Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Garre
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07-2021
Hoi tweakers,

Afgelopen zondag heb ik een nieuwe pc samen gesteld. Maar hij kan niet goed opstarten. Hij loopt steeds vast na een aantal minuten. Het is gewoon een freeze en je kan dan niks meer doen.

setup:

# Product Prijs Subtotaal
1 Sapphire HD 6770 1GB GDDR5 € 85,90 € 85,90
1 Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB € 149,- € 149,-
1 HP AR630AA Zwart € 45,72 € 45,72
1 BitFenix Merc Alpha € 32,50 € 32,50
1 Corsair Builder CX430 V2 € 37,50 € 37,50
1 G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ € 22,99 € 22,99
1 AMD Phenom II X4 965 Black Edition € 107,50 € 107,50
1 Asrock 870 Extreme3 R2.0 € 66,18 € 66,18
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 547,29

Mijn excuses dat het zo weergeven moet worden maar mijn skills met zon mooi overzichtje plaatsen doen mij de das om.

Wat heb ik ondernomen?
Alles kabels gecheckt en dat zit snor.
Ander ram besteld en komt nu overeen met de QVL
drive/hhd/gpu losgekoppeld en gedraaid.
Andere aansluiting getest op 12V.
Cpu cooler losgekoppeld

Ik heb geen idee, ik heb meerdere computers tot leven gewekt en dat ging allemaal in 1 keer goed. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Deze pc is niet van mij zelf, hij is van een maat.

Ik hoorde gisterenavond dat hij op een instabiel systeem de bios probeerde te flashen. ( ik heb dit niet tegen hem verteld hij deed het uit zichzelf )

Maar uiteraard liep hij vast en nu is hij zo dood als een pier.

Ik weet dat hij een niet al te snuggere actie van hem is.

Maar wat voor advies kunnen jullie buiten dat om geven?

Nieuwe mobo wordt aan gewerkt.

• Garre
sorry voor het plaatsen in de verkeerde section

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen (voor de punten die je daarvan nog niet hebt gedaan) en begin met vervangen van hardware. Als je voeding niet goed is, of je moederbord dan ga je tegen dit soort dingen aanlopen.

Dus vervang die eens om ze uit te sluiten.

• Garre
Dankjewel, ik heb in die thread gekeken maar echter geen resultaat geboekt.

Ja ik denk dat we de boel even moeten vervangen. Alle componenten zijn wel nieuw dus het lijkt me sterk dat er iets kapot is.

Maar goed, wie niet waagt wie niet wint!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DOA's kun je altijd hebben, ook al zou het prima moeten werken. Om het nog maar niet te hebben over spul dat simpelweg geen zin heeft om samen te werken. Ik heb het vaak genoeg gezien (en soms wordt je daar echt gek van).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Nieuwe componenten kunnen net zo goed kapot zijn/gaan als oude componenten (DOA). Pas na enkele jaren is de kans dat een oud component kapot gaat groter als de kans dat een nieuw component kapot gaat. Hiernaast komt het nog wel eens voor dat bepaalde componenten niet lekker samen gaan (Terwijl ze dit technisch gezien wel zouden moeten).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10 12:31
het is niet zo dat je een toevallig een windows hebt draaien van je oude systeem dan moet je een reinstall doen. zo niet lees dan verder:

meet de voltages die door het systeem gaan. er zijn zat tooltjes maar ook een multimeter voldoet.
waarden die je moet hebben is 3,3v 5v 12v met een max afwijking van 5% zowel naar boven als beneden.

als dit goed lijkt zou ik je aanraden om de voltages van mem vast te zetten op de waarden die dit moeten zijn. ook moet er de fsb en cpu ratio even vastzetten ipv auto.

doe dan hw tests met software tool zoals memtest en hdd testers van de fabrikant.

dan zul je het probleem wel getakkeld hebben denk ik.

• Garre
Nee heb nog niks erop geinstalleerd. Was bezig met de first boot en daar liep hij al vast in de windows is loading files gedeelte.
Pagina: 1