Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Op dit moment heb ik geen inkomen en volg ik een studie aan de OpenUniversiteit (rechtsgeleerdheid). Ik heb meerdere jaren verspeeld op 'normale' universiteiten, zonder enig resultaat. De huidige situatie bevalt me prima én werkt ook echt voor mij. Ik heb nog nooit met zoveel motivatie gewerkt. Het probleem is echter dat ik géén recht heb op stufi noch bijstand en ik al meer dan 3 maanden actief op zoek ben naar een parttime baan. Parttime (uur of 24) vanwege mijn voltijd studie (30 uur per week, ik wil minstens zo snel gaan als op een normale universiteit).

Het is echter gebleken dat die banen niet voor het oprapen liggen. Daarnaast krijg ik ook vaak te horen krijg dat ik niet de persoon ben die ze zoeken voor een bepaald simpel baantje (supermarkt bijvoorbeeld). Ik ben ofwel te oud (wel 23!) ofwel overgekwalificeerd, als ik al een reactie krijg. Aan de slag in 'mijn' veld is ook niet aan de orde, aangezien ik pas een aantal maanden bezig ben.

Omdat ik weet dat er enorm veel kennis is op GoT en ik misschien zelf niet alle opties kan overzien heb ik besloten mijn verhaal hier te plaatsen :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat kun je en waar ben je goed in?

Buiten dat: idee om zoiets te gaan doen als freelancer? Hard werken maar je hebt wel die flexibiliteit.
Ik heb het vorig jaar een half jaar voor elkaar gekregen (daarna wegens pech ziek geworden) om >35 uur te werken naast een voltijdsstudie (schakeljaar rechtsgeleerdheid, UvA).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 21:28
Krijg je geen financiële steun van je ouders? Of zien die je liever veel uren werken tijdens je studie waardoor je wellicht een diploma misloopt?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

30u per week voltijd studie?? Is dat incl. reistijd en uitslapen? Volgens mij kun je best 2-3 dagen erbij werken. Ik dacht ook altijd dat ik druk was bij mijn voltijd opleiding, maar nu ik bezig ben met avondschool + voltijd werken weet ik echt wel beter...

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 14-12-2011 00:07 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• SH4D3H
Boudewijn schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:46:
Wat kun je en waar ben je goed in?
Ik heb ervaring als verkoper in de detailhandel, als manager van een pizzeria & als freelancer in webdesign, hoewel dat laatste al weer enkele jaren geleden is. Verder heb ik nog wat kennis uit vorige studies, waardoor ik bijvoorbeeld wel aardig kan boekhouden.
Buiten dat: idee om zoiets te gaan doen als freelancer? Hard werken maar je hebt wel die flexibiliteit.
Ik heb het vorig jaar een half jaar voor elkaar gekregen (daarna wegens pech ziek geworden) om >35 uur te werken naast een voltijdsstudie (schakeljaar rechtsgeleerdheid, UvA).
Daar zat ik ook al aan te denken, maar ik heb niet het idee dat ik echt ergens zó goed in ben om er mijn brood mee te kunnen verdienen. Zeker op korte termijn.
Het Fantoom schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:53:
Krijg je geen financiële steun van je ouders? Of zien die je liever veel uren werken tijdens je studie waardoor je wellicht een diploma misloopt?
Mijn ouders zijn niet in de positie om (meer) steun te bieden dan ze nu doen in de vorm van gratis kost en inwoning. Helaas. Ook geen suikeroom of iets dergelijks.
Sport_Life schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:06:
30u per week voltijd studie?? Is dat incl. reistijd en uitslapen? Volgens mij kun je best 2-3 dagen erbij werken. Ik dacht ook altijd dat ik druk was bij mijn voltijd opleiding, maar nu ik bezig ben met avondschool + voltijd werken weet ik echt wel beter...
Ik wil ook juist 2-3 (~24 uur) dagen erbij werken! En die 30 uur is netto studietijd. Kost me dus wel iets meer bruto tijd. Naast sociale verplichtingen en sporten etc.

