Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• etvirus
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:24
Gister heb ik al mijn hardware in elkaar gezet en vanmiddag wilde ik 'm aanzetten en alle meuk installeren. De hele handel ging alleen niet aan. Eerst natuurlijk met de knop vooraan geprobeerd, daarna met de met knop op het mobo. Geen effect. Toen alle kabels nog een nagelopen, maar die zitten allemaal prima. Vervolgens het geprobeerd met 1 geheugenreepje, wat ook geen effect had. Toen kwam ik erachter dat de laser van de muis wel knippert. Deze zat eerst voor in de usb-poort, die op een header op het mobo zit aangesloten. Toen deze aangesloten op een usb poort achterin --> zelfde effect: 1 keer per seconde knipperen. Dus het systeem moet wel iets van stroom krijgen. Nou vroeg ik mij toen ik de voeding ontving al af of het wel helemaal goed zat, de doos was namelijk duidelijk beschadigd. Zou het misschien een defect product kunnen zijn?
Daarnaast is het geheugen tweedehands, als het goed is zijn het vier keer dezelfde, al zijn twee reepjes lager dan de andere twee. Het lijkt me echter niet dat hier wat mis mee is en ervoor kan zorgen dat het hele systeem niet aangaat.

Hier mijn systeem:

1Sony Optiarc AD-7280S Zwart
1Sharkoon T9 Value black edition
1XFX Pro 450W
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition
1Asrock 870 Extreme3 R2.0
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:09
Er zijn zoveel dingen die je nog kunt doen:

- CMOS reset
- Niet op een hdmi poort proberen.
- Zonder videokaart, dus direct op moederbord je beeldscherm aansluiten (VGA/DVI)
- Speakertje aansluiten (dan hoor je piepjes, of juist niet)
- Een enkele geheugen-lat proberen
- 4pins+24pins controleren, maar zo te zien heb je dat al gecheckt

CPU-fans/sys-fans draaien?

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
Op de moederbord brand er een lampje ?
Is de voeding ook tweedehands zoja meet de voeding door.

Wanneer bijde goed is probeer met een schroevendraaier jouw pc te starten. Dit zijn de zelfde aansluitingen waarmee je de aan en uitknop hebt aangesloten.

Heb je andere (oude) onderdelen bij de hand? Test dan jouw nieuwe voeding op de oude onderdelen. Werkt dit? Probeer dan jouw oude voeding met je nieuwe moederbord.

Hieruit weet je snel genoeg wat er kapot is.

Edit: Wanneer de geheugen kapot is zul je dit snel genoeg horen door de beepjes(post). Zorg maar eerst dat de MB en voeding het doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Killertjuh op 13-12-2011 16:41 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 10:29

itsalwaysme

Graast voor DB

Klinkt als kortsluiting:
Dus afstandhouders gebruikt?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• etvirus
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:24
CMOS reset gedaan, geen effect
Ik heb 'm sowieso niet op een hdmi poort aangesloten. Daarnaast lijkt het me dat eerst überhaupt iets van het moederbord het moet doen voordat een scherm info krijgt.
Videokaart er ook uitgehaald, ook geen effect.
Speakers aangesloten, geen geluid
Enkele geheugenlat al geprobeerd, had ook geen effect.
De 24-pins zit sowieso goed, de 8 pins lijkt me ook. Ik heb bij m'n voeding één 8-pins, een 6+2 (waar PCI-E) op staat, lijkt me dus dat die voor bv de videokaart is, waar ik 'm ook in heb) en een 4+4. Ik heb nu de 4+4 ook geprobeerd, maar ook daarmee gaat niets aan.
De cpu-fan, de gpu-fan en de 3-casefans draaien allemaal niet, er branden ook totaal geen lampjes, behalve dan de laser van die muis die per seconde knippert.
En alleen het geheugen is dus tweedehands. De voeding heb ik als nieuw gekocht bij SiComputers, alleen stond enkele dagen erna alleen nog maar de v.2 op hun site. Dit, en aangezien de doos beschadigd was, geeft mij het vermoeden dat de voeding niet nieuw is, maar tweedehands of een defecte RMA ofzo.
Ik heb helaas geen ander systeem/andere onderdelen om alles uit te testen. Misschien zou ik de voeding nog kunnen uitproberen met m'n oude computer, maar die is iets van 7 jaar oud.
Afstandbusjes heb ik ook gebruikt, kortsluiting lijkt me dus niet mogelijk.

Update: Ik heb de voeding toch weten aan te sluiten op m'n oude pc, ook daar gaat het systeem niet aan. Oude voeding weer aangesloten op precies dezelfde contacten en toen deed ie het natuurlijk wel weer. Ik neem aan de voeding dus defect is.

[ Voor 8% gewijzigd door etvirus op 13-12-2011 18:45 ]

• Garre
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07-2021
Oh dat is mooi om te horen dat je het probleem ontdekt hebt.

Ik heb zeer toevallig hetzelfde type mobo en dezelfe CPU en mijne start wel maar blijft hangen na zoveel tellen. In het begin klonk alles hetzelfde zoals jij omschreef. Zou mijn voeding misschien ook defect zijn?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lijkt er idd heel erg op de voeding, de USB poorten krijgen spanning van de 5V standby en dat is een circuit wat los staat van de rest.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1