Geen toegang op mobiele producten, wel laptop en pc

Pagina: 1
Acties:

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 22:52
ziggo router
+
linksys wrt 54g router (dhcp uitgeschakeld)

Mijn internet deed raar, was traag als stroop dus ik deed m'n router ff uit en aan.

Internet is weer helemaal perfect.

Alleen m'n wifi geeft geen toegang op m'n ipad en telefoon. Hij vindt het wel, maar maakt geen verbinding.

Met m'n laptop kan ik wel gewoon verbinding maken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Meestal is het handig om op een forum een vraag te definiëren, dan is de reden voor het starten van een topic wat duidelijker

Heb je al in je Linksys gekeken of er iets veranderd is met betrekking tot beveiliging?
Ik neem aan dat je de Linksys als AP inzet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

- Je Ziggo router is zo'n Ubee of Cisco wireless ding? Of een 'gewoon' modem?
- Je hebt de Linksys met een LAN poort aangesloten op de router van Ziggo?
- Wat bedoel je met 'iPad/telefoon vindt het wel maar maakt geen verbinding'? Wordt er wel een koppeling gemaakt tussen apparaat en Linksys, maar is internet niet mogelijk, of komt er helemaal geen koppeling tussen Linksys en iPad/telefoon tot stand?
- Welke foutmeldingen krijg je op je iPad/telefoon als je probeert te verbinden met je Linksys?
- Heb je het wachtwoord van de WiFi beveiliging (WPA2-PSK) eens proberen te wijzigen? Wat gebeurt er dan?
- Heeft je laptop een statisch IP ingesteld, of ook gewoon DHCP? If statisch, zet hem dan ook eens op DHCP en kijk of het dan nog werkt. Zo niet, zet de Linksys dan op DHCP passthrough
- ...
- ...

Kortom, geef meer informatie en geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door WoC op 14-12-2011 22:08 ]

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 22:52
klopt de linksys gebruik ik als AP. Maar dit is de eerste keer dat ik de dhcp hiervan uit heb gezet. Het was mij duidelijk om dit toch uit voorzorg te doen om geen complicaties met de ziggo router te krijgen.

@ WoC

ik was summier klopt:
  • - ziggo router is volgens mij de Cisco) EPC 2203, geen wireless (vandaar die linksys wrt54g als AP
  • - de ipad en telefoon zien dat er m'n netwerk beschikbaar is, maar als ik die wil activeren is het volgens mij lang bezig met identificeren en uiteindelijk zegt m'n telefoon niks en m'n ipad zegt dat er geen verbinding gemaakt kan worden, dus ook geen koppeling en geen specifieke foutmeldingen.
  • -ik heb geen wachtwoord ingesteld
  • -m'n laptop laat ik gewoon automatisch naar instellingen zoeken, ik heb zelf niks opgegeven of ingesteld
  • - ik zal morgen kijken waar ik die optie dhcp passthrough kan vinden, of is het misschien beter dat ik de dhcp van m'n linksys ap aan zet, en die van m'n router uit zet? ik zie het morgen wel

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Kijk even in je Linksys welk beveiligingsprotocol is ingesteld. Volgens mij weigeren een aantal apparaten tegenwoordig WEP, je moet dan WPA(2)-PSK kiezen.

Met een hoop geprutst zal het wel mogelijk zijn om in deze opstelling de DHCP server op de Linksys aan te zetten en die op het modem uit. Je zit dan met het feit dat het modem wel de gateway moet zijn.

Gebruik je het Cisco modem verder nog voor andere dingen? Maw zitten daar PC's of apparaten aan? Want als je alleen de Linksys gebruikt kun je er ook over nadenken of je de Cisco in bridge modem zet (bellen met helpdesk). Dan sluit je een kabel aan tussen Cisco en Linksys WAN. Je Linksys krijgt dan het Ziggo IP en handelt al het verkeer af. Maar goed, dat is misschien een oplossing voor later. Daar help je het huidige probleem niet mee op te lossen.