[ Voor 17% gewijzigd door SH4D3H op 14-12-2011 00:15 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24

Qwerty-273

Meukposter

SH4D3H schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:41:
Ik ben ofwel te oud (wel 23!) ofwel overgekwalificeerd, als ik al een reactie krijg.
Als je overgekwalificeerd bent voor een bepaalde functie, zou je het deel waardoor dit komt in het vervolg ook wel weg kunnen laten op je CV. Dan "pas" je beter bij een bepaalde functie in de ogen van een recruiter. De kans dat een WO'er verveeld raakt in een simpele baan is natuurlijk veel groter dan een "simpeler" persoon.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik volg momenteel ook een voltijdse studie (naast een halftijdse job) en dat is voor mij momenteel 25u/week (enkel les uiteraard, laat ik zelf nog 2u vallen). Dus ja, 30u lijkt me aannemelijk voor een voltijd studie. Daar zal dan nog wel extra studie-uren bijkomen, maar de basis lijkt me wel juist te zijn.

En 2-3 dagen erbij werken stelt hij zelf toch ook al (24u stelt hij voor). Ik begrijp je probleem dus niet zo?

Verder kan ik geen raad meegeven denk ik, mijn situatie speelt zich in BE af en ik werkte reeds 2 jaar waardoor ik nu tijdskrediet kon opnemen. Jammer/vreemd dat je zo een simpele job ook niet kan krijgen :s Zou wel voldoende kunnen zijn als je nog thuis woont. Mag ik vragen wat die Open Universiteit je kost? Mij is het ook ooit voorgesteld, maar als ik toen de kosten vergeleek met de inschrijvingsgelden aan de universiteit hier (+-500 euro) dan kon ik er nooit aan uit om het via OU te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Yohsoog op 14-12-2011 00:21 ]

• SH4D3H
Qwerty-273 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:15:
Als je overgekwalificeerd bent voor een bepaalde functie, zou je het deel waardoor dit komt in het vervolg ook wel weg kunnen laten op je CV. Dan "pas" je beter bij een bepaalde functie in de ogen van een recruiter. De kans dat een WO'er verveeld raakt in een simpele baan is natuurlijk veel groter dan een "simpeler" persoon.
Maar je valt wel direct door de mand als je op gesprek mag komen. Ik zal het eens proberen.
Yohsoog schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:19:
Mag ik vragen wat die Open Universiteit je kost? Mij is het ook ooit voorgesteld, maar als ik toen de kosten vergeleek met de inschrijvingsgelden aan de universiteit hier (+-500 euro) dan kon ik er nooit aan uit om het via OU te doen.
Vanwege mijn financiële situatie heb ik recht op 80% korting op het lesgeld van de OU. Dat komt neer op 138 per ±3 maanden. Best schappelijk, zeker aangezien het voor mij prima werkt!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
30u per week voltijd studie?? Is dat incl. reistijd en uitslapen? Volgens mij kun je best 2-3 dagen erbij werken.
Lezen is niet je sterkste kant, volgens mij 8)7

Heb je de horeca geprobeerd? Daar zijn baantjes makkelijk te vinden. In de zomer is het wellicht makkelijker om daar een bijbaan te vinden, maar als ik vacatures voor bijbanen zie dan is het meestal in deze sector.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gekeken of je in de juridische hoek kan werken? Het is sowieso heel sterk aan te raden daarin werkzaam te zijn als je enige kans wil hebben op een baan als je klaar bent.

En andere bijbanen ehm, vertalen, pokeren. En hier komt dé tip: proefpersoon, je krijgt een maandsalaris dat dat van een startende jurist evenaard en je kan tegelijkertijd studeren!

