Denon AVR-1912 | Speakers

Pagina: 1
Acties:

• Breaker84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-08-2023
Beste Leden,

Ik heb een tijd terug de Denon AVR-1912 receiver gekocht. Deze receiver speelt nog op een Yamaha 5.1 set uit 2001 - 2003, dus ben ik op zoek gegaan naar een stel speakers. Ik heb een oog laten vallen op de B&W 683 speakers, omdat ik de klank van B&W erg prettig vind, zeker op hoge volumes. De vraag is, zal deze, mid-class receiver, genoeg power kunnen geven aan de B&W speakers.

Het is nog niet zeker of ik voor de B&W 683 ga. Het is namelijk een vrij kleine kamer waar ze te staan komen, ongeveer 4 bij 4 meter. Misschien hebben jullie nog leuke suggesties in de prijsrange van 500 - 1000 euro.

Alvast bedankt :) !

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Ik neem aan dat je alleen de B&W 683 fronts bedoelt en niet de 5.1 set? Wat zijn je plannen voor surround, doe je dit met de Yamaha's? Denk er aan dat Denon al vrij warm is, B&W is dit ook dus ik zou eerst proef luisteren. Hoe is de verhouding film en muziek?

Als alternatief voor de B&W 683 is Monitor Audio RX6 of de Tannoy Revolution DC6T. Je kan bij audiospeciaalzaken kijken of je kan proef luisteren met een Denon AVR-1912, Hobo voert Denon, MA en B&W als het in de buurt is.

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-12 15:35
Als je er een woofer bij gaat kopen (asw 608 of 610) dan zijn de 684 een mooi iets goedkoper alternatief, klinken als een klok maar komen iets minder laag, dit kan je naadloos opvangen met je woofer.
Als het 5.1 moet worden raad ik de kleine 686 als rear aan, dit is een hele mooie setup..
Amp kan het, ook de 683 waarschijnlijk prima handelen..

• Breaker84
Bedankt voor jullie reacties! Stel ik erg op prijs.

@Patrick!: Ik luister vaker muziek, dan ik echt films kijk. 70/30 ongeveer. Ik was vergeten te vertellen, dat de 2 front speakers oude philips stereo speakers zijn, die uitstammen uit het perk waar een grote philips stereo toren helemaal in was. Dit heb ik gedaan om zo 7.1 te krijgen en een toch iets betere stereo sound te krijgen als ik muziek luister. Het plan is eigenlijk die twee philips speakers te vervangen door de B&W 683 fronts en de rest laten staan. Ik wil deze 683's ook graag bi-ampen. Ik ga de speakers even bekijken! :) Weet je misschien wat van de Kef Q500's?

@martijn_me: Ja, dat is misschien wel een idee. Dat brengt me wel ver boven de 1000. Ik heb nu al een subwoofer van Yamaha. Dus misschien kan ik die eerst houden en daarna uitbreiden. De Yamaha trilt echt als een gek de grond in (overlast onderburen), is dit met elke subwoofer? Ik heb het gevoel dat de vloerstaanders van m'n vriendin haar ouders (B&W 804s) minder de grond in trillen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Breaker84 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:47:
De Yamaha trilt echt als een gek de grond in (overlast onderburen), is dit met elke subwoofer? Ik heb het gevoel dat de vloerstaanders van m'n vriendin haar ouders (B&W 804s) minder de grond in trillen.
Je vergelijkt nu een (actieve) subwoofer van een kant en klaar 5.1 setje met een (passieve) speaker. Dat is niet te doen. Want zowel qua bouw als gebruik verschillen deze te veel van elkaar. Maar een subwoofer is zo af te stellen dat deze geen tot bijna geen overlast geeft. Echter zijn de goedkopere subwoofers veelal van die bonkkasten die niet heel makkelijk af te regelen zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Dat maakt het duidelijk, dan is speaker keuze een andere koek. Bij overwegend muziek luisteren is de kwaliteit van de speakers erg belangrijk. Ik heb de Denon opgezocht, die wil speakers van 8 ohm, dus de MA RX6 valt af (6 ohm). Ik heb de KEF Q500 niet gehoord en ook niet veel van anderen.

