Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen weergave Tweakers door general.useragent.override

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Op een schoon geïnstalleerde Windows XP SP3 met FF3.0.7 (een bewuste keuze) heb ik in about:config "general.useragent.override" gezet met waarde 1. Dus de browser kan niet geïdentificeerd worden.

Als ik nu naar tweakers.net ga, word die meteen doorgestuurd naar tweakers.mobi en daar heb ik niks aan.
Door cookies voor tweakers.mobi toe staan blijk ik wel op tweakers.net te blijven maar een geheel uitgeklede versie zonder enige functionaliteit:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/rrmq6b.jpg
waar ik ook niks mee kan.

Cookies voor tweakers.net staan natuurlijk aan. Zodra ik de user agent weer aan zet doet tweakers het weer normaal. Maar het moet toch mogelijk zijn tweakers te bekijken zonder dat de browser geïdentificeerd moet worden?

Vergelijkbare problemen heb ik niet kunnen vinden, alleen dit kwam er in de buurt, alleen dan omgekeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Obelink op 14-12-2011 13:34 ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

crisp

Devver

Pixelated

Normaliter zou een niet-herkenbare user-agent gewoon als 'generieke webbrowser' moeten worden aangemerkt; wat zegt http://tweakers.net/devicedetect ?

En waarom zou je je user-agent willen onderdrukken als ik vragen mag?

Intentionally left blank

• Obelink
Je user-agent string is: 1

Je wordt herkend als:
ID sendo_w622_ver1
Merk Sendo
Model W622
Mobiel apparaat? ja
Besturing
(X)HTML support level 2
Markup voorkeur html_wi_oma_xhtmlmp_1_0
Javascript? nee
Resolutie 177x223

Op basis van deze gegevens word je geclassificeerd als grade F

Dit is allemaal nieuw voor mij. Geconfronteerd met het probleem ben ik gaan zoeken en kwam bij de useragent string uit. De gegevens die worden uitgestuurd kan ik niet plaatsen.

Op een bepaalde website krijg ik heel vervelende meldingen die de functionaliteit beïnvloeden, daarom heb ik de useragent string ingesteld. Nu ik erover nadenk wil ik nog wel kijken of er een addon is die een ander signaal kan afgeven. Dit was de makkelijkste weg.

Nu ik even verder kijk zie ik "general.useragent.extra.firefox" en die heb ik even aangepast naar "Firefox/8" en dat schijnt op dit moment althans te werken.

Maar als je een clou hebt waarom de verkeerde gegevens worden uitgestuurd bij het blokkeren van de useragent lees ik het graag.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nou ja, je stuurt dus een user-agent string met waarde '1'. Waarom dat 'herkend' wordt als een oud wap-device zal ik even moeten onderzoeken :)

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

In FF8.0.1 en zelfs m'n 3.6.15 heb ik niet standaard die general.useragent.override staan.
Pas op een overzicht van de about:config entries zie ik staan wat er mee bedoeld zou worden:
general.useragent.override - String - A complete User-Agent string to use in place of the default.
Moet je zo'n edge case überhaupt wel willen ondersteunen?

@Obelink, wat als je em naar een generiekere UA-string zet (bijvoorbeeld: 'Firefox' of 'MSIE'), krijg je dan geen meldingen mbt de functionaliteit op die andere site?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Obelink
Het is denk ik een vrij normale tweak. Maar crisp heeft me in ieder geval op het goede spoor geholpen waardoor ik het anders kon oplossen. Daarmee ben ik in ieder geval tevreden.

"general.useragent.extra.firefox" "Firefox" blijkt in ieder geval op dit moment ook te werken.

edit:
ik begrijp uit je link "general.useragent.override - String - A complete User-Agent string to use in place of the default" nu dat het de bedoeling is een string bv. 'Firefox" in te voeren en niet 1.
De informatie zoals ik die gevonden en toegepast had was dus niet correct en de fout ligt dus geheel aan mijn kant.

[ Voor 37% gewijzigd door Obelink op 14-12-2011 22:01 . Reden: tot een coclusie gekomen ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is idd een 'String' die je in moet voeren, en het is geen Integer, laat staan een Boolean (die moeten met 'true' en 'false' in de about:config).

En dat het een 'normale' tweak is ben ik niet met je eens, ik heb veel in de about:config gezeten, maar wist niet van het bestaan af van deze setting, laat staan dat ik het nodig vond m'n user agent string te spoofen :P En in de door mij aangehaalde en gebruikte firefoxversies kwam ik die setting ook niet meer tegen als te wijzigen in de about:config, die moet je er handmatig inzetten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even een quick-fix gemaakt welke volgende week mee kan met de release: een user-agent string kleiner dan 3 karakters wordt nu automatisch als 'generic web browser' gemarkeerd.

Uiteraard kunnen foute matches dan alsnog voorkomen (sommige oude WAP-devices hebben inderdaad erg korte UA's), maar dit geval zou dan niet meer mogen voorkomen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.