Router moet LAN restricten

Pagina: 1
Acties:

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2025
hallo allemaal,

Ik ben nogal vrij nieuw in het gebied netwerken en nu moet ik er voor zorgen dat de router die ik ter beschikking heb gekregen ( DrayTek VigorAP 800 ) er voor moet zorgen dat een externe cliënt die via WIFI verbinding maakt alleen ethernet tot beschikking moet krijgen. Dus mag niet op het LAN kunnen surfen ( Lokale webserver )

Hoe krijg ik dit voor elkaar? als een beginner klinkt de opdracht echt net als een Latijns geschrift

-

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zo op het eerste gezicht ondersteund hij een VLAN, dus dat je een aantal apparaten in een virtueel lan zet die je al dan niet(!) koppeld met de wired lan

http://www.draytek.co.uk/support/kb_vigor_vlan.html

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 14-12-2011 11:53 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• xheroxkefx
Wouw, Top! ik ga dit onderzoeken echt bedankt voor je hulp!

-

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Als je nu eerst duidelijk beschrijft wat je wil bereiken, dan is het daarna veel makkelijker om de juiste info te vinden.

Als ik het lees maak ik daaruit op dat je een gast hebt die via wifi het internet op wil.
Waarbij jij niet wil dat die gast op het interne lan kan.

Daar heb je vaak een gasten netwerk instelling voor.
Wat in de praktijk neer kan komen op wat leuk_he aangaf.

Maar wat had je zelf al gevonden?

Abort, Retry, Quake ???

• xheroxkefx
wat leuk_he aangaf heb ik onderzocht en toen ik bij de instellingen heb gekeken zag ik iets gelijks staan maar dat had een andere benaming.

Dus ik heb er nu voor gezorgd dat de administrators met een hidden-ssid verbinden die worden doorgelinkt naar LAN-A ( Dus wel toegang + Onderhoud )
En gasten verbinden met een gewone ssid die worden doorgelinkt naar LAN-B ( Zonder LAN, en worden geïsoleerd )

-