Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:31
Beste medetweakers,

Ik had last van ruis door mijn oordoppen wanneer er geen geluid werd afgespeeld was deze goed hoorbaar. Op internet had ik echter bij veel reviews van geluidskaarten gelezen dat deze beter zijn omdat het geluid dan apart geregeld wordt waardoor het niet zo veel last heeft van storingen.

Aangezien deze ruis mij een storing leek heb ik een Creative Soundblaster Audigy 2 ZS in mijn vrije pci-slot gestoken. Bij het testen van deze met mijn oordoppen bleek de ruis verdwenen! Maar aangezien de aansluiting van deze kaart op de achterkant van de kaart zitten kan ik mijn oordopjes niet meer voorin de pc steken omdat de ruis weer vrolijk verder gaat en daarnaast ook mijn stereo eigenlijk ook al aangesloten is op het poort achterin 8)7

Nou vroeg ik me af of ik de aansluiting voor bij mijn pc ook kan aansluiten op mijn geluidskaart en of dit verschil maakt of het poort gewoon uitermate matig is. Het 3,5mm poort zit naast en microfoon poort met daarnaast weer 4 usb aansluiting.

Mocht het niet mogelijk zijn deze aan te sluiten op de geluidskaart zou ik graag willen weten wat voor alternatieven zijn. Ik heb bijvoorbeeld de Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series waarbij je ook nog een I/O station voor de voorkant van je pc krijgt. Het maximum budget legt alleen helaas maar op 50 euro :+

Mocht iemand hier veel verstand van hebben hoor ik graag van hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Pc specificaties aub... ook de exacte behuizing.

Als ik mij niet vergis heeft die Audigy pins waarop je de audio van je frontpanel aan zou kunnen sluiten. Maar of dat allemaal mogelijk is ligt ook weer aan de kabels van de behuizing etc.. mijn huidige behuizing zou dat bijvoorbeeld kunnen, omdat de kabel van het frontpanel allemaal los connectors zijn kan ik daarmee alleen de audio loshalen en de usb e.d. blijft dan werken. Maar genoeg behuizingen die hier een blokje voor gebruiken en alle draadje 'gebundeld' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je Audigy kaart heeft een aansluiting voor een frontpanel, sluit gewoon je huidige frontpanel aan op je geluidskaart in plaats van je mobo.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Niet alleen de onderdelen op je moederbord veroorzaken ruis. Ook de kabel die internet tussen alle onderdelen door loopt krijgt ruis mee van al die onderdelen. Probeer intern de kabel zo ver mogelijk van harde schijven of moederborden vandaan te houden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
Mijn PC is een Acer M5100, ik heb zelf wat in mijn pc gezocht en het kabeltje die eindigt bij f_sound en ben er van uit gegaan dat dat de aansluiting was voor de poorten. Deze past echter niet in mijn geluidskaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

schiet eens een foto :) misschien dat dat helpt

Bovendien is de kans aanwezig dat Acer custom aansluitingen gebruikt voor FP connectors. Dit komt regelmatig voor en is dus niet standaard compatibel met een standaard interne geluidsaansluiting. Wellicht moet je aders doormeten en handmatig in de juiste connectiepin drukken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
Was al van plan mijn net gemaakte foto's erop te zetten :+
Zie net dat ik niet weet hoe het werkt 8)7
Heb maar even snel mijn mooie hyves gebruikt zodat ik die ook nog eens gebruikt heb!!
Link

Ik kan onder tussen al wel zeggen dat de aansluiting van het front geluid dezelfde kabel is als bij een lenovo PC waar uit ik de kaart heb gehaald. Ik heb echter geen idee wat voor type het is |:(

Kabel is heeft 13 gaatjes met 1 lijn van 6 en een lijn van 7 in mijn geluidskaart kan ik echter geen aansluitingen van 2 lijnen kwijt :|

[ Voor 17% gewijzigd door lappiehero op 14-12-2011 18:24 . Reden: link foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Je zit hier op het tweakers.net forum... Dus als je denkt de taak aan te kunnen zou je dit kunnen proberen. Een andere manier om de FP connector aan de audigy ZS kaart te knopen heb ik niet kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 14-12-2011 18:37 ]

-_-

Pagina: 1