nieuwe pc systeem start niet door freezed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-01 20:08
Goedenavond,

afgelopen weekend heb ik mijn nieuwe pc inelkaar gezet, alleen hij gaat wel aan, maar loopt na een poosje vast,
ik kom wel in de bios.. maar dat loopt al beetje haperig.. en dan boot ik hem via de optische drive(windows 7 ultimate),en dan gaat ie de windows 7 bestanden laden, dat gaat ook sloom en dan loopt ie vast (freezed).. je kan hem dan ook niet soft rebooten, want dan gaat ie wel uit, en ook wel weer aan alleen dan doet het moederbord ff niks,
moet een hard reboot wezen.. allemaal heel apart.. heb de dvd drive al los gehad de hdd en me videokaart eruit alleen dan zie ik niks, maar alsnog na een poosje loopt ie ook in de bios plotseling vast.. iemand een idee??
dit is mijn pc lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 6770 1GB GDDR5€ 85,90€ 85,90
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 149,-€ 149,-
1HP AR630AA Zwart€ 45,72€ 45,72
1BitFenix Merc Alpha€ 32,50€ 32,50
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 22,99€ 22,99
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 107,50€ 107,50
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 66,18€ 66,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,29

alles is nieuw behalve de optische drive en de hdd die komen uit een compaq kast..
geen idee wat nu te doen... :(

Groetjes henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:10
Lees eerst maar eens dit topic door, hopelijk zit daar de oplossing tussen;
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
heb het even bekeken alleen helpt nog niks, heb het jumpertje even verzet van clear cmos, alleen werkt niet..,
drdebug geeft af en toe wel een code aan: 0d reserver for future AMI SEC error codes. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er word eigen inzet verwacht op Tweakers dus schrijf eerst eens een lijstje wat je zoal gedaan hebt en niet alleen 1 jumpertje verzetten van Clear Cmos. Het is niet de bedoeling dat we je hier weer vanalles gaan voorkauwen wat ook al in Hangen en opstarten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
nou beste Roel,
ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat er maar kan...
alle kabels bij langs gelopen,video kaart eruit gehaald,harde schijf even uitgeschakeld. optische drive ook even uitgeschakeld. andere pci kabel geprobeerd, gekeken naar de voltages.. ook goed.

ik weet het echt niet meer, en heb ik het gevoel gekregen dat ik 547.29 door de plee heb gespoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

de code 0d is ook niet te vinden in de handleiding van asrock...
probeer eens 1 ram reepje of iig zoveel mogelijk tegelijk loskoppelen.
Als hij het dan doet rustig opbouwen naar alle componenten. Zie je waar het misgaat. Anders ligt het of bij de (slechte) voeding, maar het moederbord kan ook nog. Daar heb je beide garantie op...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het knap dat je in 10 minuten de Hangen en Opstarten troubleshooter hebt doorgewerkt :) Je zou bijvoorbeeld eens kunnen testen met andere componenten, zoals een voeding of geheugen. Ook kun je met memtest je geheugen testen, een live cd maken en kijken of die wel goed boot en je pc reinstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
nou het probleem is een beetje, dat er geen onboard video kaart aanwezig is.. dus het kan wel aan de video kaart liggen... maar dat zouden we dan nooit weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
ik denk zelf dat het aan de voeding ligt.. ik weet niet of het normaal is als je hem aan de achterkant aanzet. dan hoor je een hele hoge piep. en als je de pc dan aanzet dan begint hij nog harder te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
oja en btw.. de cpu fan zit ook omgedraaid erop....
maar ik dacht zelf dat dat niet het probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
ik heb nog een paar dingen geprobeert..
hdd afgekoppelt cdrom eraf, 1 reepje, videokaart eraf, alles geprobeert, maar hij loopt iedere keer na een paar seconde vast.., en heb de bios geprobeert om up te daten, alleen onder de update liep hij vast en nou doet ie dus helemaal niks meer!,
moederbord aan flarden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De bios chip vervangen of proberen opnieuw te flashen. had je wel de goede versie? is dit de eerste pc die je zelf bouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 14:43
welke halve gare gaat er nou weer bios flashen van een instabiel systeem?

probeer eens een andere voeding... wat voor temps/voltages zie je in de bios? kloppen busspeedss/spanningen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
dit is me 3e, vorige 2 ging goed.. dat was ook intel... werkt ietsje fijner dan amd merk ik wel..,
en de temperaturen voltages waren goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mwah, ikzelf heb eigenlijk geen echte verschillen gemerkt tussen AMD / Intel voor wat betreft het inbouwen van onderdelen en het booten. Ik krijg wel een beetje het gevoel dat je niet helemaal duidelijk weet wat je precies moet doen, omdat je ook al aangeeft dat de koeler verkeerd om zit, een bios flasht op een instabiel systeem (met een beetje pech moet je nu een nieuw mobo kopen) en ook geen duidelijk stappenplan hebt over wat je nu gaat testen om je probleem te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
okee,

tot nu toe heb ik meer plezier van intel maarja, ik wou me cpu koeler erafpakken, en die zat compleet vastgeplakt aan de processor, geen beweging in te krijgen. dus heb de cpu meegetrokken en ik denk de socket vernielt maar ben er helemaal klaar mee dus der komt een nieuw moederbord en een processor in (intel),
en inderdaad heb nog niet zo heel veel ervaring, alleen van deze dingen leer je alleen maar van,
ben geen ict man, doe dit alleen voor de hobby, ;)
bedankt voor de reacties en tot de volgende topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:28
Als ik je een tip mag geven, als je niet weet wat je doet vraag hulp, desnoods betaald/kleinigheidje of hier op tweakers. En als je op je eigen houtje wil handelen doe het dan met 2e hands spul als dat stuk gaat is dat minder erg dan nieuw spul wat je koop.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Deze problemen liggen sowieso _niet_ aan AMD of aan de voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garre
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07-2021
Ik heb deze beste man zijn computer gebouwd. Zelfde manier zoals ik altijd doe. Maar tevergeefs bleef hij hangen bij het windows loading files van de windows 7 CD.

Echter heb ik deze al tig keer gebruikt en moet hij werken.

Wat we hebben getest:
- Nieuwe RAM (oude ram kwam door misverstand niet overeen met de lijst van fabrikant mobo)
- CPU koeler losgekoppeld
- Enkel RAM en dual getest
- Andere aansluitingen geprobeerd
- CD drive en hhd losgekoppeld
- Videokaart los gekoppeld

Geen van deze punten gaf resultaat hij bleef steeds hangen.

Spacekeek belde me gisteravond en zei dat hij de bios opnieuw had geflashd en het fout was gegaan. Toen had ik een licht facepalm momentje.

Ik probeer zo duidelijk mogelijk jullie op de hoogte te houden.

-dabawz
Pagina: 1