Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
Vaak (dus niet altijd), als ik direct een zender kies bij het opstarten, is het beeld deels (de onderkant) even wat blokkerig.
Niet ernstigs, maar komt voor mij wel wat amateuristisch over. Duurt maar een seconde. Verder schitterend beeld.
Hebben anderen dat ook? Misschien de coax-kabel?
Graag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zender? Op kabel, DVB-T of DVB-S? HD TV of SD TV? Tegenwoordig krijg je niet elk beeld meer volledig aangeboden (compressie) Meestal is dit opgebouwd door 1 beeld met alle informatie en de daarop volgende beelden die alleen informatie bezitten over wijzigingen uit het 1 beeld met alle informatie.
Dit verschilt onderling van MP2 en MP4 en dan nog eens per TV zender: in verhouding compressie en bitrate.
Meestal zou dit geen seconde mogen duren.
Andere oorzaak kan de decodering via CI/CI+ cam zijn, je zapt ook trager via cam: controle op kaart of je wel mag kijken of niet, ...
Als flatscreen fris staat bvb slaapkamer, kan temperatuur ook een rol spelen.
Of dit alles verklaart? ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dat had ik ook met mijn D6500, alleen in het begin en wanneer je zapte zag ik dat:

Het meest waarschijnlijkst is dat gewoon de foutcorrectie die nog niet voltooid is.
Je krijgt via de Coax, maar ook via een satellietsignaal meestal een extra marge, mocht het beeld fouten bevatten. De TV heeft dan 2 opties:

-Zo snel mogelijk beeld toveren op het scherm, zonder de foutcorrectie
-Even wachten op de foutcorrectie waardoor je wat later beeld hebt, maar het beeld bevat geen fouten/blokjes.

Gulfstream G650