Gezien je voorkeur voor B&W is de B&W CM8 iets om serieus naar te kijken. Als je kleinere speakers wil kan je voor dezelfde prijs Monitor Audio GX100 vinden. Beide zijn te Bi-ampen, maar als je nu 7.1 draait zou je naar 5.1 moeten omdat de surr back en de front aansluitingen gebruikt worden bij bi-amping. Bi-wiring is een zinloze exercitie (heel ander onderwerp, en ook omstreden). Ik dacht dat de 1912 geen pre-outs heeft zodat je een stereo eindversterker die bi-amp geschikt is kan gebruiken. Beide gaan laag genoeg dat een sub niet strikt noodzakelijk is. Als je gaat demo-en neem eigen CD's mee die je kent.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:25

DjVe

Hatsaflats!

Waarom koop je geen tweedehandse B&W setje? Een setje CM1 ligt dan binnen budget. Waanzinnige speaker met prima laag en een klein formaat. Als aansturing zou je op termijn je receiver kunnen vervangen aangezien de CM serie van B&W vraag nogal wat vermogen nodig heeft om op zijn volle potentieel te komen.

[ Voor 25% gewijzigd door DjVe op 14-12-2011 17:10 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zijn dat voor Philips speakers? Vergis je niet in de kwaliteit van sommige oude Philips producten namelijk. Dus doe eens een typenummer ;)

Verder: Als ik me niet vergis kun je die Denon zichzelf gewoon helemaal laten inregelen met de bijgeleverde mic. Voor 5.1 iig. Voor stereo wordt misschien wat lastiger.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:54
Patrick! schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:40:
Dat maakt het duidelijk, dan is speaker keuze een andere koek. Bij overwegend muziek luisteren is de kwaliteit van de speakers erg belangrijk. Ik heb de Denon opgezocht, die wil speakers van 8 ohm, dus de MA RX6 valt af (6 ohm). Ik heb de KEF Q500 niet gehoord en ook niet veel van anderen.
Dat er 8 ohm staat wil niet per definitie zeggen dat de versterker dat niet aankan hoor. Die Denon kan je gewoon aansluiten op MA RX6 zal niets gebeuren dan. Enkel zullen ze misschien iets moeilijker aan te sturen zijn dan 8 ohm speakers maar als je toch alleen maar deze voor stereo gaar gebruiken moet dat goed lukken lijkt mij.

HD4Life @ Full-HD

• Breaker84
@Patrick!: CM8 zijn een beetje uit mijn budget. Ik heb ook ergens gelezen dat ze even goed presteren als de 683's. Er werd zelfs gezegd dat de 683's beter waren. Let wel op dat ik dit alleen gelezen heb. Ik heb de CM8 nooit beluisterd. Ja, 5.1 is de bedoeling dan uiteindelijk. Beluisteren ga ik binnenkort zeker doen, bedankt voor je tips :)!

@Jordy van e: Bedankt voor je reactie. Ik heb al gekeken naar dit soort luidsprekers, maar ben zelf een beetje een bass freak, ook al hebben mijn buren hier last van ;). Voor het geld van de CM1 koop ik liever voor 400 euro meer de vloerstaanders: 683's. Op marktplaats zijn de vrij "nieuwe" speakers van B&W bijna niet te vinden. Dan heb ik het over de 600 series en de CM series.

@The Eagle: Ik heb net even gekeken naar het type no. Deze is 9409439, 6 ohm. Meer kan ik er niet van aflezen sinds mijn speakers zijn opgehangen 1,80m van de vloer tegen de wand aan. Ik kon verder niets op google vinden met dit typenr., misschien weet jij meer?

