Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soflyfx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Hallo,

Om te beginnen weet ik niet of dit het juiste forum is (en of zo'n vraag überhaupt al gesteld mag worden).

Voor 1 van onze klanten (interimsector) zijn we op zoek naar een opstelling om advertenties weer te geven voor de ruit van een etalage.

Ik ben op zoek naar tips hoe ik dit best kan aanpakken.

Mijn idee was: een 40" (of iets dergelijk) TV aan een ceiling mount met daaraan bevestigd een kleine computer (à la Acer Veriton). In combinatie met een software pakket genaamd iPoint (kan je van op afstand besturen).

Die PC hoeft absoluut niets te kunnen buiten netwerk en beelden weergeven.
De software iPoint staat op een centrale server zodat elke tv/pc van op afstand bestuurd kan worden.

Het enige probleem is, dat dit nogal een kostelijke zaak is.

Heeft iemand ervaring met dit soort opstellingen of andere ideeën?
Mag vb ook met een projector en een speciale stof op de ruiten,...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Oftewel, je zoekt een zo goedkoop mogelijke oplossing?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er zijn natuurlijk een aantal factoren waar je rekening mee moet houden. Gaat het om een winkel in een winkelcentrum (overdekt), of ligt het niet overdekt.

Als de zon op m'n laptopscherm schijnt, of ik ga simpelweg buiten zitten, dan zie ik gewoon niets meer wat er op het scherm staat (en dan is het nog niet eens vol zon zomer :P )

Als je zoninval hebt op de etalage, heb je wel even wat anders nodig qua specs (en prijsklasse) dan wanneer dit nooit het geval is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soflyfx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Michael Knight schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:01:
Oftewel, je zoekt een zo goedkoop mogelijke oplossing?
Goedkoop is niet zo'n belangrijke factor. Vooral gemakkelijk om te beheren.
RaZ schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:05:
Er zijn natuurlijk een aantal factoren waar je rekening mee moet houden. Gaat het om een winkel in een winkelcentrum (overdekt), of ligt het niet overdekt.

Als de zon op m'n laptopscherm schijnt, of ik ga simpelweg buiten zitten, dan zie ik gewoon niets meer wat er op het scherm staat (en dan is het nog niet eens vol zon zomer :P )

Als je zoninval hebt op de etalage, heb je wel even wat anders nodig qua specs (en prijsklasse) dan wanneer dit nooit het geval is.
Het is gewoon op straat, maar dat speelt hier in België niet zo'n grote rol.

Ik ben vooral op zoek naar oplossing in het algemeen.
Verschillende ideeën hoe dat kan worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom wil je iets zoals ipoint gebruiken? Je zegt zelf dat die software duur is in aankoop (toch?) maar wel makkelijk te beheren.

Wat is je maximale budget? Hoe zit de etalage in elkaar, afmetingen en dergelijke?

Een TV zoals je zegt is goed, een beamer is kostelijk als het lang achtermekaar aanstaat.
Hoe zit je informatie databank in elkaar? Is het één (of meerdere) statische pagina die een week staat, een lopende presentatie of een uitgebreide informatiezuil die constant veranderd op basis van dagelijkse input?

bij statisch: zoek een tv met usb stick compatibiliteit en klaar.
bij dynamisch: tv met netwerkpoort: werken met een presentatieprogramma
tv met hdmi/vga/dvi: aansluiting op een pc die altijd aanstaat met een schermpje (misschien die van de balie?) en gebruik de tv als 2e scherm.

Als je weet wat je wil qua hardware, kunnen we verder praten over ophanging en dergelijke...

Get Airflow, save the world.