dd-wrt met engenius ECB3500 [ziggo]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb een engenius ECB3500 (ziggo internet) ik heb deze geflashed met dd-wrt.
Sindsdien heb ik totaal geen internet meer. Ik kom op het beheersysteem van de engenius (na flashen dd-wrt beheersysteem).

Op de main pagina staat ingesteld dat ik via dhcp de gegevens van ziggo krijg. Maar rechtsboven blijft de WAN ip op 0.0.0.0 staan.

Heb al 30-30-30 seconden reset gedaan, ip adressen veranderd, MAC adres gecloned, maar helaas helpt niks. Wat zou het probleem kunnen zijn? Heeft iemand dezelfde router i.c.m. ziggo, waarbij het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Heb je al gekeken op het product specifieke forum van DD-WRT? Volgens mij moet je een activation kopen ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik al gedaan. Activation heb ik gekocht en werkt ook allemaal.
Enkel wil de router geen verbinding maken met het modem (router krijgt geen ip-adres)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:32

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer het modem een tijdje uit gehad?

Ook al zou dat na het clonen van het MAC adres niet nodig moeten zijn is dit een hele eenvoudige test.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ook al geprobeerd. Alles is al uren uit geweest.
Als ik een bedrade router inplug, heb ik zo internet, dus de kabel is ook goed.

Ik denk zelf dat het een instelling is in de router.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Wat voor Ziggo modem heb je? Is het een modem-only of is het modem/router combinatie? In dat laatste geval, uit welke range worden er dan DHCP adressen uitgegeven?
Uit welke range deelt je DD-WRT router IP-adressen uit? Dat moet dan niet hetzelfde zijn als de range van het modem/router anders zijn WAN en LAN hetzelfde en dan flipt er wat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de router opnieuw geflashed (met dezelfde software) en nu doet ie het prima.
Ik denk een schrijf foutje?
Pagina: 1