Bijlage:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/25exzwl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Breaker84 op 14-12-2011 17:51 ]

• The Eagle

The Eagle

Da's niet het typenummer, hooguit het serienummer. Het typenummer begint meestal met FBxxx. Heb je enig idee hoe oud ze zijn? Doe evt eens een plaatje.

* The Eagle kent Philips hifi uit de jaren 80 en 90 redelijk goed namelijk :)

Edit: Overigens is die Denon een 7.1 receiver. Die ondersteunt ook Dolby Prologic IIz. Daarbij kun je twee "front height" speakers extra aansluiten voor een nog beter home cinema geluidsbeeld. Vooralsnog zou ik die dus gewoon laten hangen en gaan gebruiken ipv te vervangen, kon nog wel eens handig worden namelijk ;)

[ Voor 46% gewijzigd door The Eagle op 14-12-2011 17:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Breaker84
@The Eagle: Plaatje toegevoegd :), zie boven.

• The Eagle

The Eagle

Ik zag het ja.
Ik kan je bij deze iig meedelen dat dat spul uit de jaren '90 is, midden- danwel eind jaren 90 om precies te zijn. De jaren 80 herken je meteen aan het design namelijk, veel zilverkleur enzo. Eind 80/begin 90 stapte philips qua speakers over op houtkleur, en in de jaren 90 werd dat allemaal anthraciet. Waarvan akte, zie je eigen plaatje ;)

Dit zijn verder speakers die bij een midi- of microset werden geleverd. Werden vziw niet los verkocht. Als je het typenummer van de bijbehorende set weet dan heb ik ze denk ik zo voor je gevonden. Verklaart overigens ook waarom je niet direct een typenummer kon vinden ;)

Edit: nevermind, gevonden :Y)
Speakers behoorden tot het Philips Mini systeem FW 26. Dus niet een grote stereoinstallatie, maar gewoon zo'n huis-tuin-en-keuken setje. Zie onderkant plaatje. Volgens fabrieksopgave zijn ze 18x33x25cm (klopt wel met jouw plaatje), en hebben ze een vermogen van 25 Watt. Niet bijster veel dus, maar volgens mij heb je dat ook niet echt nodig bij front height speakers :)

Ik zou ze zeker niet als hoofdspeakers voor stereo gebruiken (kan me ook nauwelijks voorstellen dat ze nu echt als hifi klinken :P ), maar als front heights kan het op zich nog wel. Aangezien je ze toch wilde vervangen, zou ik ze gewoon laten hangen en aansluiten :)

En btw: de overgang naar een B&W zul je dan wel als een wereld van verschil ervaren vermoed ik zo ;)

[ Voor 41% gewijzigd door The Eagle op 14-12-2011 18:16 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:25

DjVe

Hatsaflats!

Breaker84 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:44:
@Patrick!: CM8 zijn een beetje uit mijn budget. Ik heb ook ergens gelezen dat ze even goed presteren als de 683's. Er werd zelfs gezegd dat de 683's beter waren. Let wel op dat ik dit alleen gelezen heb. Ik heb de CM8 nooit beluisterd. Ja, 5.1 is de bedoeling dan uiteindelijk. Beluisteren ga ik binnenkort zeker doen, bedankt voor je tips :)!

@Jordy van e: Bedankt voor je reactie. Ik heb al gekeken naar dit soort luidsprekers, maar ben zelf een beetje een bass freak, ook al hebben mijn buren hier last van ;). Voor het geld van de CM1 koop ik liever voor 400 euro meer de vloerstaanders: 683's. Op marktplaats zijn de vrij "nieuwe" speakers van B&W bijna niet te vinden. Dan heb ik het over de 600 series en de CM series.
Ik denk dat je versteld staat van de laag weergave van de CM1. Ze klinken aardig warm en weten een stevig laag neer te zetten. Ben je al wezen luisteren bij een fatsoenlijke zaak? Wellicht dat je dan geheel van de optie B&W af stapt en naar iets anders gaat kijken.

