Upgrade keuzemogelijkheden 3D-televisies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Zojuist wilde ik even de laatste prijzen voor televisies met passieve 3d-techniek opzoeken, maar dit gaat niet zo makkelijk als gedacht. Is het daarom niet een goed idee om onderscheid te maken tussen de verschillende 3d-technieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dit onderscheid is er wel, je kan er zelfs op filteren (rechts in de filters kan je aanvinken of je passief of actieve 3D-technologie wilt). Maar deze specificatie is blijkbaar nog niet (goed) ingevuld, want ik krijg maar 4 resultaten terug voor passief. Nog niet zo heel lang geleden zijn de specificaties bij televisies flink uitgebreid (waaronder de opties mbt het filteren op 3D-techniek), maar het gevolg hiervan dat tv's die voor die tijd zijn ingevoerd, deze specificaties vaak niet hebben ingevuld. Het is voor ons geen doen om alles langs te lopen, zodra er iets veranderd, zeker niet bij zulke uitgebreide specificaties als bij televisies.

Kortom, ja je kan er op filteren, maar er ontbreken er nog een heleboel. Wij proberen er tijd voor vrij te maken om alles zo goed mogelijk in de Pricewatch te krijgen, maar we hebben 'helaas' (:p) meer categorieën dan Televisies. Je zou ons enorm helpen als je ontbrekende (of verkeerde) specificaties aanvult via de knop 'Specs Verbeteren', te vinden bij elk product. Mocht je hier tijd en zin in hebben, zou dit helemaal top zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Glaanie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:16:
Dit onderscheid is er wel, je kan er zelfs op filteren (rechts in de filters kan je aanvinken of je passief of actieve 3D-technologie wilt). Maar deze specificatie is blijkbaar nog niet (goed) ingevuld, want ik krijg maar 4 resultaten terug voor passief. Nog niet zo heel lang geleden zijn de specificaties bij televisies flink uitgebreid (waaronder de opties mbt het filteren op 3D-techniek), maar het gevolg hiervan dat tv's die voor die tijd zijn ingevoerd, deze specificaties vaak niet hebben ingevuld. Het is voor ons geen doen om alles langs te lopen, zodra er iets veranderd, zeker niet bij zulke uitgebreide specificaties als bij televisies.

Kortom, ja je kan er op filteren, maar er ontbreken er nog een heleboel. Wij proberen er tijd voor vrij te maken om alles zo goed mogelijk in de Pricewatch te krijgen, maar we hebben 'helaas' (:p) meer categorieën dan Televisies. Je zou ons enorm helpen als je ontbrekende (of verkeerde) specificaties aanvult via de knop 'Specs Verbeteren', te vinden bij elk product. Mocht je hier tijd en zin in hebben, zou dit helemaal top zijn :)
Er zou dan eerst een universele benoeming voor passieve 3D-techniek moeten komen. Heet het 'passief 3D' of 'passive 3D'? Wat ik daarmee bedoel:
http://tweakers.net/price...CRqgU2tzHqnNsir7V4ryDl_AA
http://tweakers.net/price...EYmqCTZkVyx0atlfbfZ7BPM8f

Ik wil best de eerste pagina eens scannen op 3D televisies en de specs aanvullen, maar dan moet ik wel weten hoe ik het moet noemen. Zelf zou ik voorstellen om te gaan voor een keuze 3D: ja of nee; en vervolgens techniek: polarisatie, shutterglasses of zonder bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Je hoeft het niet in te vullen, alleen maar de juiste optie te kiezen :p In de tweede link waar je had gezocht op de tekst 'passive' (wat niet hoeft, kom ik nog op terug), klik maar eens op die tv. Dan ga je naar 'Specs Verbeteren', en krijg je een rijtje met in te vullen specs. Veel zijn al ingevuld, maar een ander deel niet. Zoals bijvoorbeeld de 3D specificatie, op de eerste kwart van de pagina vind je '3D-technologie', waar je kan kiezen uit 'Geen', 'Passief' of 'Actief'. Zet het bolletje op 'Actief' (in dit geval), klik helemaal onderaan op 'Aanpassingen doorgeven' en je bent done. Nu wordt het bij ons in het Meldpunt gezet en wordt het nagekeken en indien het klopt doorgevoerd. We pakken het Meldpunt meestal 3x per week op, dus het kan soms een dagje of 2 duren voor je het ook ziet.

Overigens is het je waarschijnlijk opgevallen dat er in het 'Bijzonderheden' veld onderaan vlak boven de 'Aanpassen' knop daar inderdaad de tekst 'Passive 3DTV' staat. Dit veld wordt gebruikt voor alle (interessante) specs die niet in een van de voorgedefinieerde velden past. Deze tv is dus zo te zien voor het toevoegen van de 3D filters toegevoegd in de Pricewatch, dus iemand vond het interessant genoeg om nog apart te vermelden. Ook op dit veld wordt gezocht als je zoekt met de tekst-filter in de Pricewatch. Als iemand daar 'Boerenkool' had ingezet, dan had je, als je daar op zocht, ook deze tv gevonden.

De keuzes die jij voorstelt, zijn er al. We hebben de spec '3D ondersteuning', daarin de opties 'Leeg', 'Ja' en 'Optioneel'. Daarna de techniek, welke ook 'Leeg' kan zijn (als het onbekend is, niet alle fabrikanten zijn daar even duidelijk in :X), of op 'Passief' of 'Actief'. Deze laatste slaat alleen op shutterglasses, we hebben er destijds voor gekozen om geen optie te maken voor zonder bril, daar er eigenlijk geen tv's zijn die dat hebben, zeker niet voor de consumentenmarkt. Wellicht dat het alsnog ruim beschikbaar wordt, dan zul je het gauw genoeg zien in de PW :)

Terugkomend op de filters, je hoeft voor het zoeken op de 3D-techniek niet 'passief' of 'actief' te typen in het zoekveld. Als je naar beneden scrollt zie je vanzelf de 3D opties en kan je aanvinken wat je wilt.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb gemaakt (zelfs voor mij doen is dit een uitgebreide uitleg :p). Ik heb die LG tv gelaten voor wat het is, mag je zelf nu even uitproberen ;) Nogmaals, de aanpassingen die je doet zullen pas na controle in de PW zijn doorgevoerd, het kan dus een dagje of twee duren in het ergste geval.