Toon posts:

Wie snapt het nu nog KB / Kb / kb / KUB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel gezeur heb ik eindelijk een kabelaansluiting via de KUB (en @home). Ze beloofden een snellere verbinding omdat het via een apart segment zou gaan :? Nu alles goed draaiend blijkt dat ik niet boven de 60 / 70 K te komen (wel constant). Dit een aantal dagen afgewacht en geen verbetering. De helpdesk maar gevraagd hoe dit kan. Zeggen ze je moet wel goed je contract lezen want daar staat in dat het gaat om een verbinding van 512 Kb/s. En terwijl ik nog voordat ik het contract afsloot had gevraagd is het sneller als @home en daarop was het antwoord JA. Terwijl je bij @home in Tilburg toch makkelijk 300 KB/s (2400 Kb/s) kunt halen. Hier kunnen ze niks aan doen want ik had het maar duidelijker moeten vragen. De helpdesker maakte zelf echter ook een paar verspreken (jammer dat ik geen recorder heb) en sprak continu over 512 KByte per seconde. Dus nu wil ik mijn contract opzeggen maar dat mag niet van die .... :( Oplossingen? :(
Zeg maar alvast je moet blij zijn met 60 / 70 K want ik heb UPC. Normaal wel maar niet in een studentenhuis met 10 pc's

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
b = bit
B = byte (8 b)

K = 1.024
k = 1.000

M = 1.048.576
m = 1.000.000

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Dit schemaatje ken ik al. Het ging mij er vooral om dat niemand (behalve GOTers) het schijnt te weten. Las vandaag een artikel in het Financieel dagblad en daarin staat dat een dubbele ISND-lijn 128 kilobyte per seconde oplevert. Doe mij er dan maar een paar zou ik zeggen :)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die snelheden kan je gewoon niet halen door die lijn.
Je download met een 56k modem toch ook niet met 56kb/sec :?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:29

Wokschotel

Op 6 wielen

Hee Bob... Fransciscus Roosendaal, weet u nog wel...;) Maar anyway, die verbinding die je via de KUB krijgt is afgeknepen in tegenstelling tot de normale @home verbindingen. Daarom zou ik ook nooit die verbinding via de KUB kiezen. Op mijn gewone aansluiting in Tilburg haal ik snelheden tot 350 kilobytes/seconden. Ik schrijf het maar even voluit om verwarring te vermijden.

Verwijderd

Topicstarter
Ha Remco, ken je inderdaad nog. Eikels op de kub hadden dus echt gezegd dat het BYTES was en niet bit. Ga dus waarschijnlijk alles weer opzeggen in ieder geval kwade brief in univers zetten.

En even T ofcourse dat je met een 56k modem geen 56 kilobytes binnenhaald.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op vrijdag 23 maart 2001 17:19 schreef T het volgende:
Die snelheden kan je gewoon niet halen door die lijn.
Je download met een 56k modem toch ook niet met 56kb/sec :?
mwah... 56/8 is 7KByte, daar nog een beetje ovrhead van de verschillende headers van de verschillende lagen aftrekken kom je ongeveer op 5 a 6KByte uit, en die heb ik wel eens gehaald met zo'n modem...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1