In jou klasse kan je ook eens gaan luisteren naar de S608/S606 van Jamo. Je geeft al aan dat je een stevig laag wilt, deze speakers geven dat. Let wel op plaatsing, je moet ze echt de ruimte geven!

• Breaker84
@The Eagle: Heerlijk dit! Dat je hebt kunnen vinden, haha! :D. Het zijn op zich prima speakers. Ze hebben alleen totaal geen "body" en ze zijn erg scherp in klanken, maar kunnen daarentegen wel hard!

@Jordy van e: Ik heb weleens de Jamo's bekeken maar valt kwa uiterlijk niet in de smaak bij mij. Ze zijn erg hoog en smal, wat, naar mijn mening erg op een paal lijkt.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Davidshadow13 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:33:
[...]
Dat er 8 ohm staat wil niet per definitie zeggen dat de versterker dat niet aankan hoor. Die Denon kan je gewoon aansluiten op MA RX6 zal niets gebeuren dan. Enkel zullen ze misschien iets moeilijker aan te sturen zijn dan 8 ohm speakers maar als je toch alleen maar deze voor stereo gaar gebruiken moet dat goed lukken lijkt mij.
Klopt :)
In hoeverre de nominale impedantie überhaupt iets zegt. Want de weerstand van een speaker kan over het hele bereik naar onder de 4 Ohm zakken en pieken tot ruim boven de 12 Ohm en nog steeds nominaal 8 Ohm zijn. Maar helaas zijn er maar weinig merken die opgeven wat het minimum is qua impedantie, want daar kunnen sommige receivers toch last mee hebben. Een speaker die nominaal 8 Ohm is en dipt naar onder de 3 Ohm kan een stuk lastiger aan te sturen zijn dan een speaker die opgegeven 6 Ohm is en haast niet dipt.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 00:09
Sowieso denk ik dat het verstandig is om gewoon eens naar een hifi zaak te gaan en daar een uur of twee te gaan luisteren naar verschillende luidsprekers. Dan kun je meteen al een hele hoop van je lijstje afstrepen waarschijnlijk.

Wellicht dat dit iets is:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1843982/large%20%288%29.jpg
Dynaudio Excite X16

Ik hoor veel mensen op dit forum over B&W, KEF, focal, jamo. Maar dynaudio klinkt heel erg goed en heeft een zijdezacht hoog.
Voor jouw ruimte heb je wellicht helemaal geen vloerstaanders nodig en zijn monitoren prima geschikt.

Misschien is het ook handig om niet al je budget uit te geven aan luidsprekers, maar om er bijvoorbeeld een goede 2.0 (stereo) versterker bij te kopen. Dit omdat je aangeeft dat je muziek belangrijker vindt dan films.

• Breaker84
@Double J: Ja ik ga inderdaad gewoon eerst veel speakers na en maak dan pas mijn beslissing. Ik heb ook een beetje op 't internet gekeken en kwam de Boston Acoustics A360 die erg goed beoordeeld is overal. Weet jij daar misschien meer van? Want het scheelt mij weer in centen ;).

• Breaker84
Ik ben er uit, het word toch de B&W CM8.

Alleen ik ben benieuwd of ze goed draaien op de Denon AVR-1912, sinds de dealer waar ik ze vandaan ga halen er sterk op nadrukt dat deze combinatie niet goed is en dat ik voor een Marantz moet gaan kijken.

Kan iemand zijn mening hierover geven?

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40
Wellicht is de jbl es serie wat voor je ,

in 5.1 configuratie vind je die op dit moment nieuw al onder de 1000 euro en bevat dan

de
2 x jbl es 80 front
1 x jbl es 25c center
2 x jbl es 10 rear
1 x jbl es 150p sub

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Breaker84 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:43:
Ik ben er uit, het word toch de B&W CM8.

