NFS the run loopt constant vast(geheugen?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik heb een pc met 4GB ram geheugen en een sapphire HD4870 videokaart.
Windows is vista.

Nu heb ik het probleem dat er bij het installeren gezegd wordt dat er niet voldaan wordt aan de minimum van 2048MB geheugen (ik heb 4GB). Ik heb verder geklikt en geinstalleerd. Het werkt echter niet, het loopt nagenoeg altijd vast bij het opstart scherm, heel soms komt hij tot aan het scherm waar je een nieuwe game kan opstarten.

Heeft dit met het geheugen te maken? is 4GB dan echt te weinig om een spel dat 2GB vereist te spelen?

edit:
Ik heb geprobeerd het spel in de admin mode te starten maar ook daar liep deze gelijk vast. Rare was dat ik veel ruis en strepen in beeld had en steeds op zwart ging. Na herstarten weer goed. Is m'n pc gewoon toch te licht voor deze game?

[ Voor 19% gewijzigd door gastje13 op 13-12-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 23:07
Je PC lijkt me zeker niet het probleem voor deze game. Tenminste als je processor goed is? Misschien eens opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Kijk eens met CPU-Z hoeveel geheugen er gedetecteerd wordt. Het kan namelijk zijn dat je geheugen niet goed is, of eventueel niet goed vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Echt stom . . .
Inderdaad zit er maar 2GB in. Ik dacht dat er twee blokjes van 2GB in zitten, maar ze zijn maar 1GB per stuk . . .

Morgen even bijhalen.
Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo foremleden
Misschien is deze mededeling nuttig voor mensen die het zelfde probleem hebben als ik
Heel veel mensen hebben last van de foutmelding Beeldstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld. Het beeld gaat dan een paar seconden op zwart en komt vervolgens weer terug.
Dit gebeurd vooral bij video bewerking en gamen. Deze melding heeft heeft altijd betrekking op een VGA kaart in een desktop of soms een laptop. Erg vervelend probleem want vaak moet je met een game weer opnieuw het level opstarten of zelfs de hele pc die dan vast loopt.
Zelf heb ik uren lang gezocht naar de oplossing. Het maakt niet uit met welke drivers van nvidia je werkt. Oude en nieuwste drivers vertonen de zelfde foutmelding. Ook Windows Vista of Windows 7 treft hier in geen schuld. Bij winXP schijnt het probleem niet voor te komen.
Nu zijn er tips en trucks ,zoals het register regedit of het bestand nvlddmkm van nvidia verwijderen en daarna opnieuw installeren, en ga zo maar door. Nu, Ik denk dat ik het probleem heb gevonden.
Bij de VGA kaarten vooral die van de laatste jaren worden vaak programma's bij geleverd die de snelheid van de fan regelen of de processor overklokken enz enz. Dat is op zich natuurlijk mooi
want als je games speelt worden die VGA kaarten bloed heet en is het wenselijk dat je de van wat sneller laat draaien dat drukt de temperatuur van je kleurenkaart. Dat moge dus duidelijk zijn.
In mijn geval was dat programma van MSI met de naam afther burner. Ik gebruik een VGAkaart van MSI GTX560Ti met nvidia drivers. Nu blijkt dat als dit programma (aftherburner) opstart ik problemen krijg met het niet reageren van het beeldstuurprogramma. Dit progr. Heeft dus duidelijk een conflict met de drivers van nvidia met name de displaydrivers nvlddmkm.
Dit programma mag dus niet opgestart zijn als je de VGA kaart zwaar belast. Hoe nu de snelheid van je van regelen. Ga als volgt te werk Zorg er voor dat het programma niet tegelijk met windows opstart. Type in het venster uitvoeren msconfig en druk op enter. Ga naar het tabblad opstarten en verwijder het vinkje van het bewuste programma zodat het niet meer tegelijk met windows opstart.
Als je het programma nu wilt gebruiken zul je handmatig moet opstarten doe dit en zet de snelheid van de van op het gewenste toerental. Voordat je nu een game start sluit je eerst het programma af anders krijg je opnieuw conflicten met je nvidia drivers. Je zult zien dat de snelheid van je VGA van onveranderd blijft en dat is ook de bedoeling. Start nu je game op en je hebt voortaan geen foutmelding meer van niet reagerende beeldstuurprogramma. Voor mij heeft dit erg geholpen.
Het kan ook gelden voor andere programma's van VGA kaarten en merken zo heeft Asus ook een dergelijk programma wat het zelfde doet als Aftherburner en zo heeft denk ik iedere kaart wel zijn eigen tooltjes. Of die ook bovengenoemde problemen veroorzaken is mij niet bekend maar het zou zo maar kunnen. Dit verhaal gaat dus duidelijk over VGA kaarten die Nvidia drivers gebruiken.
Of dit probleem ook bij ATI kaarten met radeondrivers voorkomt is mij niet bekend. Maar ook deze hebben vaak tweak tooltjes dus oppassen geblazen is het wel.
Ik hoop echt dat er mensen zijn met dezelfde shit die hier wat aan hebben
Your welcom scharamous.