Je kaapt hier een topic van een ander, in ieder geval zoek jij iets anders dan de TS. Misschien zelf een topic openen of de pagina's vol met comments op iBood doorakkeren?
On topic: Ik wil niet de eisen van de TS in twijfel trekken, maar is 4 TB voor een netwerkmap niet een beetje veel met 5/6 man? Geen idee in wat voor business jullie zitten, maar voor wat reguliere documenten die gedeeld moeten worden klinkt het wat veel. Tenminste, ik neem niet aan dat jullie op kantoor de hele dag lopen te torrenten en newsgroups lopen leeg te trekken.
Omdat je een beperkt budget hebt kun je ook kijken naar welke eisen je nu nodig hebt en wanneer je een nieuwe investering kunt doen zodat je dan, als dat nodig is kunt uitbreiden
Een NAS lijkt me in dit geval een prima oplossing. De keuze welke hangt een beetje af wat je er mee wilt. Alleen intern gebruik of ook mogelijkheden om bijvoorbeeld via rsync of FTP automatische backups naar 'buiten' te maken. Voor de genoemde toekomstbestendigheid icm beperkt budget zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een 4 bay-NAS en daar 1 2TB schijf in kunnen hangen. Als je dan ook nog in een back-up wilt voorzien, dan moet je dus elders ruimte hebben. Je zou ook voor een 2 bay versie met in eerste instantie 1 schijf kunnen gaan. Natuurlijk allemaal afhankelijk van wat er eerder werd gezegd: als de boel uitvalt, kun je dan even zonder?
Voor een back-up zou je, afhankelijk van de benodige omvang, ook kunnen kijken naar cloud-diensten.
[
Voor 5% gewijzigd door
WoC op 14-12-2011 22:27
]