Alleen ik ben benieuwd of ze goed draaien op de Denon AVR-1912, sinds de dealer waar ik ze vandaan ga halen er sterk op nadrukt dat deze combinatie niet goed is en dat ik voor een Marantz moet gaan kijken.

Kan iemand zijn mening hierover geven?
Vraag me af of dat wat gaat worden. Ik heb zelf geen ervaring met de CM8, maar wat je leest over de CM-reeks is dat deze toch behoorlijk wat versterking nodig hebben. En de AVR-1900 serie is instap. Geluid zal er zeker uitkomen, maar volledige controle zal wellicht pas komen met de volumeknop een stuk verder open.

Over de combinatie Denon + B&W of Marantz + B&W is al veel over geschreven. Sowieso dat het allemaal persoonlijk is (en je je dus niet te veel moet laten leiden door meningen van de verkoper). En ten tweede dat het verschil tussen merken versterkers qua klank door de één meer gehoord wordt dan door de ander (of er überhaupt klankverschil is laat ik even buiten beschouwing).

• Breaker84
FeaR schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:36:
[...]

Vraag me af of dat wat gaat worden. Ik heb zelf geen ervaring met de CM8, maar wat je leest over de CM-reeks is dat deze toch behoorlijk wat versterking nodig hebben. En de AVR-1900 serie is instap. Geluid zal er zeker uitkomen, maar volledige controle zal wellicht pas komen met de volumeknop een stuk verder open.

Over de combinatie Denon + B&W of Marantz + B&W is al veel over geschreven. Sowieso dat het allemaal persoonlijk is (en je je dus niet te veel moet laten leiden door meningen van de verkoper). En ten tweede dat het verschil tussen merken versterkers qua klank door de één meer gehoord wordt dan door de ander (of er überhaupt klankverschil is laat ik even buiten beschouwing).
Bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan.

Dat ik helemaal gevallen ben voor de CM8 en dan te horen krijgt dat mijn receiver het wellicht niet aankan is natuurlijk een teleurstelling. De CM8 kan ik ook voor een leuke aanbieding krijgen, vandaar.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Breaker84 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:08:
[...]
Dat ik helemaal gevallen ben voor de CM8 en dan te horen krijgt dat mijn receiver het wellicht niet aankan is natuurlijk een teleurstelling. De CM8 kan ik ook voor een leuke aanbieding krijgen, vandaar.
Dat er mensen zijn die een Pioneer (met klasse D-versterking) op een paar CM1 gebruiken geeft al wel aan dat het geen makkelijke speakers zijn. Op HT Forum zijn er mensen die een Denon AVR-3808 hebben weggedaan omdat een CM7 niet goed uit de verf kwam. Op dergelijke punten zou je kunnen twijfelen of een AVR-1900 serie dit gaat trekken. Aan de andere kant zijn er ook setups langs gekomen met een CM8 en wat minder zware versterkers. Wellicht dat de CM8 van B&W (natuurlijk redelijk nieuw ten opzichte van de CM1, CM5, CM7 en CM9) wat anders in elkaar zit en makkelijker is aan te sturen. Maar geluid komt er dus altijd wel uit, dat krijgt elke versterker wel voor elkaar. Als je toch bij een keten gaat luisteren wil de verkoper vast ook wel een receiver uit een paar series hoger aansluiten, kan je het - mogelijke - verschil horen.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb sinds een half jaartje Mission MX5's staan icm een Denon 3311 receiver en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ik heb ook nog jaren '90 B&W's staan en vind ze qualitatief vergelijkbaar. (Ik denk dat in deze klasse luidsprekers ieder merk wel lekker klinkt en met alle mogelijkheden op hedendaagse receivers en hun calibratiemicrofoontjes kun je de meest crappy luidspreker al redelijk laten klinken) Ze kunnen ge- Bi-amped worden (aanrader) , ze gaan enorm laag en zijn met 90dB 1W/m redelijk gevoelig en kunnen door lichtere versterkers prima aangestuurd worden. De prijs is zeer redelijk 399 per stuk in NL. Ik heb ze zelf vanuit de UK laten komen en dat kostte me incl verzenden 750 euro. Helaas bijna niet te tillen met 88liter inhoud / 38kg per stuk. Mocht je ze te groot vinden dan zijn de MX3 en MX4 een leuke optie en een stuk goedkoper. Bij de MX3 wordt een subwoofer aangeraden gezien de kleinerre (130mm mid-bass drivers)

