Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

webcam (usb) motion detection software

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 18:14
Ik heb hier een tweetal usb webcams liggen (logitech webcam 120 en microsoft lifecam studio).
Hiermee wil ik graag een basic motion detection camera toezicht opzetten.

Ik had dit al eens getest met MJEP Recorder, en dat werkte relatief goed met de logitech.
Ik bemerkte echter dat de resolutie beperkt is tot 640x480, wat natuurlijk zonde is voor de lifecam die 1080p aankan...

Google kon me niet direct helpen (veel zaken zijn beperkt tot 640x480).
Eentje die ik gevonden heb is ISpy, maar daar moet je voor betalen als je de zaken over het net wilt bekijken...
Ik hoorde ook nog iets over Zonekeeper, maar ik heb momenteel geen linux draaien, en volgens de wiki werkt de camera ook niet perfect (iets met bandbreedte van usb - zie hier )

Vandaar m'n vraag hier: Ken er iemand een goed (liefst gratis :) ) programmake op windows of linux die
- 2 camera's aankan via usb
- aan motion detection doet.
- Ideaal zou zijn dat er 2 feeds opgenomen worden: de laatste X uur volledig (bv 24 uur) en de rest enkel de motion detection geactiveerde opname.
- Liefst ook bekijkbaar via een externe pc of iphone/smartphone - hiervoor kan ik de betreffende pc van buitenaf toegankelijk maken in m'n router.
- bij voorkeur geen te zware eisen heeft voor de "server" (heb hier nog een oude Via C3 liggen die ik eventueel zou gebruiken?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste waar ik aan denk, omdat ik er mee gewerkt heb, is ZoneMinder. Webbased detectie en recording. Is wel Linux only. De motion detectie gaat hoe dan ook redelijk wat CPU vragen. Dat komt omdat het elke frame moet vergelijken met de vorige met een algoritme om beweging te detecteren (en veranderingen van licht te negeren).

Waarom zou je trouwens alleen de huidige 24 uur willen hebben als video en de rest als motion detected? ZM doet dat iig niet, die gaat pas opnemen als er beweging is gedetecteerd, eventueel met een paar seconde er voor. Hoewel, misschien ook wel, moet je even op de website kijken naar features e.d.

Commandline FTW | Tweakt met mate