Verwijderd

Topicstarter
Helaas, is vorige week onze 10 mnd oude LG plasma overleden...
volgens de reparateur ook niet meer te repareren..

nog dik in de garantie, dus wordt waarschijnlijk omruilen voor een nwe of een nw model...

Toch begin ik wel te twijfelen aan plasma...de vorige (hitachi was ook niet ouder dan 4 jr) is dat gewoon?
En heeft iemand dit ook al eerder gehad?

Kan ik in zo'n geval alleen maar bij LG terecht? of ook andere merken, en wellicht toch maar de stap naar led/lcd???

Wellicht heeft iemand nog een tip...gezien dat ik voor de kerst wel weer een andere wil...maar niet meer thuis ben in tv-wereld (voor dat ik de LG kocht, heb ik ook 3 mnd zitten forum'en...)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:51

DjVe

Hatsaflats!

Als je gerantie hebt van LG, dan zal je ook wel een LG terug krijgen. Veelal heb je geen keuze en krijg je een soortgelijk model (zelfde serie met minimaal dezelfde specificaties terug). Wacht gewoon even rutig tot je bericht krijgt van LG.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Officieel loopt het via de winkel, zij moeten met een passend alternatief komen. De winkel zal waarschijnlijk wel bij LG verhaal halen, en de kans is groot dat ze daarna met de PZ950 komen.

Je hebt dan een gelijkwaardig toestel, waardoor het probleem goed is opgelost lijkt me. Maar wacht eerst eens af waar je dealer mee komt.

Wil je naar LED dan kom je kleiner of duurder uit, maar er is ongetwijfeld wat te regelen met je dealer als je echt geen plasma meer wil.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 17:17

NvM

Ik begrijp niet helemaal waarom je opeens alle hoop in plasma of het merk LG hebt verloren. Volgens mij heb je gewoon (twee keer) pech gehad.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:28
Ik heb tot afgelopen weekend een Samsung 42" Plasma gehad, deze heeft de afgelopen 4j trouw dienst gedaan en nooit geen probleem mee gehad. Ik ben altijd voorstander geweest voor Plasma t.o.v. LED/LCD, maar mijn oog was gevallen op de Samsung PS51D530 en een 55" variant. Nu na nader inzien blijkt het dat deze via HDMI geen geluid kan leveren en heb ik afgelopen weekend een 46" LED gekocht. Mocht deze wel audio over HDMI versturen had ik ongetwijfeld terug voor een Plasma gegaan. Echter heb ik géén goede ervaring door de jaren heen met Philips/LG en zal dit dus ook niet meer aankopen.( Om kritiek tegen te gaan, ik heb niet gewoon 'pech' gehad maar destijds was heel mijn familie Philips fan en zijn hier allemaal op terug gekomen door juist na garantie/tijdens garantie continu defecten. Gaande van huishoudselectro tot multimedia toepassingen).

Verwijderd

Topicstarter
Reperateur had aangegeven dat de levensduur van plasma minder is dan die van lcd's

misschien is het pech...

PZ950 lijkt me wel wat..ik zie de pk950 nergens meer vermeld staan...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06
Levensduur is helemaal afhankelijk van de bouw van het product, als ik zie dat bij veel TV's de condensatoren in de lijn van de warmte bron zitten en daardoor sneller slijten en bol gaan staan.

LCD's / Led's etc en na 1jaar tot 2 jaar poef zeggen.
Het is en blijft elecktronisch en kan altijd kapot of ze het nu express zo maken ?.
Meeste dingen gaan geen jaren meer mee (3/4) zolang je binnen je garantie zit is het allemaal zo geregeld voor je.
Helaas gebeurd het ook buiten de garantie en dan is het als je er geen verstand van heb op de blaren zitten.
Kwantiteit > Kwaliteit.
En er zitten ook honderden verschillende chipsjes condensatoren printplaatjes en weerstandjes in die elk zomaar kapot kunnen gaan, en aangezien het vaak niet door een mens gemaakt word dus ook niet makkelijk te fixen, behalve met printplaat vervangen met printplaat.
Dat dit toestel "helemaal" overleden is lijkt me sterk er is altijd wel iets te vinden om hem te fixen alleen is arbeid + nieuwe componenten waarschijnlijk duurder dan je een nieuwe te geven.
En daarom zou LG eerder voor een nieuwe gaan dan een oude te fixen, tijd kost geld.

[ Voor 31% gewijzigd door Mektheb op 13-12-2011 22:13 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De levensduur van Plasma wordt meestal gekoppeld aan de fosforlaag die langzaam opbrandt.

Het is nu ook niet duidelijk waardoor jouw toestel kapot is gegaan. Voeding? Elco`s? Fosfor?

Een levensduur van 5 jaar met de huidige toestellen mag je zeker verwachten. Echter zal het voorlopig niet zoals met CRT beeldbuizen (soms wel 20+ jaar) gaan... dat heeft ook met de gebruikte technologie te maken.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1