Netwerksnelheid draadloze modus Airport Express

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik wil een Airport Express gaan gebruiken om mijn stereoinstallatie op mijn netwerk (802.11n, 5ghz) aan te sluiten. De Airport Express wil ik zo instellen dat deze deel uit gaat maken van mijn bestaande netwerk. De draadloze modus die ik wil kiezen is: "verbind met draadloos netwerk". Zoals we weten is bijvoorbeeld WDS (uitbreiding van bestaand netwerk) een probleemgeval omdat het je maximale snelheid van je netwerk drastisch zal verlagen, de hamvraag luidt: is dit ook zo als je de Airport Express zo instelt als "verbind met draadloos netwerk"? Daalt je snelheid of maakt dit bij deze optie niet zo uit?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Nee de snelheid van je netwerk daalt dan niet. Het is niet anders dan als je een extra laptop in het netwerk zet. Als je daadwerkelijk gaat streamen loopt er wel data over je netwerk waardoor de rest natuurlijk wat minder ter beschikking heeft, maar meer dan dat zul je er niet van merken.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Over de airport express gesproken, deze werkt dus ook gewoon met andere routers? Je hoeft niet persé zo'n Airport basis station te hebben om met een express te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Bedankt voor je antwoord @Digistorm!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Huppol schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:03:
Over de airport express gesproken, deze werkt dus ook gewoon met andere routers? Je hoeft niet persé zo'n Airport basis station te hebben om met een express te werken?
Je hoeft ook geen Airport Extreme te hebben. Ik maak mijn verbinding draadloos met een oud ASUS accesspoint en heb mijn Airport Express in een andere ruimte die het netwerk joint om zo op die plaats ook muziek te hebben. Werkt prima :)

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:39
Ik heb een Airport Extreme in de meterkast staan waaraan een filmhd aanhangt. Ik gebruik de Airport Express om het netwerk te extenden om vervolgens mijn mediaplayer bij de tv dmv een netwerkkabel met de Express te verbinden! Werkt fantastisch! Ik zie nu draadloos mijn hd in de meterkast. Ik gebruik alles in 5Ghz modus en streak nu Blu-ray over Wireless N! Werkt als de brandweer! :)

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

mikevdzanden schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:35:
Ik heb een Airport Extreme in de meterkast staan waaraan een filmhd aanhangt. Ik gebruik de Airport Express om het netwerk te extenden om vervolgens mijn mediaplayer bij de tv dmv een netwerkkabel met de Express te verbinden! Werkt fantastisch! Ik zie nu draadloos mijn hd in de meterkast. Ik gebruik alles in 5Ghz modus en streak nu Blu-ray over Wireless N! Werkt als de brandweer! :)
Het is volgens mij zelfs een van de weinige AP's die ook van draadloos weer naar vast kunnen. Ik heb mijn Xbox 360 ook nog een tijdje op die manier voorzien van "draadloos" internet.
O.T. streak? ;) Autocorrect? Ik moest mezelf in een vorige post ook al verbeteren, streamen staat niet in Apples woordenboek 8)7

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Ik heb de airport express nu als wireless bridge van mijn upc router. Nu vraag ik me af wat de max doorvoersnelheid is van de express, ligt dat niet lager dan de 50 mb van de upc router, anders ben ik zelf de boel aaan het afknijpen...
Pagina: 1