Microsoft-oprichter Allen werkt aan vliegtuig voor lanceren

Pagina: 1
Acties:

• air2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
artikel: http://tweakers.net/nieuw...lanceren-satellieten.html

2 punten (ook in de reacties genoemd, maar ik denk bij nader inzien dat dit daar de betere plek voor is)

1. Het toestel komt niet 2000 kilometer hoog maar 2000 kilometer ver (nogal een verschil)
2. In het persbericht lees ik niks over satellieten lanceren zonder raket. Klopt dit wel?

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
air2 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:26:
artikel: http://tweakers.net/nieuw...lanceren-satellieten.html

2 punten (ook in de reacties genoemd, maar ik denk bij nader inzien dat dit daar de betere plek voor is)

1. Het toestel komt niet 2000 kilometer hoog maar 2000 kilometer ver (nogal een verschil)
Oeps, fixed.
2. In het persbericht lees ik niks over satellieten lanceren zonder raket. Klopt dit wel?
'Zonder raket' is sowieso niet genoemd (het vliegtuig draagte en raket) maar het toestel kan wel worden gebruikt om satellieten in de ruimte te brengen:
Stratolaunch Systems will bring airport-like operations to the launch of commercial and government payload
Dat lijken me satellieten ;)

Ik ben helemaal geen stagiair

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Payload hoeft niet per se een satelliet te zijn, het kan ook andere vracht zijn (denk aan goederen voor het ISS), of wetenschappelijke instrumenten etc.

En er word idd niet over lanceren zonder raketten gesproken nee.

Virussen? Scan ze hier!

• air2
Het vliegtuig is bijvoorbeeld geschikt om satellieten mee in de ruimte te brengen
Dat is het vliegtuig niet, het vliegtuig is geschikt om een raket mee te nemen en de raket is geschikt om de satelliet in de ruimte te brengen, het vliegtuig komt niet in de ruimte. Vandaar.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat word ook niet beweerd.

Zoals het er nu staat is het gewoon correct, als je het tenminste goed leest.

Virussen? Scan ze hier!

• Joost
air2 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:39:
[...]

Dat is het vliegtuig niet, het vliegtuig is geschikt om een raket mee te nemen en de raket is geschikt om de satelliet in de ruimte te brengen, het vliegtuig komt niet in de ruimte. Vandaar.
Is wel correct, wat wildhagen zegt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Joost op 14-12-2011 08:44 ]

• air2
Ok, tja ik vind nog steeds dat er staat dat het vliegtuig de payload aflevert in de ruimte (Zeker als dat ding ook nog eens 2000km hoog kon) en daardoor onduidelijk, maar blijkbaar ligt dat aan mij :). Als de rest van de wereld dat niet zo ziet, wie ben ik dan :).

• DJohn001
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-01-2025
"Medeoprichter van Microsoft Paul Allen werkt aan een vliegtuig waarmee satellieten kunnen worden gelanceerd. Daarmee moet het vaartuig de leemte opvullen die de space shuttle achterliet. Het vliegtuig kan ook passagiers vervoeren."

Moet leemte niet leegte zijn in de zin: "Daarmee moet het vaartuig de leemte opvullen die de space shuttle achterliet."

• Joost
DJohn001 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:23:
"Medeoprichter van Microsoft Paul Allen werkt aan een vliegtuig waarmee satellieten kunnen worden gelanceerd. Daarmee moet het vaartuig de leemte opvullen die de space shuttle achterliet. Het vliegtuig kan ook passagiers vervoeren."

Moet leemte niet leegte zijn in de zin: "Daarmee moet het vaartuig de leemte opvullen die de space shuttle achterliet."
Nee hoor, 'leemte' is een goed woord :)

Pagina: 1