De gehele lijn is ontworpen om nog lekker te klinken als ze dichtbij een muur staan volgens Mission, ik ben het er zelf niet zo mee eens vanwege de basreflex poort aan de achterkant en een halve meter van de muur af is zoiezo aan te raden (Bij ieder merk trouwens) en er worden foamen bassreflex pluggen meegeleverd zodat je nog eventueel iets aan het laag kan bijregelen. In de grille zit een waveguide voor de tweeter verwerkt en er wordt aangeraden om de grill niet te verwijderen vanwege de waveguide. Ik heb zelf met en zonder grille geprobeerd en inderdaad met grill op klinkt het geluid evenwichtiger en stralen de hoge tonen in een bredere richting af.

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/aasp/mission/1020/mx1/grouplrg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-TLsaeR0QBXU/TdKLSwP47rI/AAAAAAAAAC0/AWheNy7hmJM/s1600/Mission+MX5_WHF_May+2011.jpeg

http://www.techradar.com/...mission-mx5-915841/review

Volgens veel reviews kwalitatief vergelijk baar met de B&W 684

Verder kan ik ook de Jamo s608 aanraden. Ik heb ze geluisterd en voor hun prijs klinken ze zeer lekker en ze zien er ook nog eens mooi uit. Maar goed er zijn nog veeel meer merken die leuke betaalbare luidsprekers maken en het is dan ook zeer aan te raden er zo veel mogelijk met elkaar te vergelijken met je eigen muziek.

[ Voor 94% gewijzigd door KneppaH op 04-01-2012 16:08 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Breaker84
@KneppaH: Ik zal is gaan kijken naar deze speakers, bedankt!

@FeaR: Ja, misschien wel, maar waarschijnlijk niet als ik sommige reviews lees.. Bi-amping zal niet helpen zeker? Volgens mij heeft de 1912 ook geen outs waaraan ik een eindreceiver kan vastmaken? Of wel?

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12 19:43

invincible30

Psn: pelter29

Ik ben zelf in het bezit van de b&w 604 s2.
Dit zijn speakers die veel vermogen vragen van een versterker.

Deze speakers heb ik in het begin aangestuurd met een marantz pm 78 versterker.
Mooi geluid, maar op hardere volumes merkte ik dat de b&w's om meer power vroegen.
Het klonk wat rommelig en ongecontroleerd. Vooral in het laag.

Later heb in een NAD versterker aangeschaft. De 319, 2x125 watt aan 8 ohm. En toch nog 400 watt aan 2 ohm.
Wat een verschil was dit! De speakers komen nu veel meer tot leven. Het klinkt veel rustiger en mooier.

Voor surroundsound bij films gebruik ik een Denon 1610. Voor films erg leuk hoor. Maar voor stereo muziek (waar jij voor 70% de speakers voor gebruikt) erg matig.

Het is net alsof er 3 lagen voorkleed voor de speakers zijn gehangen ivm de NAD.
Het laag is "weg". Het klinkt afstandelijk.

Om een lang verhaal kort te maken ;)

Het is mijns inzien zonde om de b&w 683 of de cm8 voor het luisteren naar stereomuziek te koppelen aan je denon av versterker.
Mocht je budget het toelaten. kijk eens op marktplaats naar een goede stereoversterker.
Echt, daar krijg je geen spijt van!
Pagina: 1