niet van een CD.

Als je met de rechtermuisknop op de CD drive klikt en kiest voor Uitwerpen, gaat de drive dan ook open?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dan gaat de drive open.
Maar ik heb dus geen versie van windows, of een herstelpunt hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar als je je systeem opnieuw opstart, maar met een livelinux CDtje erin (of iets anders dat bootable is), werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees eens duidelijk...

Gaat het hier om een driver (stuk software om een stuk hardware aan te sturen) of om een drive (een apparaat met schijven enzo) :?

Je schrijft "driver" maar lijkt "drive" te bedoelen. Klopt dat? :o

Verder is Overige Hardware geen dumpbak, zaken die elders op GoT besproken worden horen daar, niet hier. Een DVD is een opslagmedium, dus hoort een vraag erover in Opslagmedia & I/O Controllers

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1