Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 23:25
Sinds een week of 2 al aan de gang.

Start de laptop op en vervolgens valt deze weer uit.
Dan niet uit zoals deze te warm wordt(resoluut uit), maar gewoon zoals je met de afsluit knop zou doen. Dus je ziet nog heel netjes afsluiten in beeld staan. nu dacht ik natuurlijk eerste ingeving spy-ware of iets dergelijks.
Gelijk maar een nieuwe vista installatie via de recovery gedaan. Dit had echter geen effect.

Nieuwe harde schijf er in gezet met een nieuwe installatie windows 7 erop.
Dit leek even te werken maar het probleem kwam terug.
Soms kan je wel 15min er op werken zonder problemen, en op een ander moment nog geen 1 min.
Het probleem doet zich (tot nu toe) alleen voor nadat ik ben aangemeld in windows.

De koeling kan vrij draaien en er zit ook geen stof voor de koeling die de lucht stroom zou kunnen blokkeren.

Toch maar even een logje gemaakt met HWinfo zie:
http://jumbofiles.com/o6zuxdw70f96/test.CSV.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Probeer een linux live CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 23:25
Blijft al lekker draaien op een ubuntu live cdjte,

Dus het probleem is niet hardware gerelateerd neem ik aan?

Als het software matig is, hoe kan het dan zijn dat ik na het installeren van een nieuwe schijf met nieuwe installatie met een ander OS versie toch weer het probleem terug heb gekregen?

Bedankt voor je snelle reactie btw!

[ Voor 6% gewijzigd door Chillem op 13-12-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zou je kunnen kijken of ubuntu in het logboek iets te melden heeft over ACPI of PWBTN events? Of misschien sensor data controleren (sensord + lm-sensors), misschien dat daar informatie in staat die Windows tot afsluiten brengt.

Andere optie is een brak virusje dat het hele doel van computers besmetten niet snapt, en de computer afsluit. Hoe de infectie steeds plaatsvind weet ik dan weer niet, maar het is gewoon een optie :)

Rootkit kan ook, Bootsector virus zie ik zelf bijna nooit meer. Ik weet niet hoe je je windows schijf wist, maar een Acer laptop heeft vaak gare D2D recovery software, makkelijk te infecteren door een virus o.i.d.

Computrace (zit er vast niet in) heeft soms ook nare bijwerkingen, maar niet vaak een 'zelf afsluitende computer'.

Windows geeft meestal in het logboek van het systeem de reden van afsluiten wel weer, dat kan je ook nog controleren.

In ieder geval kan je door het gebruik van de livecd stellen dat de hardware waarschijnlijk niet de oorzaak (m.u.v. de harde schijf om dat die uit de berekening genomen wordt door hem niet als opstart medium te gebruiken, en ook niet te lezen met een windows systeem [dus besmetting met e.v.t. schadelijke content op die schijf komt dan ook niet voor ] ).

Als de laptop te heet zou worden zou het ook met Linux niet werken. Maar gezien het wel werkt is RAM, GPU, CPU en BIOS in orde.