Verwijderd

Ikzelf heb mijn studie altijd gecombineerd met horeca werk. Omdat dit werk veelal in de avonduren en in het weekend plaats vind, is dit goed te combineren met studeren. Ook heb ik er een aantal skills opgepakt rondom het omgaan met mensen en klanten die nu in mijn werk nog steeds nuttig zijn. Ik zou eens in die hoek gaan zoeken, wil je je niet vast leggen zijn er ook een aantal goede horeca uitzendbureaus die evenementen voorzien van personeel. Voor mij was dit in het laatste jaar genoeg om van rond te komen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

StephaN900 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:11:
Gekeken of je in de juridische hoek kan werken? Het is sowieso heel sterk aan te raden daarin werkzaam te zijn als je enige kans wil hebben op een baan als je klaar bent.

En andere bijbanen ehm, vertalen, pokeren. En hier komt dé tip: proefpersoon, je krijgt een maandsalaris dat dat van een startende jurist evenaard en je kan tegelijkertijd studeren!
True maar je loopt wel een wat groter risico op allerlei gekkigheid in de geest van later aan de dag tredende schade begrijp ik altijd?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je al gekeken voor een functie als verkoper bij een computer/media winkel zoals Paradigit/Mycom/Mediamarkt? Ze zullen niet allemaal personeel nodig hebben, maar wie weet is er ergens toch een plek. :)

• SH4D3H
StephaN900 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:11:
Jazeker, maar daar ben ik maar beperkt nuttig omdat ik nog niet heel ver met de opleiding ben.
Hahah, en haaruitval op mijn 25e :+

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:32

thommich

Belg

Als je niet bang bent van fysieke arbeid: contacteer een licht- en geluidsfirma.
Omdat je veel uren klopt is het loon meestal niet slecht.

Vaak avond- of nachtwerk, maar leuk werk. Er is veel vraag naar mensen die hard willen werken. Je krijgt ook wat beweging, wat als student meestal welkom is ;) . Kisten verslepen, maar als je ook wat technisch inzicht hebt komt daar snel meer bij kijken, al doende leer je. Is meestal ook weekendwerk, dus goed te combineren met studies.

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-11 16:35

Spotter

Lichtnicht

thommich schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:14:
Als je niet bang bent van fysieke arbeid: contacteer een licht- en geluidsfirma.
Omdat je veel uren klopt is het loon meestal niet slecht.

Vaak avond- of nachtwerk, maar leuk werk. Er is veel vraag naar mensen die hard willen werken. Je krijgt ook wat beweging, wat als student meestal welkom is ;) . Kisten verslepen, maar als je ook wat technisch inzicht hebt komt daar snel meer bij kijken, al doende leer je. Is meestal ook weekendwerk, dus goed te combineren met studies.
Heb ik een tijd gedaan, en het is inderdaad leuk werk, wat niet heel goed betaald maar door de lange dagen onderaan de streep toch aardig wat binnen brengt! Hou er wel rekening mee dat je redelijk tegen wisselingen in je ritme moet kunnen.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 19:35
CallCenters / Klantenserivce een optie?

Ik werk zelf in een call center naast mijn studie TEW. Voor mij goed te combineren voornamelijk omdat ik mijn roosters zelf kan "kiezen", het makkelijk kan wijzigen (nieuw semester, examenperiodes) en veel vrije dagen kan opbouwen (heb nu 11 weken betaald vrij gehad). Ik werk er zelf 18 uur bij per week, voor mij eigenlijks wat teveel maar de vrij uren compenseren het weer!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Ik heb helaas geen baan voor je, maar wel een goede tip voor wanneer je werk hebt gevonden. Via de aftrekpost voor studiekosten kun je namelijk studiekosten aftrekken van je belastbaar inkomen. Dit kan een mooi belastingvoordeel opleveren, zeker wanneer je geen studiefinanciering meer ontvangt zoals bij jou het geval is. Kijk *knip linkspam* maar eens voor meer informatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 08-01-2012 20:00 ]

Pagina: 1